helt ny her inne :)

ruskesara*

Flørter med forumet
(Håper jeg har lagt denne tråden rett plass...?)

Hei!
Jeg ville bare si hei da jeg er helt ny her inne. har også ett spm jeg lurer på :)

Kort fortalt; har fått påvist dårlig sædkvalitet. det var mye deformerte svømmere og de få som var gode svømte dessverre altfor dårlig. vi er veldig i startfasen og har nettopp fått disse resultatene fra riksen (fikk de uken som var). neste steg blir vel en samtale med fastlegen vår. er selv til utredning pga. uregelmessig syklus. fikk påvist cyster på eggstokkene ved siste GU og har levert inn blodprøve. skal inn igjen for siste blodprøve dag 3 neste syklus (er på dag 27 nå, forrige var ca 44 dager lang). er veldig spent på mine resultat og håper selvsagt at ting ser bra ut. De på riksen fortalte oss at vi nok måtte belage oss på mikroinjeksjon (ICSI?). det er vel fortsatt mulig at vi kan klare det selv, men den er veldig liten.. [&o]

Iløpet av helgen har det (naturlig nok) blitt litt søking på nett ang dette med prøverør og jeg har nå skjønt det slik at "Assistert befruktning kan bare utføres på kvinne som er gift eller som er samboer i ekteskapsliknende forhold. " Jeg og kjære har kun bodd sammen i ett år, noe jeg har forstått er for kort? på nettet leser jeg; "Utvalget er etter en grundig avveining av ulike hensyn kommet til at samboere uten felles barn som utgangspunkt regnes som å leve i et stabilt og ektskapslignende forhold når de har levd sammen i minst to år." du kan lese mer her :) betyr dette at vi ikke vil få noe hjelp før neste år? vil det eventuelt være en løsning å gå privat (danmark) da?

På forhånd; tusen takk for svar. merker at det er endel ting å lese seg opp på..

Velkommen hit [:)]
Vi hadde bare bodd sammen i litt over et år da vi var inne til samtale, de sa ingenting på d ved vårt sykehus iallefall. Men vi måtte levere inn bekreftelse på hvor lenge vi hadde hatt felles adresse. Håper d ikke har noe å si, og prosessen tar jo litt tid den også..
Lykke til i alle fall!

hei og takk for svar! :)
ja, jeg har tenkt litt på det også, det tar jo tid før vi faktisk er igang (tipper minimum 6mnd??). jeg var bare bekymret for om vi ikke ble satt i kø før vi har bodd sammen i minimum to år.. men, om det gikk for dere er det kanskje ikke noe å bekymre seg for :)
åå, jeg er så spent på å få snakket med fastlegen vår. lurer veldig på hvordan ting blir gjort fremover...og ikke minst svar på mine egne prøver..

vi var inne på riksen til forsamtale i mai å måtte ikke levere bekreftelse... vi hadde da bodd sammen i 1 år  2 månder. Han spurte ikke hvor lenge vi hadde bodd sammen heller...eneste han spurte om var om vi var samboere eller gift.. vi sa vi var samboere så bare kryssa han av på det...

Velkommen inn hit til oss... kjempekoslig gjeng dette her med masse støtte å latter.

hei og velkommen inn her[;)]vi har gått privat fra første dag,tror vi måtte skrive under på om vi hadde vært samboer i 2 år eller gift, men husker ikke helt sikker. når dere har bestemt dere for hvilken klinikk så kan du jo ringe og høre med de. ønsker deg kjempe masse lykke til[;)]

velkommen og masse lykke til!!! håper det at dere ikke har bodd så lenge sammen skal være med å ødelegge, rart system egentlig.. men men alt ordner seg for snille jenter og det er vi alle her inne :)

ORIGINAL: ElinR

velkommen inn hit, er en super gjeng her inne, det er bare å spørre om alt mulig[:D]

hei alle sammen og takk for hyggelig mottakelse!! :)
det er så nytt alt dette og er utrolig mye man lurer på, så er godt jeg kan få hjelp av dere her inne! utifra det dere skriver, virker det som om det ikke er satt noen minimum tid på samboerskap da og det er jo alle tiders! om det viser seg at vi alikevell må vente blir det nok privat i danmark

kanskje jeg skal få laget meg en dagbok også? hm...må bli litt mer kjent på forumet merker jeg, vet knapt hvordan jeg poster ett innlegg
...også må jeg få meg en ordentlig signatur med ticker :)

Ha en fin dag jenter!

Hei og velkommen inn hit[:D]
Jeg har ikke måtta bevise hvor lenge vi har bodd sammen, til dere som har det er det i forbindelse med prøverør? elr bare ved utreding?

Hei og velkommen inn hit [;)] Får håpe du slipper å "henge" her inne så altfor lenge. Måtte det dere skal igjennom gå smertefritt og gi de resultatene dere fortjener [;)]

I henvisningen fra legen min til Fertilitetsklinikken i Porsgrunn stod det hvor lenge vi har vært sammen/vært gift og hvor lenge vi har prøvd. Ellers kom det ikke noen flere spørsmål om det..

Håper alt går som smurt for dere fremover [;)] Lykke til!

Inne på siden til fertilitetsklinikken i telemark står det at man skal være gift eller vært samboere i minst 2 år. Men vet ikke hvor nøye de er på det.. Vi hadde bodd sammen i nesten 2 år når vi var på første samtaletime, men når vi kunne starte med medisinene hadde vi bodd sammen i to år.. Lykke til:)

Hei hei og velkommen her inn til oss[:)] Satser på de ikke er så strenge om hvor lenge dere har bodd sammen og at dere snart er i gang[:)] Masse masse lykke til[:)]

Back
Topp