Helt uten matlyst

leseløve

Flørter med forumet
Jeg vet ikke om jeg får i meg nok mat, føler ikke at jeg er sulten og klarer bare litt av mengden jeg vanligvis spiser.

Noen som har tips?

Spis lite og ofte. Og bare ting du har lyst på.

Grønne epler og vannmelon (evt kiwi) er noe som er lett å få ned selv når matlysten og kvalmen er på plass :)

Akkurat sånn har jeg det også. Har så dårlig matlyst, og blir mett omtrent med engang jeg spiser noe. Jeg er heldigvis ikke kvalm, så får alltids i meg noe. Men er nok lurt, som det blir nevnt over her,og spise lite og ofte ;)

Ikke noe voldsomt kvalm... Men matlysten er på bånn! Eneste jeg har lyst på er iskald bris, vannmelon, druer og salt lakris. Her en dag kjente jeg lukten av kinamat og fikk sykt lyst på det! Så det skal jeg ha i morgen :p

har spist litt nøtter, en wienerpølse og et halvt kakestykke. Og to biter vannmelon.

prøvde meg på sjokolademelk men det funker på samme måte som mat, så ble mett av det og.

Spiser lite jeg også, har dårlig matlyst pga kvalmen. Får heller ikke i meg så mye drikke, så jeg spiser og drikker det jeg har lyst på. Går mye i vannmelon, da får jeg i meg en del væske også :)

Veldig kvalm noen dager, andre dager føler jeg meg bra.. Men matlysten er borte, jeg er vanligvis veldig matglad, så å gå fra det til å ikke ha lyst på noe er ganske merkelig :)

Matlysyen er på bunn her og. hadde forestilt meg at jeg skulle spise sykt mye og få cravings men neida :(

Ikke noe voldsomt kvalm... Men matlysten er på bånn! Eneste jeg har lyst på er iskald bris, vannmelon, druer og salt lakris. Her en dag kjente jeg lukten av kinamat og fikk sykt lyst på det! Så det skal jeg ha i morgen :p

Forresten har hørt om lakris er ikke bra for gravide hmm vet ikke om det stemmer da ?

Samme her :( Bris funker bra for meg også (kjøpte det etter jeg leste om det her). Spiser endel oppkuttet frukt også. Idag ble det moccafrappe til frokost. Ga litt energi hvertfall :) Jeg sliter mest med frokost/lunsj og siden jeg ikke kan spise gluten er det ekstra vrient føler jeg. Så nå skal jeg bake boller hehe..

Ganske sikker på at det blir bedre etterhvert. Hold ut damer! :)

Samme her :( Bris funker bra for meg også (kjøpte det etter jeg leste om det her). Spiser endel oppkuttet frukt også. Idag ble det moccafrappe til frokost. Ga litt energi hvertfall :) Jeg sliter mest med frokost/lunsj og siden jeg ikke kan spise gluten er det ekstra vrient føler jeg. Så nå skal jeg bake boller hehe..

Ganske sikker på at det blir bedre etterhvert. Hold ut damer! :)
Moccafrappe :O
Lyst å dele oppskrift?

Forresten har hørt om lakris er ikke bra for gravide hmm vet ikke om det stemmer da ?

Hørt at ikke stooore mengder er bra. Men det er det vel ikke for noen :p Men litt lakris i ny og ned spiser jeg med god samvittighet :)

Hørt at ikke stooore mengder er bra. Men det er det vel ikke for noen :p Men litt lakris i ny og ned spiser jeg med god samvittighet :)

Spiste endel pepper lakris dropsene og dagen etter var det SA tenkte mye den dagen at det var kanskje noe med lakrisen å gjøre. Kanskje ikke det...

Tror nok ikke man skal være redd for å miste pga for mye lakris, men jeg har hørt at det er forsket på det med lakrisdilla i svangerskapet og adferdsproblemer hos barna dom ble født. Legger ved en artikkel under:
https://www.nrk.no/livsstil/advarer-gravide-mot-lakris-1.6806116
Ellers kan man få litt høyt blodtrykk ved for mye lakris, men jeg vet ennå ikke hvor mye lakris det er snakk om for hverken det ene eller det andre... :hilarious::p:D

Jeg har faktisk litt for lavt blodtrykk. Gravid eller ikke :p og en liten pose med saltsild til lørdagsgodisen er helt innafor.

Back
Topp