Helt ærlig, er barnemat på glass så ille ?

Det er mat også. Så her kjøres det på med Nestlé glass om nødvendig. Lykke til med å boikotte Nestlé

Finnes ganske mange andre alternativer til mat enn nestlè da?
 
Finnes ganske mange andre alternativer til mat enn nestlè da?

Det er ikke alltid det er andre alternativer nei.

Mine barn likte kun et type middagsglass. Heldigvis var det småfolk. Men hadde det vært nestle så hadde jeg kjøpt det. Prøvde mange nestle glass også i håp om å finne noe de likte, og da vi fant det var det tilfeldigvis av et annet merke. Jeg er veldig samfunnsengasjert og bryr meg absolutt, så det handler ikke om det. Men jeg velger å kjøpe nestleglass i en periode dersom alternativet er at babyen ikke får i seg grønnsaker.

Men har man muligheten støtter jeg absolutt p boikotte!! :)
 
Det er ikke alltid det er andre alternativer nei.

Mine barn likte kun et type middagsglass. Heldigvis var det småfolk. Men hadde det vært nestle så hadde jeg kjøpt det. Prøvde mange nestle glass også i håp om å finne noe de likte, og da vi fant det var det tilfeldigvis av et annet merke. Jeg er veldig samfunnsengasjert og bryr meg absolutt, så det handler ikke om det. Men jeg velger å kjøpe nestleglass i en periode dersom alternativet er at babyen ikke får i seg grønnsaker.

Men har man muligheten støtter jeg absolutt p boikotte!! :)

Ja enig med deg på den ;)
 
Barnemat på glass er topp! :)
 
Jeg har ikke merket noen til akkurat dette for den som er minste kresen hos meg er den som nektet hjemmelaget, mens det barnet jeg lagd hjemmelaget i mengder spiser omtrent ikke noe[emoji23]Men en veldig interessant teori, for ja det smaker vel egentlig kun tomat av middagsglass? [emoji85]

Jeg har alltid tenkt sånn [emoji38] sikkert bare vært heldig med hun vi har, men hun digger typ hjemmelaget chili con carne og alle slags grønnsaker. Begynte tidlig med forskjellige smaksprøver og hun er veldig flink til å smake på ny mat.
Tomat er godteri, bønner er snacks og vår utfordring ble at hun foretrekker grønnsaker over typ kjøtt, pannekaker, vafler osv. Er ikke sånn at jeg kan lage vafler hvis hun er matlei, får heller koke ei gulrot [emoji851][emoji23]
 
Ikke kjøpt noe som helst barnemat av noe slag, hverken glass, klemmepose eller sånne som ser ut som forvokste cheese doodles. Det ble BLW på oss, så vi hoppa glatt over babymaten. Har nok spart mye på det, og vi har fått en enorm matglede og en unge som spiser selv med bestikk i en alder av ett år nå.
Men jeg tenker babymat på glass er sikkert grei mat det, om man heller mater ungen i stedet for å la den spise selv. Og ingen ting galt med det heller, det er bare en annen metode. Babymaten i Norge har jo strenge krav, så innholdsmessig er det nok helt fint å gi. Men jeg føler litt at det er mye most sammen til en gugge, og jeg syns personlig at det er fordeler å smake hver smak for seg, altså å la ungen smake løk, gulrot og potet hver for seg. Men jeg tenker sikkert litt på det pga at vi gav biter, og da plukker babyen opp en og en bit av gangen og får smake på alt hver for seg. [emoji848]
 
Finnes ganske mange andre alternativer til mat enn nestlè da?

Det kommer an på hvor man bor ;) her er det ikke noe annet, kanskje en annen variant. Kjipt når ungen ikle liker det ene glasset da. Alternativet er å kjøre en time hver vei.
 
Haha, her har det vert mye ferdigmat [emoji28] begynte såååå bra med hjemmelaget, så blei eg lei og utslitt så begynte med glass
 
Sånn bortsett fra at det lukter og smaker fælt, er det ingenting i veien med barnemat på glass. Vi serverer det vi selv spiser fra seks måneders alder, og benytter bare glass om det er krise.
 
Kun ferdigmat her. Ser virkelig ikke noe galt med det. Her brukes tiden med ungene, ikke på å mose grønnsaker fordi det er det bloggerne gjør[emoji23]

Eldste her var ikke tålmodig nok til å vente på verken glass eller mos [emoji849]
Så da kokte jeg hjel grønnsakene (var ikke så himla vanskelig, jeg gjorde det før jeg fikk barn også [emoji23]) og ga rett i hånda [emoji85]

Men du veit jo... jeg ga jo brødskive med prim leeeeenge før det var «lov» også [emoji849]
 
Eldste her var ikke tålmodig nok til å vente på verken glass eller mos [emoji849]
Så da kokte jeg hjel grønnsakene (var ikke så himla vanskelig, jeg gjorde det før jeg fikk barn også [emoji23]) og ga rett i hånda [emoji85]

Men du veit jo... jeg ga jo brødskive med prim leeeeenge før det var «lov» også [emoji849]

Skive med prim! [emoji1377][emoji1377]
 
Jeg synes det er mye mer knotete med mat på glass, og mye mer matavfall. Her fikk ungene det samme som oss til middag. Det hender seg at yngste på 1 år får pulvergrøt, men det er fordi det er så mye lettere å lage mikroskopiske porsjoner av det enn å lage fra bunnen ^^
 
Tullekopp... Mange Nestlé produkter på prix selv om du bor i gokk ;)

For de som bryr seg om dette finnes det mange oversikter på nettet over hva Nestle har eierskap i, så det er lite problem om man vil :) Også utenom barnemat. Tittet over listene for et par dager siden selv og jeg har visst klart å boikotte nestle i lange tider, selv om jeg bor i gokk. Har en coop extra som nærmeste butikk da, det er kanskje bedre enn prix :p
 
Kun ferdigmat her. Ser virkelig ikke noe galt med det. Her brukes tiden med ungene, ikke på å mose grønnsaker fordi det er det bloggerne gjør[emoji23]

Hehe ja, samme her, derfor har han bare fått fra vår mat, vi lager jo til oss selv uansett. Mye enklere enn egen babymat for oss :)
 
Eldste her var ikke tålmodig nok til å vente på verken glass eller mos [emoji849]
Så da kokte jeg hjel grønnsakene (var ikke så himla vanskelig, jeg gjorde det før jeg fikk barn også [emoji23]) og ga rett i hånda [emoji85]

Men du veit jo... jeg ga jo brødskive med prim leeeeenge før det var «lov» også [emoji849]

Haha... sjarmen med barn, alt blir kokt enten litt for lenge eller for kort[emoji23]

Ja, vi er vel litt i samme båt ser, prioriteringen her var å få i henne mat, hva hun spiste var ikke så himla nøye[emoji51]
 
Back
Topp