Hemmende bekkenløsning:/

Lille hemmelighet:)

Elsker forumet
Oktoberskattene 2015
Har slitt med bekkenløsning siden uke 10, er 27+1 nå. Trente i starten og gikk mye tur. Men etterhvert ble alt vondt,og nå klarere jeg ingenting. Smerter hele tiden, klarer å gå maks en halvtime med bekkenbelte,men får da igjen for det senere med mere smerter.. har først siste mnd kommet inn til en flink fysiot,men føler det blir værre for hver dag. Synes det er slitsomt å måtte ta de sånn med ro..
og vekta, blir jo ikke akuratt den spreke gravide som jeg planla. Har nok gått opp 10 kg nå..

Flere som sliter med bekkenet?? Har dere noen tips å komme med?:)

Prøver å trosse både bekkenvondt og hodepine her.. Men setter jeg meg ned eller legger meg flat på ryggen verker det noe synsykt i korsrygg og i baken og det gjør kjempe vondt å gå

Uff, vet hvordan du har det :/ i skrivende stund er jeg på tur, kom meg til den første "pensjonistbenken", og her sitter jeg :p har du prøvd akupunktur? Jeg har utrolig god effekt av det, man blir så anspent av å ha det vondt, og muskelspenningene gjør liksom alt verre. Jeg gikk også på en "bekkengruppe" med gravide i samme situasjon, men måtte desverre slutte da treningen gjorde meg verre. Men mange hadde veldig god effekt av det, og det skal være slike grupper rundtomkring i landet. Ellers skal svømming og bevegelse i vann være supert.

Ja, har tullebekken jeg òg!

Jeg MÅ sove med pute mellom bena, ellers er jeg helt kake på morningen, og dagene etter. Det er veldig stor forskjell dersom jeg har sovet uten (prøvde nemlig en natt uten da vi var på ferie, ikke vellykket!)

Ellers går jeg på bassengtrening for bekkenplagte, med fysioterapeut. Er overbevist om at det hjelper også. Det er statisk trening i vann, så styrker muskulatur og strekker, uten belastning på noe..

Håper det blir bedre, og ihvertfall ikke verre for deg!! God bedring :-)

Svømming er ikke noe god aktivitet synes jeg, det gjør vondt. men bassengtrening for gravide, gruppetrening i sal (begge med fysio) og egentrening lagt opp av fysio ved siden hjelper meg masse!! Har ikke brukt krykker på over 3 uker nå så jeg er faktisk blitt bedre!! (Største smerten er ofte de stive musklene. Når en går med bekkenplager er det lett å spenne musklene i ryggen og lårene og det vil få bekkenplagene til å fremstå som enda verre enn de er!)

Tåler ikke bassengtrening pga astma og allergi mot klorvannet. Gått på belkentrening hos flere fysiot og alt gjør det bare værre.. Jeg sover med pute mellom bena,og foran og bak( etter instruks fra fysiot/ manuell trapauten) men likevel vondt r jeg kommer meg ut av senga. Fått beskjed oM å droppe trening da alt bare forværrer smerten og bevegeligheten min( har en lang rygg historie fta før,selv om dette kun er kbekkenløsninga.
Synes det er veldig slitomt, vondt uansett stilling eller bevegelse..
får behandling for muskelspenningene men alle de vanlige ryggøvelsene tar knekken på meg.
er veldig glad i å trene og vant med bekken/rygg trening etter ryggsekken for noen år siden. Men uansett hvilke øvelser jeg tar blir det bare værre... Typisk!

Jeg er også i samme båt. Går til fysio og fysip pilates trening, men det som hjelper aller best er å gå rolige turer på veldig mykt underlag!!! Type sti i skogen, gjerne litt ulent terreng så jeg får beveget bekkenet skikkelig. Men vondt er det og det vil ikke gå over med det første her i gården...må vente til lillegutt er ute, det var det eneste som funket de to andre gangen i allefall. Lykke til!

Hold ut og prøv å gold deg litt i bevegelse!

Jeg er også i samme båt. Går til fysio og fysip pilates trening, men det som hjelper aller best er å gå rolige turer på veldig mykt underlag!!! Type sti i skogen, gjerne litt ulent terreng så jeg får beveget bekkenet skikkelig. Men vondt er det og det vil ikke gå over med det første her i gården...må vente til lillegutt er ute, det var det eneste som funket de to andre gangen i allefall. Lykke til!

Hold ut og prøv å gold deg litt i bevegelse!

Prøver å bevege meg så mye jeg kan, men kjenner jeg savner trening og det å gå langt,ikke bare 15-20 min. Bor rett ved bymarka så kan gå på mykt underlag heldigvis,
3 gangen ja, da vet du at du bare må holde ut! Lykke til med bekkenet,håper den siste tiden går fort:)

På bassengtreningen svømmer vi uten å bruke beina, altså kun med armene, og beina hengende etter. Da får en opp pulsen, og får "trent" litt uten å belaste bekkenet.

(vi bruker sånn "flyte-pinne", eller hva jeg skal kalle det under srmene, så flyter en lettere :-P)

Problem her også. Sykle og svømme er bare å glemme, å å kunne gå en halvtime høres himmelsk ut, det kan jeg ikke med krykkene en gang. Har faktisk blitt bedre siste to ukene, nå kan jeg f. eks. hente post uten krykker, men å gå en tur er ikke sjangs. Ble bedre av å ta hvile seriøst; mannen tar ALT her hjemme, også de små tingene (som sammenlagt trigger veldig, type hente et glass vann, dekke på bordet etc), fikk tempurmadrass på sengen, og jeg har fått en yogaslynge som jeg faktisk klarer å trene litt i.

Back
Topp