Jeg hadde også sannsynligvis en tvilling!
Jeg har også hørt noen si at å holde seg i ro er en myte. Men man skal ikke løfte tungt eller ha sex eller få orgasmer. Det kan irritere livmor med hematom. Jeg gjør som kroppen sier, og den sier at jeg ikke skal være for mye i bevegelse for da blir magen øm og føles som et åpent sår. Det mente Gyn er fordi hematomet irriterer livmor.
Jeg har noen tips som jeg ikke vet om jeg har gitt deg før?
- kutt ut omega3 tilskudd. Da jeg kuttet det ut tok det ca 2 uker før jeg sluttet å blø neseblod. Og hematomet koagulerte raskere. DHA i fiskeolje tynner blodet.
-appelsinjuice (c-vitamin) skal styrke fostersekken.
-granateplejuice (k-vitamin) skal hjelpe med koagulering av blod/hematom.
-ALA Alpha Lipoic Acid er forsket på og de fant i undersøkelsen at den gjør at man absorberer hematomet raskere. Men man skal ikke ta det hvis man har problemer med stoffskifte. Og man bør Kanskej snakke med legen først? Man må bestille på nett fordi det ikke selges i Norge. Mange på hematomgruppa på Facebook bruker det 600mg hver dag, dosen er delt i to så 300mg to ganger om dagen.
Jeg tar ekstra sink og magnesium. Sink, magnesium og jern jobber sammen for å reparere sår. Jeg sjekker hver mnd at jernet er bra nok. Jeg tenker at sink, magnesium og jern passer på å gro bristede blodårer så derfor tenkte jeg ut helt selv at det var lurt å ta
Hematomet mitt er fortsatt i livmoren utenfor fostersekken men den har sluttet å blø. Den er helt koagulert. Det kan hende den blir der til fødsel. Jm ville ikke måle det. For to uker siden var den 6x3cm.
Vet du størrelsen på din?
Min ligger også mellom livmorhalsen og fostersekken men jeg har ingen barriere imellom. Derfor er jeg redd for at hematomet skal skade fostersekken.
Hvis du har en barriere imellom så tror jeg ikke det skal være farlig. Jeg hadde et hematom på siden av fostersekken med barriere for noen uker siden som bare vokste og så skled den nedover og begynte å legge seg på undersiden. Den sprakk en natt i uke 12 og blødde seg helt ut på 1/2 time. Den har ikke kommet tilbake. Det beste stedet er å ha hematomet under fosteret. Så hvis du begynner å blø så ville jeg ikke tro det er en fare.
Den perioden jeg blødde fra vagina så ble jo blødningen verre av å være i aktivitet. Så jeg tror ikke det er så dumt å holde seg i ro hvis man blør