Helv*** bekkenplager ?

FørsteEngel

Blir kjent med forumet
Har den siste uken vært veldig plaget med knivstikkende følelse på høyre nedre del av magen på natten og om morgenen. Pluss strålinger ned i den ene foten. Men ingen plager om dagen. Fikk en akutt time til legen, jeg trodde det kunne være blindtarmen, eggstokken o.l. Men konklusjonen ble bekkenløsning. De siste dagene har jeg vært utrolig sliten i korsryggen og veldig kvalm. Akkurat nå ligger jeg på sofaen, og det verker veeeldig i korsryggen :( Har en krevende jobb i en sportsbutikk hvor det er travelt, og man står og går hele dagen (utenom pausen) . Er allerede vært 30% sykemeldt pga tretthet , men akkurat nå kjennes 6timer på jobb lenge og hardt! Noen som har erfaring med lignende palger? Burde man trene styrke når man har plager? Hva kan hjelpe, gjøre det bedre? Eller forebygge at det ikke blor verre??

Få henvisning til fysio for å lære deg øvelser som er tilpasset bekkenet ditt og gå regelmessig til kiropraktor for å få bukt med evt låsninger osv. Jeg gjør alt jeg kan for å forebygge bekkenløsingssmerter med fysio og kirop. fordi jeg har bekkenproblemer fra sist svangerskap. Det har hjulpet meg veldig, og jeg er ganske så bra nå. Men kan de ikke tilrettelegge litt for deg på arbeidsplassen?

Oki. Skal ringe legen med en gang. Jodda, de er jo greie på arbeidplassen, men hvordan tilrettelegge? Jeg slipper jo å løfte noe, jeg har 7 andre gutter/menn som tar seg av den biten, pluss jeg får ta meg pauser innimellom. Men når det er travelt, så er det travelt, og da må en være på gulvet med kundene.. De forventer god og kjapp service av alle som jobber der.

Nei jeg tenker på om du kanskje hadde mulighet til å ta noen pauser innimellom og sette deg ned litt og kanskje ikke gå så mye av gangen. Det er hvertfall ikke bra hvis du begynner å få vondt i bekkenet ditt nå! 
Lykke til og håper du kommer deg :)

Var på jobb i 3timer idag, så måtte jeg gå hjem. Sliter skikkelig med korsryggen, er vondt å sitte, stå å gå... Kjenner jeg snart får panikkk og ser for meg rullestol å 30 kg overvekt før ungen har komt ut.. Jeg er jo bare 18 uker på vei

FørsteEngel skrev:
Var på jobb i 3timer idag, så måtte jeg gå hjem. Sliter skikkelig med korsryggen, er vondt å sitte, stå å gå... Kjenner jeg snart får panikkk og ser for meg rullestol å 30 kg overvekt før ungen har komt ut.. Jeg er jo bare 18 uker på vei

lytt til kroppen din..:)  ikke press deg sjøl på jobb viss du har vondt, bedre og få sykemld kansje du kan jobe 50 % el kansje mindre.  finns mange muligheter.. :) jeg presset meg selv på jobb i sist svanger skap, heilt til  eg våknet og fant ut att jeg hadde et MYYYE  bedre liv som sykemelt resten av svangerskapet:) kunne jo faktisk i tilleg ha et sosialt liv med familie og venner.. :) lykke til videre

Jeg sliter med det samme og er bare 15+6....
Ryggen tåler ingenting. 
Utrolig slitsomt. Nå håper jeg bare det ikke blir verre. Kanskje naivt, men hører jo noen klarer å holde det i sjakk.

Husk at det kommer en tid etter fødselen og. Jeg har vært verre etter fødsel sist enn svangerskap og må gå jevnlig til osteopat.. Hvis jeg hadde vært mer bevisst, lyttet til kroppen mer osv så hadde nok mye vært forebygget!

FørsteEngel skrev:

Huff, kjenner meg igjen! Jeg har vært 100% sykemeldt siden uke 12, er nå 18 uker og det har ikke blitt noe bedre selv med bekkentrening 2 ganger i uken hos fysio.
Jeg har allerede lagt på meg 10 kilo og er ikke akkurat liten fra før :p 

Det var litt kjipt å bli sykemeldt fra jobben så tidlig, men nå ser jeg på det som positivt. Det er ikke godt å være på jobb når man har vondt og når man først er på jobb så følte hvertfall jeg at jeg måtte jobbe like hardt som før. Da er det bedre å trene bekken og slappe av så mye man kan før den lille kommer. Det ville vært utrolig kjedelig om man fortsatt plages med bekkenet lenge etter fødsel fordi man kanskje har presset seg for mye!

Dere som er plaget (eller har vært plaget tidligere) med bekkenløsning - hva føler dere har hjulpet mest?
Osteopat? Kiropraktor? Fysio? Vanngymnastikk? 
Ser at det anbefales litt ulikt her og der. 

Det var ikke bekkenløsning eller låsning alikevel!! Hipp hurra :D Jeg har fra før av engod svai i ryggen og en rumpe som stikker ut, så nå når jeg har fått ekstra mage og tyngde så har svaien blitt enda større. Det har resultert i større belastning på korsryggen og har gitt meg vonde plager. Et par timer hos kiropraktoren gjorde susen, og er nå myye bedre! Er 50% sykemeldt siden jeg står hele tiden på jobb, så det hjelper på å jobbe mindre. Har bestilt time hos pt for å lærelitt om bekkenøvelser oghvordan jegskal trene i svangerskapet. Forebygge forebygge forebygge !!! ;)

Back
Topp