Helt klart ny tilværelse...

Pernille88

Betatt av forumet
Hei dere :)
Jeg må bare dele litt hvordan jeg og kjæresten har det nå. Vil ikke blande inn familie og venner. Men vi har nå en liten baby i hus på snart bare 3 uker og vi har allerede begynt og snappe litt til hverandre :/ han vil og jeg føler at han plutselig forlanger frihet, som at han tror han kan få være med på alt nå. Jeg sier til han at det ikke går (han skal allerede en helg til budapest, ut med jobben og guttas julebord de neste 3 mnd) jenta vår trenger pappaen sin også og jeg syns det er viktig at han er tilstede og. Hva slags erfaringer og tanker har dere om dette? Bør nybakte fedre bare få friheten sin, bør vi bare la de få lov til og bli med på alt?

Og ser også på kroppsspråket hans at han syns jeg styrer litt for mye, at jeg liksom bestemmer hva som er best for jenta vår, men det er jo fordi jeg er mest med henne og dermed har lært meg og kjenne henne bedre enn han har. F eks med bleier så har hun nå gått opp en str, men vi har igjen noen fra tidligere som han mener vi må bruke opp først og jeg sier vi kan gi de bort til et vennepar som venter barn, da bare rynker han på nesa, og samme med temperatur på melken (vi gir flaske). Jeg kan fint ta imot negativ kritikk, så er det noe jeg kan gjøre annerledes kanskje, for at han kanskje ikke skal føle seg tråkket på/ubrukelig?

Takk for svar :)

Personlig synes jeg ikke noe om at mannfolka på liv og død må ta vare på "friheten" sin med så små i hus. Tiden han har med lille nå får han aldri tilbake og den er kort! Og farte rundt går ann og gjøre senere.
Gubben her i hus presterte og dra på fylla i helgen som var selv om jeg sa ifra hva jeg mente om dt, så han fikk høre det dagen etterpå!
Men når det kommer til bleier og mating og stell så mener jeg vi kvinner må lære oss å slappe litt mer av å la mannfolka styre litt selv. Så lenge det ikke går utover lille på noen negativ måte selfølgelig! Jeg er kontrollfrik og kan irritere meg over de minste ting, men nå fikk vi nr 3 og vet at viss ting skal gå rundt må jeg lære meg å la gubben gjør litt selv uten at jeg skal kontrollere alt:p

Jeg syns at det er leit at enkelte menn vil være med på alt som skjer utenfor huset. Minn mann var sånn med nr 1 og 2. Samtidig har jeg lært at det er viktig for forholdet at man får litt egentid fra hverandre. Veldig lett å bli frustrert på hverandre denne tiden. Hvis jeg ikke trenger hjelp hjemme så ser jeg ingen grunn til å holde mannen hjemme. Da kan han like gjerne dra ut. Mannen er sosial. Jeg har ikke behov for å gå ut like mye, så jeg blir omtrent alltid hjemme og syns det er greit så lenge han prioriterer å være hjemme en helg med meg når vi setter av tid til oss.

Takk for gode tilbakemeldinger :) jeg skal ta det med meg! Det er litt og sette oss inn i, for oss begge! Jeg er så redd for at vi skal glemme oss 2 oppi det hele. Men vi har gode ressurser til barnevakt når hun blir eldre, så får ta igjen kjæreste tiden da :p

Personlig synes jeg ikke noe om at mannfolka på liv og død må ta vare på "friheten" sin med så små i hus. Tiden han har med lille nå får han aldri tilbake og den er kort! Og farte rundt går ann og gjøre senere.
Gubben her i hus presterte og dra på fylla i helgen som var selv om jeg sa ifra hva jeg mente om dt, så han fikk høre det dagen etterpå!
Men når det kommer til bleier og mating og stell så mener jeg vi kvinner må lære oss å slappe litt mer av å la mannfolka styre litt selv. Så lenge det ikke går utover lille på noen negativ måte selfølgelig! Jeg er kontrollfrik og kan irritere meg over de minste ting, men nå fikk vi nr 3 og vet at viss ting skal gå rundt må jeg lære meg å la gubben gjør litt selv uten at jeg skal kontrollere alt:p

Siterer denne! ;);)

Min mann skal på guttetur en helg når frøkna er 3 uker gammel, noe jeg presset han til pga jeg vet han elsker det så mye! Men er helt enig med deg, når man blir foreldre både mor og far så mister man mye frihet, han har ikke mer krav på det en deg! Og du gir han frihet, flere ting han skal på, men nei det er ikke alt, men sånn er det å bli pappa. Da må man prioritere. Er vel vanskelig overgang for han, kanskje litt panikk i starten. Og til det andre du skriv, så sier det seg selv mor vet best i starten, nettopp pga vi er med barnet mest :)
Håper det ordner seg for dere, for gå sånn er ikke gøy :/

Back
Topp