Helt vanlig å måle hcg?

Solosupah

Glad i forumet
Ser at en del skriver om hcg-målinger hos lege/helsepersonell. Forstår at mange tar det av ulike årsaker og tett oppfølging, men gjelder det alle dere som tar? Eller er det bare noe flere gjør av nysgjerrighet?

Jeg gjør det fordi jeg har mistet flere ganger. Det at jeg kan få tatt en HCG blodprøve hver uke fram til TUL, gjør at jeg klarer å slappe av mye mer.
Er det riktig stigning, så kan jeg slappe mer av. Er det ikke det, så kan man innstille seg på å miste.
Jeg vil ha de harde fakta, heller å vite enn ikke.
Samtidig syns jeg det er intr. å se stigningen. Fikk tlf nå nettopp om siste prøve, den var på 22560 :cat::cat::cat:

Jeg har bare mistet en gang, men pga det så har jeg lyst å ta en hcg måling. Bare for å roe ned :)

Jeg har aldri målt hcg med mine tre svangerskap :-)

Jeg har ikke målt hcg tidligere. Men nå måler jeg fordi jeg har hatt 2 MA. For å evt oppdage det tidligst mulig.

Jeg har mistet flere ganger på rad, så denne gangen har jeg fått måle hcg ukentlig før TUL for å ha litt kontroll.

Eg har tatt pga blødninger fra 2 dager etter El og fram til nå...

Sniker

Jeg målte én gang etter positiv test fordi jeg følte jeg liksom måtte ha en «offentlig» bekreftelse på at jeg faktisk var gravid :hilarious: men ikke stigning eller flere målinger etter det. Tror ikke jeg gjør det neste gang. Selv om forumet har lært meg så mye at jeg håper jeg klarer å slappe av like greit neste gang :wacky:

Det er ikke vanlig i helt standard A4 svangerskap :) Mange her inne har mistet før og er engstelige, og noen har obligatorisk HCG måling i forbindelse med IVF :)

Ser at en del skriver om hcg-målinger hos lege/helsepersonell. Forstår at mange tar det av ulike årsaker og tett oppfølging, men gjelder det alle dere som tar? Eller er det bare noe flere gjør av nysgjerrighet?

Tar pga tre tidligere aborter. For at man skal kunne vite at alt går som det skal : ) Det tas også ved blødning i graviditeten.

Jeg tar av nysgjerrighet og for å klare å slappe mer av. Småstresset da jeg ikke har noe særlig med symptomer, hadde mye mer sist. Så det gir meg litt ro i sjelen :angelic:

Back
Topp