Hematom inne i livmoren

godtemomsen

Lykkelig ventende <3
Hei damer:)
Poster dette innlegget på litt forskjellige termingrupper i håp om å få noe gode svar :) har termin i oktober. har også lagt det ut på generelt. Men:
Var på privat ultralyd i dag og har etter en del blødninger den siste uken(er i uke 14 nå) fått beskjed om at jeg har et hematom(blødning) inne i livmoren på 1,5 *6,5 cm, noe de altså ikke klarte å finne på sykehuset når jeg var der ifbm styrtblødninger sist helg.

Alt stod heldigvis bra til med fosteret. Hematomet lå på utsiden av fostersekken, men inne i livmoren.

Er det noen som har hatt dette tidligere eller har det nå? og har noen erfaringer å dele? (Både positive og negative)
Jeg var "smart" å google dette og leste at det kunne i verste fall føre til at fosterhinnen ble irritert og at det gikk hull slik at det kunne lede til tidlig vannavgang :/ ble ikke mindre bekymret av å lese det :(

Jeg hadde det i forrige svangerskap, blødde til og fra fram til uke 19 mener jeg, da var fosteret så stort at blødningene ble presset på og stoppet.
Fikk en velskapt jente.

Jeg hadde det i forrige svangerskap, blødde til og fra fram til uke 19 mener jeg, da var fosteret så stort at blødningene ble presset på og stoppet.
Fikk en velskapt jente.
Hvordan type blødninger var det? Store eller småblødninger?

Store og små.
Hadde flere hematomer, 2-3 stykker mener jeg.
Er 6 år siden dette.
Så når det avtok hadde jeg brun utflod i mange uker..
Ok, fikk du noen ekstra oppfølging i form av sjekk inni mellom for å se om hematomet var blitt mindre?

Nei.
Ikke noe annet enn det jeg tok privat.
Må bare høre, for i kveld begynte jeg å få veldig mørk blødning. Er mest på morgenen og i noen timer egentlig nå at jeg blør om dagene, men måtte tørke litt ekstra nå på toalettet og da var det ganske mørkt :( er dette noe du kjenner igjen sånn i overgangen fra friske blødninger til bare misfarge?
Mørke blødninger tenker jeg at umulig kan være noe positivt, med mindre det er hematomet som driver å drenerer seg selv :/

Må bare høre, for i kveld begynte jeg å få veldig mørk blødning. Er mest på morgenen og i noen timer egentlig nå at jeg blør om dagene, men måtte tørke litt ekstra nå på toalettet og da var det ganske mørkt :( er dette noe du kjenner igjen sånn i overgangen fra friske blødninger til bare misfarge?
Mørke blødninger tenker jeg at umulig kan være noe positivt, med mindre det er hematomet som driver å drenerer seg selv :/
Mørkt blod er "gammelt" blod, så blod som har ligget i et hematom i livmor over et stykke tid, vil være mørkt/brunt/svart når det tømmes.

Back
Topp