Hematom livmor

L-40356243

Andre møte med forumet
Var på privat ultralyd i dag og fikk påviste hematom i livmoren (2x4cm).
Har hatt to store blødninger som har vart i ca en dag begge gangene.
Forstodet sånn at kroppen kunne absorbere hematomet eller det kunne blø ut. I værste fall blir fosteret med på veien ut..0
Hematomet lå mot fødselskanalen. Noen som har vært borti noe lignende?
Merker disse blødningene stresse meg veldig, og jeg synes det er vanskelig å fungere ellers i hverdagen…

Hadde ett da jeg gikk med nr 3. Hadde ingen blødninger og det forsvant av seg selv. Hadde noen ekstra UL kontroller så de fulgte med på det og foran liggende morkake.

Var på privat ultralyd i dag og fikk påviste hematom i livmoren (2x4cm).
Har hatt to store blødninger som har vart i ca en dag begge gangene.
Forstodet sånn at kroppen kunne absorbere hematomet eller det kunne blø ut. I værste fall blir fosteret med på veien ut..0
Hematomet lå mot fødselskanalen. Noen som har vært borti noe lignende?
Merker disse blødningene stresse meg veldig, og jeg synes det er vanskelig å fungere ellers i hverdagen…
Sniker fra mai

Hadde en del blødninger i uke 6-8, men alt var gammelt (brunt) blod. Blødde spesielt mye etter samleie. Fikk påvist et hematom i oppløsning på ultralyd 7+1 som forklarte blødningene. Gyn sa jeg måte følge med, men hun sa det så ut som hematomet holdt på å bli absorbert. På ultralyd 9+0 var hematomet nesten helt borte og blødningene stoppet opp.

Hadde jeg vært deg ville jeg ha bestilt ny ultralyd om et par uker for å følge med på det. Blødninger er kjempeskummelt og jeg skjønner godt at det plager deg i hverdagen.
For ordens skyld; enn så lenge ser alt fint ut med Mini, nå er jeg 18+1 :Heartred

Edit: ser nå at dette en en stund siden - håper det går bra med deg!

Last edited:
Sniker fra mai

Hadde en del blødninger i uke 6-8, men alt var gammelt (brunt) blod. Blødde spesielt mye etter samleie. Fikk påvist et hematom i oppløsning på ultralyd 7+1 som forklarte blødningene. Gyn sa jeg måte følge med, men hun sa det så ut som hematomet holdt på å bli absorbert. På ultralyd 9+0 var hematomet nesten helt borte og blødningene stoppet opp.

Hadde jeg vært deg ville jeg ha bestilt ny ultralyd om et par uker for å følge med på det. Blødninger er kjempeskummelt og jeg skjønner godt at det plager deg i hverdagen.
For ordens skyld; enn så lenge ser alt fint ut med Mini, nå er jeg 18+1 :Heartred

Edit: ser nå at dette en en stund siden - håper det går bra med deg!
Hei!

Takk for oppmuntrende svar
Jeg hadde ny ultralyd i dag, hvor vi kunne se at hematome fortsatt var samme størrelse nå en uke senere.
Håper jeg ikke blør noe mer før ultralyd på sykehuset i starten på januar
Alt var fint og normalt med lille inni der, så vi får bare vente å se☺️

Hei!

Takk for oppmuntrende svar
Jeg hadde ny ultralyd i dag, hvor vi kunne se at hematome fortsatt var samme størrelse nå en uke senere.
Håper jeg ikke blør noe mer før ultralyd på sykehuset i starten på januar
Alt var fint og normalt med lille inni der, så vi får bare vente å se☺️
Godt å høre at lille har det fint! Håper det ordner seg for deg - har blødningene stoppet opp eller blør du like mye?

Back
Topp