HElt krise!! Hjelp! *stakkar jenta mi*

Tjukkaaa

Forumet er livet
Helt ut av ingenting får snuppa plutselig hysterianfall av maur... På lørdag fant hun maur på dressen sin og reaksjonen var noe jeg aldri har sett før! I natt fikk hun mareritt (mest sannsynlig om dette) og i dag i +20 skjedde det igjen, bare at armen var bar. Og det resulterte i 2 timers intens, hysterisk hyling over ALT og ingenting. Krøllet seg helt sammen og regelmessig ga hun et hyyyyl hvor hun tok rundt arm eller ben....

Hva gjør man med sånt? hun lekte med en edderkopp på søndag. Den krøp da ikke på hun..

Vær så snill kom med feedback!? dette går ikke sånn[&o][&o][&o]

off stakar[&o]
prøve å forklare at de ikke er farlig men det er dumt å leke med de siden de kan bite..?? kanskje vise at det ikke er noe farlig..
kanskje hun ble bitt??

OI[&:] Nei jeg har virkelig ikke peiling, men føler for deg.... stakkars..... I barnehagen da, er hun redd der og?

ORIGINAL: shorty86

off stakar[&o]
prøve å forklare at de ikke er farlig men det er dumt å leke med de siden de kan bite..?? kanskje vise at det ikke er noe farlig..
kanskje hun ble bitt??

Tror ikke at hun har lekt med maur, men så er jeg ikke ved siden av hun heeele tiden når hun leker så jeg vet jo ikke.... vet ikke om hun har blitt bitt eller hva dette stammer av... hun har ca 5-6 pittesmå røde prikker på forskjellige steder på kroppen som kunne forsåvidt vært maurbit (gitt at jeg ikke har peiling på hva jeg skal se etter) men det kan også være barrnåler og alt mulig annet man finner i gresset på våren...

ORIGINAL: KathMor

OI[&:] Nei jeg har virkelig ikke peiling, men føler for deg.... stakkars..... I barnehagen da, er hun redd der og?

Tenkte jeg skulle høre imorgen. Se om hun har opplevd noe lignende der (syns da at jeg burde blitt varslet i så tilfelle, slikt er anfallet![&:]) eller om hun har opplevd noen andre barn reagere sånn kanskje?

Vi skal på hyttetur på fjellet imorgen... hvordan kommer det til å gå tenker jeg...[&:]

ORIGINAL: Tjukkaaa

Tenkte jeg skulle høre imorgen. Se om hun har opplevd noe lignende der (syns da at jeg burde blitt varslet i så tilfelle, slikt er anfallet![&:]) eller om hun har opplevd noen andre barn reagere sånn kanskje?

Vi skal på hyttetur på fjellet imorgen... hvordan kommer det til å gå tenker jeg...[&:]

får håpe det går over..[&o]

Stakkar liten.. [:(]

Merkelig....................... men det går nok helt sikkert over - den hysterien tenker jeg...............[&o]

(ellers blir hun kanskje som meg; jeg kaster nesten opp bare jeg ser en mark på tv-en..... det er ikke kødd en gang, blir bokstavelig talt kvalm av de[&:])

her så snuppa maur for første gang her om dagen og ho ble kjemperedd og tårer i øynene. Vi har lest i bøker om de, men når ho så de i virkeligheten så var de noen skumle små skapninger...samme med sommerfugl....og egentlig alt annet små kryp[8|] Jeg satte meg ned å viste henne hvordan de bodde, hva de gjør og da hjalp det litt.

ORIGINAL: schnuppaluppa

her så snuppa maur for første gang her om dagen og ho ble kjemperedd og tårer i øynene. Vi har lest i bøker om de, men når ho så de i virkeligheten så var de noen skumle små skapninger...samme med sommerfugl....og egentlig alt annet små kryp[8|] Jeg satte meg ned å viste henne hvordan de bodde, hva de gjør og da hjalp det litt.

TEnkte jeg skulle kjøpe bok om temaet jeg også. Greien er at det er ikke en eneste maur å finne når jeg trenger en til å vise hun litt. Men jeg vet at de kommer etterhvert, blir reneste maurefest på steinhellene foran huset på sommeren så da håper jeg at vi får snakket litt om dem. Skulle ikke tro at jeg ønsket maurene på plass tidligst mulig[&:][8D]

ORIGINAL: Vand

Merkelig....................... men det går nok helt sikkert over - den hysterien tenker jeg...............[&o]

(ellers blir hun kanskje som meg; jeg kaster nesten opp bare jeg ser en mark på tv-en..... det er ikke kødd en gang, blir bokstavelig talt kvalm av de[&:])

Håper virkelig det alttså! At det forsvinner dvs.[8D]. ER helt fryktelig å se på hun sånn. Og hvordan hun klarer å krølle seg sammen samtidig som hun henger rundt halsen min... Gruuusom følelse å være så hjelpesløs og uten kontroll når det gjelder frykten til lille gullet sitt[&o][&o]

er en ordentlig snylter på augustforumet i dag, sorry jenter... googler for harde livet håndtering av frykt og angst hos barn samtidig som jeg pakker til hyttetur og lager handleliste til største ungen min[8D]

ORIGINAL: schnuppaluppa

TEnkte jeg skulle kjøpe bok om temaet jeg også. Greien er at det er ikke en eneste maur å finne når jeg trenger en til å vise hun litt. Men jeg vet at de kommer etterhvert, blir reneste maurefest på steinhellene foran huset på sommeren så da håper jeg at vi får snakket litt om dem. Skulle ikke tro at jeg ønsket maurene på plass tidligst mulig[&:][8D]

Typisk og ikke finne noen da. Her bor vi jo med skogen som nabo, og har en liten sand tue rett ute i veien og i den tua er det fullt liv nå.

Hva med barnefilmen antz? [:)]

Huff, da, det var da fryktelig... Ida er også kjemperedd for maur, men hun har en helt annen reaksjon. Vi hadde en periode på ca to uker da hun ikke turte å gå bort til lekekroken sin fordi hun hadde sett en maur der. Og så har vi slitt litt med å få henne til å gå andre steder enn på plattingen i hagen. For oss har det hjulpet å ikke nevne det i det hele tatt. Plutselig glemmer hun hele maurgreia, og så er hun der hun ikke turte å være to minutter tidligere. Så snakker vi litt om maur nå i etterkant av "skrekkperiodene"...

ORIGINAL: Medusa_83

Huff, da, det var da fryktelig... Ida er også kjemperedd for maur, men hun har en helt annen reaksjon. Vi hadde en periode på ca to uker da hun ikke turte å gå bort til lekekroken sin fordi hun hadde sett en maur der. Og så har vi slitt litt med å få henne til å gå andre steder enn på plattingen i hagen. For oss har det hjulpet å ikke nevne det i det hele tatt. Plutselig glemmer hun hele maurgreia, og så er hun der hun ikke turte å være to minutter tidligere. Så snakker vi litt om maur nå i etterkant av "skrekkperiodene"...

Ja jeg tror jeg prøver meg på den tilnærmingen jeg også.

Tusen hjertelig takk alle sammen for svar[:)][:)] føler allerede at jeg har litt mer kontroll nå[:D]

ORIGINAL: Medusa_83

Ja jeg tror jeg prøver meg på den tilnærmingen jeg også.

Tusen hjertelig takk alle sammen for svar[:)][:)] føler allerede at jeg har litt mer kontroll nå[:D]

Så bra at det går bedre[:)] Må si jeg lurer LITT på hva som er greia med de maurene, men...[&:]

Back
Topp