*hemmelig en stund!*

michelle85

Flørter med forumet
hei.

hvordan gikk det på ul idag??? har tenkt masse på deg må du tro :) håper alt såg bra ut :) stooor klem

Takk for omtanken, søte deg!

Tja, hva skal jeg si...det var en blandet opplevelse. Først fant hun det hun mente var en tom fostersekk, med noe blødning rundt. Da tenkte jeg jo det allerede var over. Etter mye leting fant hun enda en, og der mente hun at hun så hjerteaktivitet, så det var jo positivt. Det første var altså en tvilling som hadde gått til grunne. Men fosterets utvikling og størrelse tilsvarte 5 uker, ikke 7 uker slik jeg vet med sikkerhet at jeg er. Det kunne forklare de lave hcg verdiene. Det var ihvertfall positivt at fosteret lå inne i livmoren, og ikke utenfor, slik de var redde for siden jeg har hatt så mye smerter.
Hun sa det kunne skje at embryoet lå i dvale i inntil to uker før det begynte å utvikle seg, og da kan det jo stemme at det nå bare er 5 uker gammelt. Så det er det håpet jeg klamrer meg fast til nå!!
Det er bare det at denne historien har jeg opplevd så mange ganger før, akkurat på samme måten, og da har det bare vært snakk om tid før blødningen har kommet. Men hvem vet, kanskje jeg er heldigere denne gangen! :-)

Skal tilbake til tre nye blodprøver den kommende uken, og ny UL på torsdag, da får vi forhåpentligvis se at det har vært vekst!
Smertene kommer fra to store endometriose cyster som jeg har på eggstokkene, forhåpentligvis vil de ikke forårsake noen harme til svangerskapet. Jeg kan holde ut smerte, så lenge jeg vet det ikke er farlig.
Så den uklare konklusjonen til legen var:" Det er ikke det vi har håpet på, men det ser ikke helt svart ut!" Det er nok for meg til å kunne håpe ihvertfall! :-)

godt å høre der e litt håp då jaffal :) håper virkeli d går bra og at spiren har klort seg godt fast :) eg skal og på tidli ul neste torsdag :) eg både glede mg og grue mg... masse lykke t jaffal :) klem

Sa hun noe om den blødningen rundt den andre fostersekken at det kunne før til komplikasjoner?
Jeg var på UL i går og hadde en blødning ved siden av et levende embryo. Så er litt spent på hva som kan skje der, glemte å spørre om det meste i går da jeg var hos legen og har selvfølgelig 1000 spørsmål jeg gjerne skulle hatt svar på i dag. Kalte hun forresten blødningen  et hemotom?

Hun sa ikke så veldig mye om det, var mest opptatt av det som var levende og det faktum at det var for lite. Men har hørt om andre som har hemotomer i livmoren under svangerskapet, og de kan oppleve en blødning når det kommer ut, men uten at det skjedde noe med fosteret. Det er nok det som er årsaket til at mange opplever ufarlige blødninger.

Ja, det var kanskje ikke helt svaret du hadde håpet på.. Krysser fingrene for at du får et annet neste ultralyd og at hcg-verdiene stiger godt nå. Har tenkt på deg i dag <3

Hemmelig en stund! skrev:
Hun sa ikke så veldig mye om det, var mest opptatt av det som var levende og det faktum at det var for lite. Men har hørt om andre som har hemotomer i livmoren under svangerskapet, og de kan oppleve en blødning når det kommer ut, men uten at det skjedde noe med fosteret. Det er nok det som er årsaket til at mange opplever ufarlige blødninger.

Ok, takk for svar. Fikk og beskjed om at hemotomet kunne være en uutviklet tvilling. Her var forøvrig det andre embryoet bare noen dager kortere enn anntatt, så håper på det beste.

Krysser fingrene for deg også, med min andre så mente de og at embryoet gikk i dvale og ble derfor satt tilbake to uker ved ordinær UL, så det er fortsatt håp. Har du forresten svangerskapssymptomer?  Masse lykke til iallefall, skal krysse fingrene for deg =) Klem =)

*Nyperose* skrev:

Hemmelig en stund! skrev:

Ok, takk for svar. Fikk og beskjed om at hemotomet kunne være en uutviklet tvilling. Her var forøvrig det andre embryoet bare noen dager kortere enn anntatt, så håper på det beste.

Krysser fingrene for deg også, med min andre så mente de og at embryoet gikk i dvale og ble derfor satt tilbake to uker ved ordinær UL, så det er fortsatt håp. Har du forresten svangerskapssymptomer?  Masse lykke til iallefall, skal krysse fingrene for deg =) Klem =)

Har veldig lite symptomer, ingen kvalme, og ikke den sedvanlige trøttheten som jeg har pleid å ha. Brystene er også tilbake til normalen, etter at jeg merket de var blitt tyngre og fyldigere de første ukene. Det eneste jeg kjenner er en del smerter og murringer i underlivet.

Takk for gode ønsker, ønsker det samme tilbake!

Søte gynekologen min! Jeg tok jo ny blodprøve i dag, og fikk høre at resultatet kom sikkert inn over helgen. Så hadde de fått det inn i dag likevel, og så ringte hun personlig bare for å fortelle meg at min hcg har steget til 11000! For en herlig lege jeg har, føler jeg blitt tatt godt vare på ihvertfall! :-)

Back
Topp