Hemangiom

Lizz83

Gift med forumet
regner med at det er flere av dere som har premature barn som har vært borti dette... mini har ett på hodet som ser ut til å ha blitt betent. Hva gjør dere med dette? Det er ikke verk eller væske, bare gul skorpe
 
M har et på halsen. Det utviklet seg til å bli ulcerert hemangiom, et sår som aldri ble bedre. Det førte til mye gråt av smerte, kunne nesten ikke ta i henne. I tillegg var det infeksjonsfare pga åpent sår, problemer med amming, vanskeligheter med å finne klær som ikke kom borti halsen osv. Tok først kontakt med helsesøster, deretter fastlege, men ble avblåst med at vi måtte rense såret med saltvann begge stedene. Noe vi gjorde, men det hadde ingen effekt. Deretter tok vi en tur på legevakten, hvor vi møtte en flink lege som tok bekymringen på alvor. Jeg hadde allerede googlet meg frem til at det het ulcerert hemangiom, så han skrev det i henvisningsbrevet og sendte oss videre til barneklinikken og spesialist. M har nå gått på medisinen hemangiol i 3 mnd, og skal fortsette i minst 2 mnd til. Såret gikk vekk etter en uke, og merket blir mindre og lysere for hver dag. Helt fantastisk! De vegrer seg litt for å behandle hemangiom, men siden dette satt på halsen og skapte såpass mye problemer så behandlet de heldigvis. Bare følg med på forandringene, og kontakt lege om det begynner å skape problemer på noen måte.
 
Vi har time på sykehuset på onsdag. det er ikke så veldig stort, men det står veldig ut og er plassert på en sånn måte på bakhodet at jeg klarer ikke å unngå å komme borti når jeg tar på bodyer osv. Og jeg bruker bare bodyer som ikke tas over hodet, men det er jo begrenset for hvor lenge det funker da han allerede er oppi strl 74...
 
Lykke til på sykehuset! Sikkert ikke så lett når det er plassert i bakhodet, vanskelig å unngå å komme borti da. Jeg er veldig glad for at vi fikk behandling, selv om det er litt stress å måtte vekke henne kl 22 hver kveld. Men hun er blitt vant til det nå
 
Da skal vi starte med behandling i morgen fordi han mente at det satt sånn utsatt til. Desverre så hadde de ikke medisinen inne på sykehusapoteket i dag så vi må inn på sykehuset i morgen tidlig også for blodtrykksmåling og startdosen... og deretter om en uke når dosen skal økes... merket dere noen forandring på lille etter oppstart av behandling?
 
Fikk ikke opp varsel på at du skrev, sorry sent svar. Hun taklet medisinen kjempebra, ingen bivirkninger eller endring på blodtrykk. Du får veldig god oppfølging på sykehuset, regner med dere føler dere i trygge hender? Hvordan gikk oppstart?
 
Fikk ikke opp varsel på at du skrev, sorry sent svar. Hun taklet medisinen kjempebra, ingen bivirkninger eller endring på blodtrykk. Du får veldig god oppfølging på sykehuset, regner med dere føler dere i trygge hender? Hvordan gikk oppstart?

Det gikk veldig fint! :) han reagerer greit på medisinen. Noe fall i blodtrykket, men legen konkluderte med at det hadde med søvnen hans å gjøre. At han sov tyngre på andre bt-måling. Vi er nå oppe i 7mg 2 ganger i døgnet og på onsdag så skal vi inn og øke dosen en siste gang. Allerede etter 48t kunne vi se at hemangiomet hans hadde begynt å trekke seg tilbake :) vi håper bare at det blir en del mindre til :)
 
Back
Topp