Helvetes ekle jævler!

Miriel

Gift med forumet
Beklager språket, men nå er jeg sinna! Og har den ekle følelsen i kroppen.
Drev og lagde karameller, kake og peppermyntekuler samtidig, og skulle straks få besøk av kjærestens besteforelder. Åpner bakeskuffen for å finne myntedråper, og hva er det som detter ut og lander på foten min? Jo, en LARVE. En ekkel, liten hvit larve som åler seg rundt på gulvet.
Jeg er vanligvis ikke pinglete av meg, men tanken på å ha slike ekle ting i en skuff med bakevarer, jeg som baker så utrolig ofte og, må jo garantert hå spist en haug av dem, fikk meg til å skrike. Eller hvertfall pipe. Pipeskrik var det. Sånn skikkelig jentete.
Det første jeg gjør (etter å ha druknet larven som falt ut med kjøkkenspray) er å ta en diger søppelsekk og hive alt som var oppi skuffen, untatt noen sirupsflasker og konditorfarge. Drar frem støvsugeren og suger opp noe av melet, men klarer å dra inn en flaske med konditorfarge! Den setter seg selvsagt fast inni støvsugeren, og da står jeg der da, og vifter panisk med støvsugeren mens jeg tripper opp og ned og lager pysete pipelyder. Rart ikke kjæresten min trodde jeg var gal.

Fikk slengt alle tingene jeg ville beholde i en bøtte med glovarmt vann, og sprayet ihjel resten av larvene. Det var heldigvis ikke så mange.
Så nå har jeg kloret skuffene mine, og der oppbevarer jeg nå BARE vaskemidler.
Er det noen egg igjen der nå, så får de kose seg med å spise litt Jiff og oppvaskmiddel.

Og selvsagt glemte jeg karamellene, og at svigerbesteforeldre skulle komme. De deilige, myke fløtekaramellene var harde som stein, og kjøkkenet var en haug av rot, gavepapir og kjeler og oppvask etter bakingen. Kaken husket jeg heldigvis å ta ut.
Kaken var forresten ikke bakt med larvemel, jeg har nesten alt av bakevarer i tette krukker på en hylle, det var bare et ekstra lager i skuffen.

Deilig å få klaget litt, håper jeg aldri ser sånt på kjøkkenet mitt igjen.

ORIGINAL: ~ theskj ~

Hyyyyyyyyyyyyyyl!

sign! Håper jeg slipper å hilse på sånne kryp på mitt kjøkken [:'(]

ORIGINAL: 999

ORIGINAL: ~ theskj ~

Hyyyyyyyyyyyyyyl!

sign! Håper jeg slipper å hilse på sånne kryp på mitt kjøkken [:'(]

Jeg hadde virkelig dødd [:'(] Skjønner reaksjonen din!! Her er alt i lufttette bokser av en grunn [:'(]

Haha, ser det så godt for meg[:D]
Her oppbevares alt heldigvis i tette bokser! Må være drittekkelt[:'(]

Æææsj [:'(][:'(][:'(]

Så ekkelt.

Har hatt sånne larver i skuffen her en gang vi og. De kommer uansett om det er rent eller urent fikk jeg høre.

Hos oss var de oppi knekkebrødpakka [:'(][:'(]
Spiste ikke det på en stund da nei!

ORIGINAL: kiwi.

Så ekkelt.

Har hatt sånne larver i skuffen her en gang vi og. De kommer uansett om det er rent eller urent fikk jeg høre.

Æsj. Ja, det har visst ingenting med hygiene å gjøre, men man kan få de med seg fra butikken... De lever av mel og kornprodukter. Heldigvis er de ufarlige da, bare fryktelig ekle. De blir sånne små melmøll når de er store.

Skikkelig EKKELT!!!

Men alle pakker med hvetemel inneholder larveegg, selv om vi ikke ser det.
Noenganger utvikler det seg desverre til ekle larver... [:'(]

ORIGINAL: Dundrill

Og der skal jeg kjøpte lufttette bokser i morra!!
Fy f***!!!!!!
Jeg har jo melet i bare posen i skuffen! Grøss...

Husker vi fant larver i knekkebrødet mens vi satt og spiste når vi var små!!!  Pappa bare lo og tok en bit til! [:'(][:'(][:'(]

Haha, æsj. De jeg eventuelt har spist, har i det minste vært godt stekt[:D]

Æsj, sånne har jeg hatt og! Oppdaget plutselig at det fløy møll ut av kjøkkenskapet [:'(] Så sjekket jeg alt inni skapet, og det var masse larver oppi en pose med musli..... ALDRI kjøpt musli etter det, og kommer ikke til å gjøre det heller.....

ORIGINAL: kiwi.

Så ekkelt.

ORIGINAL: Krøllo

Skikkelig EKKELT!!!

Men alle pakker med hvetemel inneholder larveegg, selv om vi ikke ser det.
Noenganger utvikler det seg desverre til ekle larver... [:'(]

Æsj..Kan ikke si jeg fikk lyst på mat som inneholder mel nå.[:'(]

Altså, jeg selger Tupperware og vi har masse tette bokser. Jeg sender gladelig til alle dere som trenger tette bokser i skapene deres.. [8D][;)][:)]

Larver er det ekleste som finnes, har vært borti det selv. Og etter det havna alt i tette bokser her også.

Åh fytti.. Har heldigvis akkurat bestillt det største boks-setter fra Tupperware, har også posene i skuffen [:'(]

Men hva har det å si at det er i lufttette bokser, bortsett fra at de ikke "sprer" seg? Om det er larver i melert, så er de vel der uansett om de er i posen/boks? (sikkert et superteit spørsmål, men hjernecellene har svikta meg i dag) [8D]

Fytti... Frister ikke med hverken mel, knekkebrød, eller musli [&:]

Er det slike små larver? Som blir til melbiller? Isåfall må du nok vaske mer enn bare den ene skuffen...... Jeg vet, for jeg har hatt slike jævler selv. [:'(] Synes jeg kjente det kravla over hele meg.

ORIGINAL: Augustfrø

Åh fytti.. Har heldigvis akkurat bestillt det største boks-setter fra Tupperware, har også posene i skuffen [:'(]

Men hva har det å si at det er i lufttette bokser, bortsett fra at de ikke "sprer" seg? Om det er larver i melert, så er de vel der uansett om de er i posen/boks? (sikkert et superteit spørsmål, men hjernecellene har svikta meg i dag) [8D]

Fytti... Frister ikke med hverken mel, knekkebrød, eller musli [&:]

De kommer i bokser og... Min mor hadde i sine bokser..

Jeg er ikke den som skriiiker av buggs men sånne larver får æ heeelt noia av..
Åpna søppeldunken i sommer å kydde av de små jævlene !! EKKELT !!

Back
Topp