Hematom gravid

96bym

Første møte med forumet
da jeg var ca 6 uker på vei hadde jeg blødninger som gjorde at jeg spontanabortert. Dro til privat gyn og fikk ultralyd som viste at alt var fint, men at jeg hadde et hematom.

Var på kontroll i dag igjen (en uke etter) og hematomet hadde ikke blitt mindre. Gyn sa ar hematomet lå på «riktig side» ifht morkake, slik at den ikke kunne bli dratt med. Hematomet er 34x22 mm med koagler. Er det noen som har noe erfaringer med dette? Kjenner jeg bekymrer meg en del.

Er det slik at dette på «blø vekk» eller kan det tørke ut? Og er det høyere risiko for at ting går gale med hematom? Er 7+2 og alt annet så fint ut.
 
Jeg hadde et hematologisk ble oppdaget i uke 8-9 og beskjed om at det gjorde sa noe mer sannsynlig. På kontroll i uke 11-12 hadde kroppen tatt det opp og de kunne ikke se det lengre. Hadde ikke hatt noen blødninger i den tiden. Frisk jente født til termin. Håper alt godt for deg.
 
Sjansene er litt forhøyet, men når det ligger på riktig side og du har fått bekreftet liv, så er sjansene gode for at ting går helt fint. Jeg hadde hematom rundt uke 6 i forrige svangerskap, i 2021. Det var borte til uke 10-11, og ungen er nå straks 2,5 år. :)
 
Back
Topp