Helt ny her :)

Aboffa

Glad i forumet
*MIA*
Julibarna 2019
Hjelp!
Har snoket rundt i et par uker nå, og turte endelig melde meg inn.
Det føles så uvirkelig, men jeg skal da altså være 7+1 uker på vei :)
Jeg gleder meg innerst inne, men synes det er skummelt fordi det er så tidlig!

Har noen her noen gode tips om hvordan ting fungerer her, sier jeg ja takk :)
Og gjerne en ordliste... Ser veldig mange forkortelser i tråder som jeg ikke helt skjønner.... :smiley-ashamed005

Gratulerer og velkommen :) sneket meg rundt her frem til i går jeg og, pluss at jeg også er 7+ 1 :) hihi

Gratulerer så mye, å velkommen skal du være til april 2014 :)
Ordliste:
SA = spontan abort
MA = missed abortion
IKM = dag forventer mens
EL = eggløsning
DPO = days past ovulation
TR = tante rød
GU = gynekologisk undersøkelse

Edit: Legger til noen flere :)

BO = Blighted Ovum. Det er ikke fosteranlegg i gestasjonssekken.
XU = ekstrauterint svangerskap, graviditet utenfor livmoren, som oftest i egglederen
PP = prøveperiode, en pp er gjennomsnittlig en måned, hver gang mensen kommer går man inn i en ny pp
hCG = human chorionic gonadotropin, hormon som produseres ved graviditet, det er dette som gir utslag på graviditetstester, kan måles helt sikkert med blodprøve
CB = ClearBlue, graviditetstest

Var der noen flere? :)

Gratulerer så mye, å velkommen skal du være til april 2014 :)
Ordliste:
SA = spontan abort
MA = missed abortion
IKM = dag forventer mens
EL = eggløsning
DPO = days past ovulation
TR = tante rød
GU = gynekologisk undersøkelse

Var der noen flere? :)

Takk takk, det hjalp masse!! :)
Det var en forkortelse til jeg stusset over.. Husker selvfølgelig ikke hva det var akkurat nå.. Noe med Ø i?! Hihihi!! Nei, jeg spør bare neste gang det er noe nytt og kryptisk i en tekst :smiley-ashamed005

OUL- ordinær ultralyd

Og gratulerer så mye:)

Heisann! Velkommen til oss, og gratulerer så mye med spiren i magen :D

Velkommen så mye! Jeg skjønte heller ikke en dritt av alle forkortelsene i begynnelsen, selv om jeg har en sønn fra før! Men så var jeg ikke involvert i noe forum sist gang...Håper du vi trives her, de virker som en flott gjeng! Og ikke minst, GRATULERER med graviditeten! :)

Velkommen så mye! Jeg skjønte heller ikke en dritt av alle forkortelsene i begynnelsen, selv om jeg har en sønn fra før! Men så var jeg ikke involvert i noe forum sist gang...Håper du vi trives her, de virker som en flott gjeng! Og ikke minst, GRATULERER med graviditeten! :)

Hihihi :) godt å høre! Ja synes det virker veldig hyggelig her :)

Velkommen hit og gratulerer med spiren :)

Velkommen :-)

Gratulerer!! Jeg er også førstegangsgravid og alt er veldig nytt, spenende og litt skummelt... Velkommen til aprilgjengen! :D

Fant noen flere jeg :)

BO = Blighted Ovum. Det er ikke fosteranlegg i gestasjonssekken.

XU = ekstrauterint svangerskap, graviditet utenfor livmoren, som oftest i egglederen

PP = prøveperiode, en pp er gjennomsnittlig en måned, hver gang mensen kommer går man inn i en ny pp

hCG = human chorionic gonadotropin, hormon som produseres ved graviditet, det er dette som gir utslag på graviditetstester, kan måles helt sikkert med blodprøve

CB = ClearBlue, graviditetstest

Back
Topp