hemagiom/jordbærflekk

Tittenteia

Elsker forumet
datteren min har siden noen uker etter fødselen hatt en ganske synlig hemagiom flekk på magen. dette er en rød/lilla farget klump som stikker ut. jeg har fått vite den skal forsvinne av seg selv, men det er ikke store tegn til at den vil fordufte any time soon. så er det noen som har vært bort i liknende, når kom den vekk, hvor var den og hvordan så det ut etter den hadde forsvunnet?

Dattera til ei veninne hadde en stor sånn flekk i ansiktet,
den gikk bort når hun var 6-7 mnd. Hun gikk å venta på at den
skulle gå bort hver dag vet jeg [&:]

okey. det var nå bra det da [:D] men nå er datteren min 2 1/2 og den er der enda. kunne tenkt meg at den hadde forsvunnet før hun er så gammel at hun forstår "terging", da mange barn sikkert synes dette er litt ekkelt.

Oi, da skjønner jeg at du venter ja..
Krysser fingrene for at den forsvinner snart [:)]

Jenta mi har på leppa. Den har kanskje blitt litt mindre etterhvert men er der enda ja..
På 2- årskontrollen skal vi i samarbeid med lege avgjøre om hun bør henvises videre til spesialist og om de evt skal fjerne den av kosmetiske grunner. Legen drar  stadig vekk frem en historie om en som hadde en slik stor en midt på nesa som var helt borte innen gutten var 4 år og han er ganske sikker på at jenta mi sin kommer til å forsvinne helt også.

Tulla mi har hatt et stort et på hånden. Var illrødt og stod ut fra huden i ett år. I sommer beegynte det gradvis å trekke seg tilbake og bli blekere! Nå er det veldig lite igjen,så er snart borte[:)] Jeg synes det er litt vemodig, men jeg er glad på hennes vegne[:)]

Jeg hadde på magen. Min mor fikk også beskjed om at den skulle forsvinne. Ble svakere og svakere etterhvert. Da jeg var liten var den ganske tykk og veldig rød. Rundt ungdomsskolealder var den ikke så tykk lenger og litt mindre rød og den strakk seg på en måte [:)]. Da jeg ble gravid forsvant den nesten helt. Nå har jeg bare noen røde streker igjen. Så det tok vel da 28 år før den var borte (eller nesten borte da). Syns det er ganske trist jeg. Var liksom en del av meg....

Men har aldri opplevd noe "terging". Men ble spurt i hver svømme-/gymtime hva det var.

ORIGINAL: Rara

Jenta mi har på leppa. Den har kanskje blitt litt mindre etterhvert men er der enda ja..
På 2- årskontrollen skal vi i samarbeid med lege avgjøre om hun bør henvises videre til spesialist og om de evt skal fjerne den av kosmetiske grunner. Legen drar  stadig vekk frem en historie om en som hadde en slik stor en midt på nesa som var helt borte innen gutten var 4 år og han er ganske sikker på at jenta mi sin kommer til å forsvinne helt også.

Størstejenta mi har også et på underleppa i munnviken..

Back
Topp