Helvetesild

Shygirl

Forumet er livet
Er det noen her som har hatt det?
Hvor lang tid gikk det før du var over det verste?

Er så heldig og ha fått det nå, og kan ikke ta noe for det pga graviditeten. [&:]
Veit det varierer veldig fra person til person, men vil høre din erfaring med dette.

Setter veldig stor pris på svar [:)]

Ingen?

bump [:)]

*dytter*

vet ikke hva det er dessverre[X(]

Hadde akutt helvetesild en sommer for seks år siden.
Jeg var heldig og kom meg til lege i tide (innen 72 timer) slik at jeg fikk medisin som visstnok skulle hjelpe littegrann.

Jeg syntes ikke det var så ille, varte i underkanten av en uke og var mer "irriterende" enn noe annet.

God bedring til deg!

Jodda,jeg har hatt det... Det verste var over på 2-3 uker ,men veninnen min "koste"seg med det i 4 mnt før det ble borte... Du har min sympati ,det er ikke godt!! Men kan du ikke bruke salve heller?

Da jeg var liten trodde jeg det het "Helvetes-SILD"[:D] Og forsto ikke helt hva den silda hadde med saken å gjøre. (Bestemor hadde slik sild[8D])

Hadde det da jeg var 18.

Tror det tok en to-tre dager på å bryte ut, og at det var på sitt verste i ca 2-3 uker. Men hadde det ikke så gale tror jeg. Fikk kun pinex forte for å få hjelp til å sove. Men brukte det ikke.
Håper det går fort over.

ORIGINAL: *venter87*

*dytter*

vet ikke hva det er dessverre[X(]

Det skal du være glad for [;)]

ORIGINAL: Minerva

Hadde akutt helvetesild en sommer for seks år siden.
Jeg var heldig og kom meg til lege i tide (innen 72 timer) slik at jeg fikk medisin som visstnok skulle hjelpe littegrann.

Jeg syntes ikke det var så ille, varte i underkanten av en uke og var mer "irriterende" enn noe annet.

God bedring til deg!

Får ikke noe legemidler mot det pga graviditeten nå.
Er ikke ille (enda i hvertfall) men ja, kan skrive under på at det er irriterende [:'(]

Tusen takk [:)]

ORIGINAL: MICAmor

Jodda,jeg har hatt det... Det verste var over på 2-3 uker ,men veninnen min "koste"seg med det i 4 mnt før det ble borte... Du har min sympati ,det er ikke godt!! Men kan du ikke bruke salve heller?

Da jeg var liten trodde jeg det het "Helvetes-SILD"[:D] Og forsto ikke helt hva den silda hadde med saken å gjøre. (Bestemor hadde slik sild[8D])

Håper jeg slipper og slite med det såååå lenge som månedsvis... [&:]
Kan smøre på pyriceptsalve bare, ikke noe annet.

Hehe, egentlig like godt at det ikke har noe med sild og gjøre. [8D][:D] liker ikke....

ORIGINAL: Hehe

Hadde det da jeg var 18.

Tror det tok en to-tre dager på å bryte ut, og at det var på sitt verste i ca 2-3 uker. Men hadde det ikke så gale tror jeg. Fikk kun pinex forte for å få hjelp til å sove. Men brukte det ikke.
Håper det går fort over.

Blæh, hadde håpa at det skulle gå over raskere.... [&o]
Kommer nok ikke til og bruke noe paracet mot det jeg heller, men har fått tilbudet.
Takk for det [:)]

Har ikke hatt det selv, men husk at det er smittsomt da[:)] Kontaktsmitte.. Det er jo vannkopp-viruset som ligger latent i kroppen fra den gangen du hadde vannkopper[:)] Når man da får nedsatt immunforsvar (skjer som oftest at det kommer tilbake til eldre mennesker) av en eller annen grunn, kan dette viruset blusse opp igjen som Helvettes ild (herpes zoster). Det betyr at de som ikke har hatt vannkopper kan få det av å være i kontakt med en person med helvettes ild. Så jeg ville vært forsiktig med å være i nærheten av mennesker som er syke og gamle og som ikke har hatt vannkopper, for det er ikke så veldig ufarlig med vannkopper for alle[:)][:D]

ORIGINAL: lelo

Har ikke hatt det selv, men husk at det er smittsomt da[:)] Kontaktsmitte.. Det er jo vannkopp-viruset som ligger latent i kroppen fra den gangen du hadde vannkopper[:)] Når man da får nedsatt immunforsvar (skjer som oftest at det kommer tilbake til eldre mennesker) av en eller annen grunn, kan dette viruset blusse opp igjen som Helvettes ild (herpes zoster). Det betyr at de som ikke har hatt vannkopper kan få det av å være i kontakt med en person med helvettes ild. Så jeg ville vært forsiktig med å være i nærheten av mennesker som er syke og gamle og som ikke har hatt vannkopper, for det er ikke så veldig ufarlig med vannkopper for alle[:)][:D]

Takk for svar. [:)]
Er sykemeldt fra barnehagen, og har fått beskjed om at jeg kan smitte folk med vannkopper.
Tror jeg har lest det meste av info det er om det, men vil høre erfaringer om hvor lenge det varte.
Er utålmodig..... [8D]

Mannen hadde det for godt 20 år siden, han mente det var over i løpet av 2 uker

ORIGINAL: ~Knoll og Tott~

Mannen hadde det for godt 20 år siden, han mente det var over i løpet av 2 uker

Så godt og høre [:)]
Takk for svar [:D]

ORIGINAL: Shygirl

ORIGINAL: lelo

Takk for svar. [:)]
Er sykemeldt fra barnehagen, og har fått beskjed om at jeg kan smitte folk med vannkopper.
Tror jeg har lest det meste av info det er om det, men vil høre erfaringer om hvor lenge det varte.
Er utålmodig..... [8D]

Okei! Er nok veldig individuelt! Noen har store smerter og blir aldri helt kvitt de! Mens noen har bare litt utslett, og det er det! Lykke til og goood bedring[:)]

Back
Topp