Helt klar for baby?

Julemoms

Elsker forumet
Sensommerbarna 2019
Junilykke 2022
Er dere helt ferdig med alt som skal ordnes før baby kommer? :)

Her har jeg bare å vaske vindu utvendig før jeg føler jeg er 100 % klar :cool:
 
Er dere helt ferdig med alt som skal ordnes før baby kommer? :)

Her har jeg bare å vaske vindu utvendig før jeg føler jeg er 100 % klar :cool:
Huff, absolutt ikke ferdig, men har heldigvis (antakeligvis) igjen over en måned. Må finne frem tøy, bilstol, bagdel til vogna, kjøpe en til tripptrapp og så må det «nestes» litt her hjemme, kjenner det kommer:Heartpink
 
Jeg er klar!

Har et par småting som kan ordnes, men stresser ikke med det. Gjorde ikke en ting igår:p
Skulle hatt et par korger til kommoden til lillesøster og kjøpe ammesingleter. Har helt glemt det ut, men er så praktisk!
Og sette inn bilstol i bil. Det er samboer sin oppgave og har får ordne det når han ønsker selv. Jeg har prøvd å si at det kan være lurt å gjøre før lillesøster kommer, men han får stresse med det etterpå hvis han ikke får gjort det før;) han ordner og fikser så mye ute rundt huset så jeg maser ikke så mye, men nyter at ting blir gjort.
 
Vi totalrenoverer badet, så her er det litt kaos om dagen. Men skal begynne å vaske babytøy og legge de på plass til helgen, og stellebordet har vi bestilt, det kommer i dag. Og det får stå inne på rommet vårt imens. Vi har eget lite bad inne på vårt rom. Er 3 uker til termin, så bare badet blir klart så. Hun kan godt vente ca 2 uker hvertfall med å komme
 
Absolutt ikke! Verken psykisk eller ellers :shy: Jeg vet hvor alle tingene er men må få vasket senger, sengetøy, dyner, utstyr, flasker… så mye vasking! Ikke bare av utstyr men huset generelt også. Burde laget en del mat også å fryse ned, husker knapt noe fra forrige barselsperiode så vet jo at jeg burde prioritere slike ting nå, mat og vasking :hungover: 3 uker igjen nå.
 
Absolutt ikke! Verken psykisk eller ellers :shy: Jeg vet hvor alle tingene er men må få vasket senger, sengetøy, dyner, utstyr, flasker… så mye vasking! Ikke bare av utstyr men huset generelt også. Burde laget en del mat også å fryse ned, husker knapt noe fra forrige barselsperiode så vet jo at jeg burde prioritere slike ting nå, mat og vasking :hungover: 3 uker igjen nå.

Jaa, vi er to i samme båt her. Og vasking av sengetøy og dyne osv hadde jeg helt glemt. Den lista over alt som må fikses blir jo bare lenger og lenger :inpain::hilarious:
 
Jaa, vi er to i samme båt her. Og vasking av sengetøy og dyne osv hadde jeg helt glemt. Den lista over alt som må fikses blir jo bare lenger og lenger :inpain::hilarious:
Ja den lista.. vokser med 3 punkter i snitt hver dag, men får jeg krysset ut noen? Nei o_O Har så vondt i bekkenet nå, sover svært lite og har minimalt med arbeidslyst. Så venter egentlig bare på den magiske energien som skal komme like før fødsel så jeg får unna ting :wacky:
 
Ja den lista.. vokser med 3 punkter i snitt hver dag, men får jeg krysset ut noen? Nei o_O Har så vondt i bekkenet nå, sover svært lite og har minimalt med arbeidslyst. Så venter egentlig bare på den magiske energien som skal komme like før fødsel så jeg får unna ting :wacky:

Haha huff, det er så røft! Her er bekkenet så som så, bedre enn hva det var sist på denne tiden, men blir så utrolig sliten og utmattet av bare helt hverdagslige aktiviteter. På nivå med helt andpusten med melkesyre og åndenød etter å ha brettet et stativ med klær liksom, puh! Helt krise, og kjenner ikke igjen kroppen!! Har fått delegert litt til mannen nå da, og nettshopper litt. Får se om det kanskje blir litt babyklesvasking til helgen og matprepping kanskje neste uke :wacky:
 
37+1 og endelig gjort ferdig de fleste gjøremål på den laaaange lista!! Mangler litt småtteri, men veldig godt å gå inn i permisjonen med de store ærender unnagjort :cat:

Til uka skal jeg få laget litt godt jeg kan putte i fryseren, og ikke minst pakke fødebagen! Det er kanskje siste «store» på lista før den er så som så komplett :angelic:
 
Har fått vasket nesten alle vinduene i første etasje i dag, det ene får jeg ikke til med magen (må stå på stol og strekke meg over en benk), så det får mannen hjelpe meg med :p
Fødebagen er pakket, har litt forskjellig i fryseren. Må få ut vogna fra det ene rommet snart, har 1000 oppussingsprosjekter på gang samtidig, med det viktigste er på plass :Heartred
 
Har fått vasket nesten alle vinduene i første etasje i dag, det ene får jeg ikke til med magen (må stå på stol og strekke meg over en benk), så det får mannen hjelpe meg med :p
Fødebagen er pakket, har litt forskjellig i fryseren. Må få ut vogna fra det ene rommet snart, har 1000 oppussingsprosjekter på gang samtidig, med det viktigste er på plass :Heartred

Godt gjort med vindusvask!! Haha, det er det ene punktet jeg har strøket fra listen min uten at det er gjort :smiley-ashamed005 Skal forsøke å få moren min til å komme på lunsj, og lure henne å gjøre det etter babyen har kommet:hilarious:
 
Det vi behøver til baby er nok klart. Mangler kanskje bare en litt større dyne enn de vi har fått.

Men ellers er resten av huset kaos! Gjør det lille jeg har energi til, som vanlig støvsuging, vaske litt klær og holde kjøkkenet noenlunde ryddig. Vi oppussing i stua etter vi reiv en åpen peis som var helt ubrukelig, venter fortsatt på piperenovatøren siden vi fant skader på pipa. Og en vegg som mangler. Så alt av møbler og stash står overalt i huset og alt er rotete og støvete. Pluss at samboer gikk bananas på Hageland idag og nå skal vi plante bringebær og stikkelsbær og grønnsaker ute, pluss urtehage og å sette opp minidrivhuset. Grønnplantene mine trenger sårt ompotting og kjærlighet. Og hundene burde fått seg en vask. Har ikke preppet med mat, men det tenker jeg faktisk at samboer kan ordne. Vinduene får vi nok ikke vasket før vi har kjøpt stige. Mye som burde gjøres med huset. Men det ordner seg sikkert, ingenting av det er jo egentlig krise. Har termin om to uker så har jo god tid fortsatt :banghead:
 
Det vi behøver til baby er nok klart. Mangler kanskje bare en litt større dyne enn de vi har fått.

Men ellers er resten av huset kaos! Gjør det lille jeg har energi til, som vanlig støvsuging, vaske litt klær og holde kjøkkenet noenlunde ryddig. Vi oppussing i stua etter vi reiv en åpen peis som var helt ubrukelig, venter fortsatt på piperenovatøren siden vi fant skader på pipa. Og en vegg som mangler. Så alt av møbler og stash står overalt i huset og alt er rotete og støvete. Pluss at samboer gikk bananas på Hageland idag og nå skal vi plante bringebær og stikkelsbær og grønnsaker ute, pluss urtehage og å sette opp minidrivhuset. Grønnplantene mine trenger sårt ompotting og kjærlighet. Og hundene burde fått seg en vask. Har ikke preppet med mat, men det tenker jeg faktisk at samboer kan ordne. Vinduene får vi nok ikke vasket før vi har kjøpt stige. Mye som burde gjøres med huset. Men det ordner seg sikkert, ingenting av det er jo egentlig krise. Har termin om to uker så har jo god tid fortsatt :banghead:
Ingenting er krise nei :) Viktigste er jo at du lytter til kroppen, baby kommer uansett hvor rent det er :Heartpink
 
Er så klar som det kan bli. Helt klar for den omveltningen det blir med baby i hus nå når de andre er så store vet jeg ikke. Har liksom vært litt deilig med unger som klarer seg mye selv og nå er det påan igjen :hilarious: Satser på en unge som glir inn i rutinene her. Heldigvis har sommerferien på oss før hverdagsrutinene setter inn igjen.:)
 
Back
Topp