Hematom inne i livmoren

godtemomsen

Lykkelig ventende <3
Hei damer:)
Poster dette innlegget på litt forskjellige termingrupper i håp om å få noe gode svar :) har selv termin i oktober. har også lagt det ut på generelt. Men:
Var på privat ultralyd i dag og har etter en del blødninger den siste uken(er i uke 14 nå) fått beskjed om at jeg har et hematom(blødning) inne i livmoren på 1,5 *6,5 cm, noe de altså ikke klarte å finne på sykehuset når jeg var der ifbm styrtblødninger sist helg.

Alt stod heldigvis bra til med fosteret. Hematomet lå på utsiden av fostersekken, men inne i livmoren.

Er det noen som har hatt dette tidligere eller har det nå? og har noen erfaringer å dele? (Både positive og negative)
Jeg var "smart" å google dette og leste at det kunne i verste fall føre til at fosterhinnen ble irritert og at det gikk hull slik at det kunne lede til tidlig vannavgang :/ ble ikke mindre bekymret av å lese det :(
 
Uff. Forstår godt du er bekymret. Jeg har hatt det denne graviditeten. Fant det ut fordi jeg begynte å fossblø. Var i uke 10. Jeg var til flere ul,men alt var bra med lille i magen. Det tok en stund, men blødningene fikk over. Nå eg jeg straks i uke 28 og alt er fortsatt bra. Jeg fikk beskjed om at noe ville komme ut og noe ville kroppen ta opp selv. Hos meg var det morkaka som hadde vært fremfor åpningen, men så flytta på seg som gjorde at jeg fikk hematomet,men det er nok ikke alltid de klarer å finne ut hvorfor. Håper det går bra med deg og lille og :)
 
Uff. Forstår godt du er bekymret. Jeg har hatt det denne graviditeten. Fant det ut fordi jeg begynte å fossblø. Var i uke 10. Jeg var til flere ul,men alt var bra med lille i magen. Det tok en stund, men blødningene fikk over. Nå eg jeg straks i uke 28 og alt er fortsatt bra. Jeg fikk beskjed om at noe ville komme ut og noe ville kroppen ta opp selv. Hos meg var det morkaka som hadde vært fremfor åpningen, men så flytta på seg som gjorde at jeg fikk hematomet,men det er nok ikke alltid de klarer å finne ut hvorfor. Håper det går bra med deg og lille og :)

Ja dette har virkelig vært en følelsesmessig berg og dalbane, de siste par ukene. Har fossblødd og småblødd siden lørdag sist uke kun med et par dager opphold.
Jordmoren sa derimot at dette burde følges opp, så er spent på hva legen sier. Så tror det beste er nå og slappe helt av i et par uker slik at jeg ikke trigger mer oppfylling av blod og at det heller får absorberes og dreneres av kroppen selv:) ble bare så enormt bekymret når hun nevnte det med tidlig vannavgang pga hull i fosterhinna:(
 
Det er ikke noen god følelse nei :/ Det er vel dessverre ikke så mye å gjøre med,annet enn å ta det med ro. Ikke løfte tungt osv. Jeg fikk komme til på ul når blødningene tok seg opp. Alt var heldigvis bra med dem lille hver gang. Men jeg blødde ganske lenge. Var vel nærmere en og en halv mnd før det gav seg.

Men hadde du hull på fosterhinna eller var det fare for det? De sa ingenting om det til meg i alle fall.
 
Det er ikke noen god følelse nei :/ Det er vel dessverre ikke så mye å gjøre med,annet enn å ta det med ro. Ikke løfte tungt osv. Jeg fikk komme til på ul når blødningene tok seg opp. Alt var heldigvis bra med dem lille hver gang. Men jeg blødde ganske lenge. Var vel nærmere en og en halv mnd før det gav seg.

Men hadde du hull på fosterhinna eller var det fare for det? De sa ingenting om det til meg i alle fall.
Alt vi skal gjennom av bekymringer :( nei hadde ikke hull på fosterhinna, men hun jordmoren sa at det kunne skje i worst case:( men en må ikke fortelle worst case til meg da jeg tror at det da kommer til å skje :)

Dette kan gå fint. Må bare tenke positivt og håpe på det beste :)
 
Vi får krysse fingrene for at det går bra :) Sjansen er jo absolutt størst for at et gjør det! Ta en dag om gangen og prøv å ikke stress. Om det er noe er det bedre å kontakte jm en gang for mye,enn en gang for lite. Masse lykke til. Dette skal gå bra :)
 
Back
Topp