Hematom

Mitt lille ønske❤️

Blir kjent med forumet
Hei gjengen:love7 Var på tidlig ultralyd idag (8+2) og så et bankende hjerte og et lite nurk, gleder meg til å komme tilbake om noen uker og forhåpentligvis se han eller hun ha vokst:love2 Jeg har spottet brunt i et par uker, så var derfor veldig bekymret for MA. Dette kom av et hematom sa gynekologen, morkaka ligger langt nede forstod jeg, og den så ut til å være på vei vekk sa han og det var bra. Var helt i lykkerus så glemte å spørre om et par ting ift dette. Han sa det var den beste prognose blødning man kunne ha under svangerskapet, og at det vanligvis forsvant etter en stund. Men er førstegangsgravid, så lurer på alt:)

- Men vil gjerne høre erfaringer hvis det er andre her som har hatt det?
- Når opphørte blødningene for dere?
- Fikk dere beskjed om å være i ro?
- Trente dere?
- Er det noe spesielt man kan gjøre for at den fortere forsvinner?

på forhånd tusen takk:Heartred

Gratulerer med vellykket ultralyd :Heartred Har ingen erfaring med hematom selv, men vet det er flere her som har fått påvist dette nå, så du får sikkert noen gode svar etter hvert.

Hei gjengen:love7 Var på tidlig ultralyd idag (8+2) og så et bankende hjerte og et lite nurk, gleder meg til å komme tilbake om noen uker og forhåpentligvis se han eller hun ha vokst:love2 Jeg har spottet brunt i et par uker, så var derfor veldig bekymret for MA. Dette kom av et hematom sa gynekologen, morkaka ligger langt nede forstod jeg, og den så ut til å være på vei vekk sa han og det var bra. Var helt i lykkerus så glemte å spørre om et par ting ift dette. Han sa det var den beste prognose blødning man kunne ha under svangerskapet, og at det vanligvis forsvant etter en stund. Men er førstegangsgravid, så lurer på alt:)

- Trente dere?

Hadde det i forrige graviditet! :) og det endte veldig fint! Det tømte seg noen ganger (som i en styrtblødning) som var skummelt, ellers spottet jeg av og på fra uke 8-12 ca. Fikk beskjed om å ikke ha sex men kunne ellers leve som vanlig. Trente i tillegg litt styrke men uten særlig belastning. Hadde ikke fått beskjed om å det, men turte ikke ta noen sjanser! Gratulerer med lite nurk, håper hematomet forsvinner fort :) ❤️

Gratulerer med vellykket ultralyd :Heartred Har ingen erfaring med hematom selv, men vet det er flere her som har fått påvist dette nå, så du får sikkert noen gode svar etter hvert.

tusen takk:Heartred så hyggelig med gratulasjon, går enda ikke helt opp for meg at det faktisk er et lite nurk der inne, men fy søren, så lykkelig som jeg er nå tror jeg aldri jeg har vært:love7

Hadde det i forrige graviditet! :) og det endte veldig fint! Det tømte seg noen ganger (som i en styrtblødning) som var skummelt, ellers spottet jeg av og på fra uke 8-12 ca. Fikk beskjed om å ikke ha sex men kunne ellers leve som vanlig. Trente i tillegg litt styrke men uten særlig belastning. Hadde ikke fått beskjed om å det, men turte ikke ta noen sjanser! Gratulerer med lite nurk, håper hematomet forsvinner fort :) ❤️

Tusen takk for svar:Heartbigred Det betyr mye å vite at dette har gått fint for deg:love2 Og også få vite at det kanskje ikke trenger å være noe galt hvis jeg plutselig får styrtblødning, tusen takk:Heartred

- Trente dere?

Hei! Og gratulerer :happy:

jeg begynte å styrtblø i uke 6+3, og også når jeg var 6+6. hadde en UL når jeg var 7+0, mest for å konstantere at det hadde gått galt (pga mengde blod), men det var det jammen en liten reke med hjertelyd! :happy: Nå er jeg 7+6 og skal ha ny UL når jeg er 8+1. Jeg har et såkalt stort hematom, og jeg vet at det spørs veldig på størrelse og plassering når det kommer an på risiko. Siden mitt er gedigent så har jeg blitt satt på sengehvile, og jeg fikk mindre enn 50% sjanse for at dette gikk bra. Jeg vil ikke skremme deg - for hvis du hadde hatt større enn et lite ett, så ville de anbefalt en del forskjellige ting! Så du har nok et lite et (som er i opptil 25% av graviditeter), som går vekk av seg selv. Jeg fikk beskjed om at hvis man har et stort eller medium ett, så skal man unngå sex, trening, tunge løft, løping o.l.. så du kan jo spørre om det var stort, medium eller lite :) lykke til, dette går nok veldig bra! :Heartred

Back
Topp