Helt rådvill :(

Babydilla123

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Føler alt jeg gjør er å klage her om dagen, men trenger sårt tips. Lille på 4 uker er helt ekstrem på nærhet og pupp. Jeg har ikke vært ute av huset, alt han gjør er å suge, jeg har blitt en levende smokk. Tar jeg han unna meg hyler han i full panikk, jeg rekker ikke dusje eller gå på do! Slik som idag, så har jeg ammet fra 10:30-16:05 som klokka er nå og han er enda ikke ferdig. Altså snart 5 timer i strekk . Jeg har masse melk, han går masse opp i vekt (320g i uka, vanlig er 200-250g) og han gulper mye. Så overspiser vel egentlig. Men tar jeg han av hyler han og har full panikk og uansett hvor mye
Annet vi prøver er det tilbake til puppen.

I løpet av 24 timer sover han 8-9 timer bare. Og om natten, fra 01-04 ca slutter han plutselig ta puppen. Da nekter han ta tak, hyler og eneste som roer han er flaske med
Pumpa melk. Han spiser og gulper og spiser og gulper i full panikk... Vi har prøvd 7 ulike type smokker, han hater alle. Tenkte kjøpe bæresjal, men har egentlig en enormt dårlig rygg og skuldre så er begrenset hvor lenge jeg kan gå rundt med han uten å få kjempe vondt.

Han prumper mye, men avføring er fin. Tror egentlig ikke det er magevondt for når han har det merker jeg veldig forskjell enn ellers .. På kvelden er det nok noe mage, men det er fordi all panikhylingen gjør at han svelger mye luft...

Tips?

Huff... Ikke greit når det blir slik! Men som du nevner så spiser ham kanskje litt mye, de kam jo få vondt i magen av for mye mat også ;) på 30-40 min har de som regel klart å tømme, og da kan de godt ha litt pause få rapa litt. Men hva med å legge han i vogna å gå en tur da? Mange unger liker bevegelsen i vogna. Bare pass på at det er tørr bleie og at han nettopp har spist, gå en liten tur og la han stå ute i vogna hvis du kan det :) lykke til begge to, som en trøst så går det seg som regel til i løpet av to til tre mnd. Men husk å få avlasting slik at du får dusje deg og får noen min alene innimellom ;)

Huff... Ikke greit når det blir slik! Men som du nevner så spiser ham kanskje litt mye, de kam jo få vondt i magen av for mye mat også ;)

Ja, men what to do da..nekter jeg han pupp går han jo helt i panikk modus pg hyler og ingenting funker :(

Ja, men what to do da..nekter jeg han pupp går han jo helt i panikk modus pg hyler og ingenting funker :(
Hm.. smokk med litt morsmelk på, så han får suge samtidig som at han kjenner morsmelk smaken? Så gå litt rundt med han å bysse han litt?

Det skader ikke å ta en sjekk hos manuellterapeut eller lignende, mulig han kan plages av eventuelle låsninger eller andre vondter.

• Liker
Reactions: EJ
Tur i vognen! Det reddet oss! Fikk avvent lille med å amme 24-7 på den måten :-) ammet, gikk tur, ammet, gikk tur... Etter et par dager var han mye mer rolig:-)

Prøv manuellterapeut :) Dei skal vera gratis fram til barnet er 12(meinar eg alderen er).

Hm.. smokk med litt morsmelk på, så han får suge samtidig som at han kjenner morsmelk smaken? Så gå litt rundt med han å bysse han litt?
Tur i vognen! Det reddet oss! Fikk avvent lille med å amme 24-7 på den måten :-) ammet, gikk tur, ammet, gikk tur... Etter et par dager var han mye mer rolig:-)

Prøvd morsmelk på Smokken, funker ikke :( Blir illsint når han tar Smokken og skjønner det ikke kommer melk..

Og vogna, han haaaater den. Nekter ligge alene :( vi har virkelig prøvd vogna, men lagt hele bort siste dagene fordi jeg ble så lei meg :(

Det skader ikke å ta en sjekk hos manuellterapeut eller lignende, mulig han kan plages av eventuelle låsninger eller andre vondter.
Prøv manuellterapeut :) Dei skal vera gratis fram til barnet er 12(meinar eg alderen er).
Har du sjekket han for låsninger?
Ville også sjekket for låsninger

Tror ikke det er så dumt :) er kiropraktor tingen da??? Eller manuellterapaut ? Skal på barselgruppe på fredag hos jordmor så får høre der,
Merker jeg gruer meg SKIKKELIG til å dra, han er jo umulig ha med ut
Og blir 10 ganger værre :(

Tror ikke det er så dumt :) er kiropraktor tingen da??? Eller manuellterapaut ? Skal på barselgruppe på fredag hos jordmor så får høre der,
Det kan gjøre godt å rådføre seg med noen. Mulig han har en låsning i nakken og føler ubehag.

Tenker også at jeg ville sjekket med manuellterapeut eller kiropraktor.
Evt hørt om de har ammehjelp eller ammeklinikk i nærheten.
Jeg ble anbefalt å la henne suge i 20-25 minutter, på den tiden har de fått i seg den maten de trenger. Etter det er det mest for kosen. Så det kan være lurt å avvenne han det, men det er helt jævlig den første tiden. Ellers vet jeg ikke om du har prøvd de smokkene som ser ut som en brystvorte? Mange unger som ikke tar andre smokker, tar disse.

Ville egentlig aller først prøvd osteopat. De bruker andre teknikker enn feks kiropraktor, de knekker ikke men manipulerer mer. Kjenner også mer på bindevev og kan kjenne mer på organer osv.
Har dere ikke osteopat i nærheten ville jeg valgt manuellterapeut. Pass på at de du kontakter kan barn.

Jeg har veldig god erfaring med osteopat på både meg selv og ungene. Men har også brukt både kiropraktor og manuellterapeut på både dem og meg ;-)

For det første ville jeg ha bestilt time hos en manuellterapeut og fått sjekket for låsninger som flere her nevner.

Og for det andre ville jeg ha kjøpt et elastisk bæresjal, feks caboo eller lignende. Når man bærer korrekt så er det minimalt med belastning på deg. Jeg sliter selv med sykdom, men jeg bærer i formsydd sele (ville ventet med det til 12-15 uker) og det går helt flott. Evt så kan mannen din bære også. Pappabæring gir mye god nærhet.

Det kan være at barnet overspiser, sliter med luft og har vondt i magen/gulper og er uvel pga dette.
Mange barn som trenger mye nærhet bruker puppen som kos fordi da er den eneste måten de får dekket kroppskontaktbehovet. Kanskje bæring kan hjelpe på dette, da kommer du deg ut mens du bærer babyen og den sover på deg :)

Hva sier lege og helsesøster?

Masse lykke til!

Tenker også at jeg ville sjekket med manuellterapeut eller kiropraktor.
Evt hørt om de har ammehjelp eller ammeklinikk i nærheten.
Jeg ble anbefalt å la henne suge i 20-25 minutter, på den tiden har de fått i seg den maten de trenger. Etter det er det mest for kosen. Så det kan være lurt å avvenne han det, men det er helt jævlig den første tiden. Ellers vet jeg ikke om du har prøvd de smokkene som ser ut som en brystvorte? Mange unger som ikke tar andre smokker, tar disse.

Men hva gjør jeg, hvis jeg tar han av puppen går han i full panikk modus..
Mest sannsynlig fordi han har
Vondt i magen/har låsning, puppen lindrer nok til en viss grad .. Hva heter smokkene som ser ut som brystvorte??? Han tar Smokken, men suger i 1 min og blir fly forbanna fordi det ikke kommer noe melk regner jeg med :p

Ville egentlig aller først prøvd osteopat. De bruker andre teknikker enn feks kiropraktor, de knekker ikke men manipulerer mer. Kjenner også mer på bindevev og kan kjenne mer på organer osv.
Har dere ikke osteopat i nærheten ville jeg valgt manuellterapeut. Pass på at de du kontakter kan barn.

Jeg har veldig god erfaring med osteopat på både meg selv og ungene. Men har også brukt både kiropraktor og manuellterapeut på både dem og meg ;-)

Takk for tips :)

For det første ville jeg ha bestilt time hos en manuellterapeut og fått sjekket for låsninger som flere her nevner.

Og for det andre ville jeg ha kjøpt et elastisk bæresjal, feks caboo eller lignende. Når man bærer korrekt så er det minimalt med belastning på deg. Jeg sliter selv med sykdom, men jeg bærer i formsydd sele (ville ventet med det til 12-15 uker) og det går helt flott. Evt så kan mannen din bære også. Pappabæring gir mye god nærhet.

Det kan være at barnet overspiser, sliter med luft og har vondt i magen/gulper og er uvel pga dette.
Mange barn som trenger mye nærhet bruker puppen som kos fordi da er den eneste måten de får dekket kroppskontaktbehovet. Kanskje bæring kan hjelpe på dette, da kommer du deg ut mens du bærer babyen og den sover på deg :)

Hva sier lege og helsesøster?

Masse lykke til!

Takk for tips :) bestilte meg Caboo igår faktisk :D ! Håper det kan hjelpe litt :) ikke snakket med helsesøster og lege, trodde dette var normalt .. Har bare følt vi har gjort alt feil og ikke fått til noe som helst så egentlig litt godt dette, vite at det kanskje er noe mer, en forklaring ... Skal til helsesøster på mandag :)

min yngste hadde kolikk til han var 4 mnder.dvs han skrek fra 19:00 til midnatt
..og om dagen så var det klin umulig å legge han ned på babygym eller i vogna.

Såg passe teit ut da jeg skulle hente storebror i barnehagen m vogn m søskenbrett..men babyen måtte bæres i mai-tai,for han ble helt hysterisk hvis ikke.

Vi gikk til manuellterapeut som var ekspert på KISS/KIDD syndrom..og man kunne høre "knekkelydene" oppover hele rygg-graden og nakken på babyen ..han ville altså ikke ligge på rygg fordi det var altfor vondt..og om kvelden var han helt utslitt av å være anspent at jeg måtte amme stående og vuggende.
Ble mye bedre etter 4-5 behandlinger.

Lille her ville ikke ha smokk heller, men pappan fikk lurt i han en kveld da jeg var på julebord(han tok flaske btw)
Da ble nok sugebehovet for stort til slutt-han tok kun EN smokk som heter "trøst"(hvit-ligner på brystvorte)
Trur pappan dyppa den i oppkokt sukkervann for å smette den inn første gangen

Back
Topp