Helt sikker på å miste barnet!

• Trådstarter Trådstarter
  • Opprettet Opprettet

Guest
Kan du hjelpe meg? Dette gjelder bakteriell vaginose.
Jeg har selv merket at utfloden lukter illeluktende, og ble bekymret for såkalt bakteriell vaginose fordi man øker risikoen for spontan abort!
Ringte legen og fikk time dagen etter.

Han sa følgende: Det går over av seg selv, og man skal ikke behandle gravide med antibiotika så tidlig i svangerskapet. Er 5+3 uker i dag.
Han undersøkte meg ikke en gang. Og da jeg sa at jeg hadde blitt undersøkt for det før via prøver fra utflod, sa han at det var nok ved å si at lukten var fiskelukt og at det svidde litt!

Jeg mener; Nå har jeg stor risiko for å miste barnet mitt da? Og like stor risiko å miste det ved behandling?
Er det bare meg eller virker denne leggen VELDIG uerfaren??
Jeg spurte om ern undersøkelse, men da var det nok med at jeg fortale om syntomene.
Jeg ba derfor om en henvisning til gynekolog! (Førstegangsfødende og kjempe redd og bekymret.)
MAKAN!

Jeg skal også til Thailand 1 desember, og bekymrer meg også for Toxoplastmose. Er det veldig stor risiko for at jeg kan få dette selv om jeg tar mine forhåndsregler? Jeg har hørt fryktelige historier om at barnet blir misdannet, hjerne skader eller øyneskader. Er dette virkelig tilfelle? Eller kan jeg sjekke meg så fort jeg kommer hjem om jeg er smittet og klare å redde barnet?
Om det er stor risk så avbestiller jeg!

Hva med å bruke kapsler med vanlig melkesyrebakterier. Spør på apoteket om det er trygt å bruke når en er gravid. Det er ikke et legemiddel, bare naturlig innhold. Det kan helbrede/dempe den bakterielle vaginosen frem til den eventuelt kan behandles.
Husk å ikke stapp melkesyrekapslene for langt inn forresten. Men et stykke må de inn selv om du er gravid.

Back
Topp