Helvetes gardiner...

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Vi står midt i en flyttesjau, og gardinene vi hadde i stua der vi bor nå, skal være soveromsgardiner på vårt rom, og på frøknas rom. Det var korte lengder, pga. små vinduer der vi bor nå. 

Jeg vasket gardinene i dag, og begynte å stryke på den mens de var våte. Holdt på til jeg var utslitt, men gaad, de ser ikke ut som de har vært i nærheten av et strykjern engang!
De blir jo slette når jeg stryker, men jeg må jo flytte på gardinen for å få tatt hele, og da er det like ille igjen. 
Det er sånne i litt tykk bomull eller linaktige greier, orker ikke reise meg fra sofaen for å sjekke lappen engang... 

Kjenner ikke noen steder at jeg orker å gjøre mer med dem, og jeg vet at de er umulige å stryke når de er tørre, det prøvde jeg på sist nemlig.

Noen som har noen geniale stryketips eller noe?
Hjelper det å bruke sånn stiff-greier, eller er det bare for duker eller noe? Har aldri hatt det i hus, så aner ikke egentlig.

Last edited:
Jeg har hengt dem opp, og de er slett ikke tørre enda, jeg holdt på i evigheter og de ble verken tørre eller slette, så vi får se hva det blir til... 

Eneste tipset jeg har fått ang. gardiner er å droppe strykejernet og henge de opp mens de er våte. 

Kjenner jeg ønsker meg et sånt dampstrykjern-greie som jeg husker de viste på tv-shop eller noe, hvor de bare dro det langs klær som hang slik at dampen kom borti klærne, og så ble de magisk helt slette... p

toneany skrev:
Kjenner jeg ønsker meg et sånt dampstrykjern-greie som jeg husker de viste på tv-shop eller noe, hvor de bare dro det langs klær som hang slik at dampen kom borti klærne, og så ble de magisk helt slette... p

magi ja..... fint om det var på ekte.. :P

Dollface skrev:

toneany skrev:

magi ja..... fint om det var på ekte.. :P

Gardinium rynkefrittium! *vifte med tryllestaven*

stryk de våte og bruk stiff!  jeg har møkka gardiner til jul, litt sånn linaktig stoff og de må jeg stryke våte og ha på stiff på og da blir det ganske greit....

Heng de opp før de er tørre, funker supert her hvertfall :)

|Frosken| skrev:
Heng de opp før de er tørre, funker supert her hvertfall :)

Det hjelper ikke med disse gardinene, de var fremdeles veldig fuktige da jeg hang de opp, den femte lengden gadd jeg ikke stryke engang siden den ikke skal brukes når vi er flyttet, og den ser like krøllet ut som i går, og like krøllet som de jeg strøyk i går... 

Frustrert!

det finnes sånne tunge lodd du kan ha i bunn av gardinene. jeg kjøpte på kid og plutselig har jeg fine gardiner somjeg ikke stryker :-)

Back
Topp