Hemmelig venn

ORIGINAL: Jadasåneida

Men skal vi ha det som et kriterie at gaven skal kunne byttes eller??[8|]

Det er jo fint om gaven kan byttes, men det også kan være vanskelig for noen. Her hos oss f.eks. har vi hverken h&m, lindex, kappahl eller noe sånt. Kun cubus ([:'(]) og en bitteliten reflex butikk. Men selvfølgelig, fint om det kan byttes om man skulle få en gave fra en butikk som finnes der man bor.

ORIGINAL: Sunniva snopesyk

Men skal vi ha det som et kriterie at gaven skal kunne byttes eller??[8|]

Det er jo fint om gaven kan byttes, men det også kan være vanskelig for noen. Her hos oss f.eks. har vi hverken h&m, lindex, kappahl eller noe sånt. Kun cubus ([:'(]) og en bitteliten reflex butikk. Men selvfølgelig, fint om det kan byttes om man skulle få en gave fra en butikk som finnes der man bor.

Om det er mulig så kan man slenge i en byttelapp...men hva om man finner noe som bare er såååååååå søtt, og passer sååååå bra men så kan man ikke kjøpe det for det er ikke en vanlig butikk. Jeg har en venninne som driver verdens kosligste butikk. Hun har litt interiør, litt klær og litt leker. Det er så utrolig mye fint der..men er jo bare en her inne på forumet som jeg vet om som har mulighet å bytte i den butikken. Er litt kjedelig å sette begrensninger....

Jeg mener egentlig at vi ikke skal ha bytterett som en regel for det begrenser mine muligheter for å handle til Nille og cubus. det synes jeg er veldig dumt siden det er flere andre butikker her som selger mye fint, men som ikke tilhører en kjede.

ORIGINAL: Solaa

uff, nå revurderer jeg om dette er noe jeg gidder å være med på

Samme her, synes det her sklir ut.

Er ingenting som er gøyere enn å få pakker i posten. Uansett hva som ligger oppi der blir jeg fornøyd,fordi det er noen som har brukt sin tid og tenkt på meg da de kjøpte eller laget denne gaven. Og hjemmelaget er kjempegøy å få! Tenk å bruke tid på å lage noe spes til meg??

Hva så om det er noe man nødvendigvis ikke hadde valgt selv? Den hemmelige vennen min mente at dette passet meg og min personlighet, og da gjør det nok det og.

Så, uansett hva jeg får, så blir jeg kjempeglad for det[:D]

ORIGINAL: rilo

Er ingenting som er gøyere enn å få pakker i posten. Uansett hva som ligger oppi der blir jeg fornøyd,fordi det er noen som har brukt sin tid og tenkt på meg da de kjøpte eller laget denne gaven. Og hjemmelaget er kjempegøy å få! Tenk å bruke tid på å lage noe spes til meg??

Hva så om det er noe man nødvendigvis ikke hadde valgt selv? Den hemmelige vennen min mente at dette passet meg og min personlighet, og da gjør det nok det og.

Helt enig [:)]
Men det er nok mange som ikke er enige, nesten så vi kunne delt denne runden i to [8D] en for de som vil skrive liste og ha mulighet til å bytte, og en for de som tar akkurat det de får uansett [:)]

Hehe[:)] Huff...Alt blir så himla komplisert om man skal ha en haug med regler og kriterier og *ønsker (*les:krav) til hva gaven skal inneholde. Da kan man jo lissegodt putte en penge i en konvolutt og sende i posten....

(Hva skjedde egentlig under julerunden? Var ikke med på forumet da...)

Ikke meningen å lage utrivelig stemning her altså, men for min del så vil jeg gjerne at det kan byttes. Litt kjipt å faktisk få noe man overhodet ikke har bruk for. Eller det feks ikke passer. Da kan man jo bare kjøpe noe selv da istede...
Og hva er galt med Cubus??[8|]
Da vi hadde forrige runde, så sjekket jeg faktisk opp hvor vedkommende hadde muligheter for å bytte, før jeg gikk ut å kjøpte noe. JEG kjøpte noe JEG likte, men det er jo ikke sikkert at hun som fikk det likte det. Da er utrolig surt å ha brukt 300 kroner på noe som faktisk bare hadde blitt liggende å slenge i en skuff...
Kan jeg få mene det uten at alle skal bli grinete eller??[8|]
Takk for det!!!!!!

ORIGINAL: nate85

ORIGINAL: skibomsen

Vet dere hva! Jeg syns faktisk at vi som tar i mot hjemmelaga gaver med stor glede kan ha en egen hemmelig venn runde.Hvis det bare skal bli tull ut av denne tråden.

Enten eller så får Nate85, Vestfold 80 (som er rå på hjemmelaga), Solaa og jeg danne "hjemmelaget" klubben

I'm in Jeg elsker å lage ting, og jeg elsker å få ting som er hjemmelaget Tenk så mye tid og kjærlighet en person legger i en hjemmelaget gave da[:o]

Får jeg og være med i klubben?[;)]

Ikke hårsår, men det blir så dumt når man skal miste lysten på å være med fordi noen setter noen krav.
Greit nok, å sette opp en ønskeliste med spesifikke ting som en Levis body med råsa skrift, eller ett kjede med en katt med fiolette øyne, da blir det litt vanskeligere...
Ser ikke problemet med at jeg skriver at jeg feks ønsker meg(til ungen) kortermet body, en shorts, helst ikke i orange, sort eller brunt, strandleker(bøtte og spade). Da burde mulighetene være ganske store for de aller fleste. Istede for at det plutselig dukker opp en grønn bilderamme i posten man ikke trenger.
JA, det er tanken som teller, men det skal da ikke være et gavegilde for de med penger som kan ta seg råd til å motta noe man ikke behøver. Vet er en del som sliter her, så da kan det faktisk være greit å føle at man sitter igjen med noe, og ikke har kastet penger ut av vinduet!
Jeg har ikke penger til å betale 200 kr for en flott tanke...
Hjemmelaget er toppers for min del, men det er igjen som regel nyttegaver.

ORIGINAL: Miss Fat

Jeg og blir glad for pakke, uansett hva det er oppi nesten.

Men om det ikke blir ønskeliste, og vi får eks en kjole Marte har fra før som ikke kan byttes. Hva da??

Jeg ga utrykk for min mening og er ikke ute etter å diskutere eller krangle.
Får du noe du har fra før, så får du bytte da. For har du det fra før,så har du nok muligheten til å bytte det og[;)]

Jeg og blir glad for pakke, uansett hva det er oppi nesten.

Men om det ikke blir ønskeliste, og vi får eks en kjole Marte har fra før som ikke kan byttes. Hva da??

Jeg ga utrykk for min mening og er ikke ute etter å diskutere eller krangle.
Får du noe du har fra før, så får du bytte da. For har du det fra før,så har du nok muligheten til å bytte det og[;)]

Quota deg fordi jeg synes det var så bra det du skrev om at noen har brukt sin tid å tenkt på deg, beklager om det kom ut som å krangle for det var IKKE meningen.

[:)][:)][:)][:)][:)]

Det var bra[;)] Blir for dumt om vi skal begynne og krangle her[:D]

"Oppgitt".
Og jeg VET at du ikke hadde blitt så veldig glad for et bilde av Michael Jackson i en grønn bilderamme...

"Oppgitt".
Og jeg VET at du ikke hadde blitt så veldig glad for et bilde av Michael Jackson i en grønn bilderamme...

[8D]

For det så tenk!![8D]

Om man på død og liv er så redd for at man kaster bort 2-300 kr på ingenting, så får man jo kanskje la være og melde seg på? Selv om man har skrevet at man ønsker seg en rosa body f.eks, så kan du jo risikere å likevel få en rosa body som du ikke liker? Som jeg ser det er det jo ikke gaven i seg selv som er det viktigste her, men det å gjøre noe for noen, skape et bedre samhold f.eks ved å gi hverandre gaver, utveksle navn og adresser og noen gode ord. For de som bare ser pengeverdien i dette, og det at dere må få noe dere kan bruke, så foreslår jeg at dere tar 300 kroner og går ut og kjøper dere akkurat det dere har lyst på, og heller driter i å være med på hemmelig venn rundene. Er ikke det bedre da??

JEG ER MED [:)]

Men kjære alle sammen - egentlig så trenger vi vel ingen regler på en gave til 200 kr vel ?
Og alle som melder seg på - må regne med att en eller to ikke får gave. Slik er det hver runde.

Men di som ikke har mottatt gave i tidligere runder - har fått en gave tilslutt likevell.

Og det skal vi da få til denne gangen også !

Så smil ivei - og kjøp en sommergave som du tror varmer mottaker [:)]

Er det nå så farlig om man får en ting av det man allerede har ?
Nei dette er jo en hemmelig venn gave - og det er jo bare snakk om en gave.

Jeg blir glad for alt jeg har fått i tidligere runder [:)] og gleder meg til denne runden også.

Er du redd for att du får noe du ikke liker - så ikke meld deg på - mener jeg da [;)]

Jeg vil være med [:D] (hvis det ikke blir for dyrt)

Er veldig enig i snekka at hvis man er redd man kaster bort penger så får man heller la være å melde seg på. Hvis du er redd for å få noe du ikke liker så bruk heller pengene på å kjøpe noe selv [;)]

Skal ikke legge meg opp i dette, for når det blir sånn, så gidder jeg bare ikke, blir ikke hyggelig en gang... MEN, når man blir med på en sånn gavering av egen fri vilje, så er jo det en risiko for at du ikke liker det andre kjøper til deg,og i verste fall ikke kan byttes, og er man livredd for det, så syns jeg ikke man bør bli med på en sånn ring! Jeg liker stort sett og få gaver jeg ikke har bedt om, men som det ligger litt bak, at noen faktisk har tenkt på hva jeg liker, og ikke ute for og handle for meg, det klarer jeg utmerket selv[8D] Men str og farge er jo forsåvidt greit og avklare da[:)]

ORIGINAL: skibomsen

Jeg er med :)

Back
Topp