ORIGINAL: Susseline2
Jammen,jammen....høres ikke noe særlig ut[&o]
Kan du bli bra igjen da???
Hvordan fikk du denne sykd, er det noe som kan ramme alle eller????????????
Ikke menigen å mase, det er joikke sikkert du har lyst å legge ut om dette[&:] Bare ikke føle tvang ved å svare du!!
helt i orden at du spør[:)]jeg kan aldri bli normal igjen sånn som dere[8D]det vil alltid vær tynnt flytende.men resaoaret,eller den posen de har laget av tynntarmen håper mi jo på at etterhvert skal ta opp mer væske og salter og sånne ting som tykktarmen gjorde.det begynte helt plutselig..merket blod i avføringen,men tenkte ikke noe mer på det før det begynte å gjøre jævla vondt..jeg måtte ha vann stående ved siden av doen..for jeg ble skikkelig uvel hver gang jeg måtte på do...og satt i 20-30min hver gang..hyl vrælte,så sambo måtte gå ut mange ganger.
så klarte æ å holde d i sjakk med 20piller dagelig og 3 klyster med 1dl som jeg måtte holde inne i noen min hver dag...og noe skum jeg måtte ha mellom de gangene og stikkpiller[>:]så det var et sant helvete ja[:'(]
men så kom d for fullt og ville ikke gi seg..jeg gikk på prednison,så la på meg 18kg på 3mnd..og fjeset så ut som en ballong...ikke gøy i en alder av 20...måtte opp i dose på den og noen kreft tabletter,men hjalp ikke,så den eneste utveien var å opperere.sykdommen spiste seg bare lengere og lengere opp,så jeg hadde nesten 1meter med betennelse(åpent sår)i tykktarmen og endetarmen,og det var DRITT vondt bokstavelig talt[8D]
den var å blitt veldig stygg og hadde hoppet noen stadier..så de var redd den ville bli til kreft..så da ble d opperasjon valentinesday 2005.jeg spurte om den var blitt til kreft..og da sa de:mi sier den bare var veldig stygg..så klappet legen meg på skuldren...
nå går jeg og har slangen opp bak 1-2ganger i året for å sjekke at alt er greit og ikke blitt noen snevringer eller veldig med arrvev,og om den betente delen er grei..
de sier det kan vær arvelig denne sykdommen,men ingen i min fam har hatt den som mine bestemødre kan huske..så ikke vet jeg..men jeg har aldri vært heldig helsemessig etter kyssesyka i 9klasse...er en snikende sykdom,men de fleste klarer å holde den i sjakk...
håper du ble litt klokere[;)]om du lurer på noe mer,er d bare å spørr,men jeg er ikke så flink til å forklare[;)]