Heltømming og intervallamming erfaringer

Sussieque

Andre møte med forumet
Noen som har erfaringer med heltømming og intervallamming når man har for mye melk?
Lillegutt på 8 uker sliter med luft, setter i vrangstrupen og blir skikkelig frustrert og kavete når det kommer så mye melk.

Prøver heltømming og intervallamming nå og følger ammehjelpens oppskrift.

Hvor lenge bør man holde på før man går tilbake til normal amming? Har lest at de som har hatt overproduksjon over lengre tid må bruke mer en ett døgn. Har hatt overproduksjon lenge :(

Her tok det vel nesten to uker med intervallamming før det stabiliserte seg.
Fant ikke artikkelen om overproduksjon før han var 3-4 måneder. Mulig at det hadde gått raskere om jeg hadde funnet den tidligere.

Her tok det vel nesten to uker med intervallamming før det stabiliserte seg.
Fant ikke artikkelen om overproduksjon før han var 3-4 måneder. Mulig at det hadde gått raskere om jeg hadde funnet den tidligere.

Takk for svar :) regner med jeg må bruke litt tid ja. Hadde du ellers positiv opplevelse under selve intervallammingen?

Har det samme problemet. Ammer annen hvert bryst, men har ikke heltømt dem (må man det?). På natta har jeg også koblet han fra når utrivningsrefleksen starter og holdt et håndkle foran. Har bare holdt på ett døgn, men han kaver mindre i alle fall.

Har i dag også kjøpt timian te og peppermynte te på helsekosten da jeg fant noen kjerringråd om at det kan hjelpe.

Takk for svar :) regner med jeg må bruke litt tid ja. Hadde du ellers positiv opplevelse under selve intervallammingen?
Det eneste negative var at den puppen som ikke var på vakt var temmelig vond og full før valtbytte. Det var verst de første dagene, og så ble det bedre for hver dag. :)

Dere er så flinke! Jeg bare pumper bort problemet, og må snart kjøpe ny fryser [emoji13]. Har «fordelen» av å være treigmelket, så lille får melk i passe mengder (når han bare spiser).

Har det samme problemet. Ammer annen hvert bryst, men har ikke heltømt dem (må man det?). På natta har jeg også koblet han fra når utrivningsrefleksen starter og holdt et håndkle foran. Har bare holdt på ett døgn, men han kaver mindre i alle fall.

Har i dag også kjøpt timian te og peppermynte te på helsekosten da jeg fant noen kjerringråd om at det kan hjelpe.
Man behøver ikke å heltømme, men slipper at det brystet som ikke er på vakt blir mer sprengt når det går så mange timer imellom, så det anbefales at man starter med å heltømme :)
Hvordan går det nå? Her er det bedring allerede etter 1 døgn. Veldig usikker på hvor lenge jeg skal holde på.
Hva hjelper timian-te og peppermynte-te på? :)

Man behøver ikke å heltømme, men slipper at det brystet som ikke er på vakt blir mer sprengt når det går så mange timer imellom, så det anbefales at man starter med å heltømme :)
Hvordan går det nå? Her er det bedring allerede etter 1 døgn. Veldig usikker på hvor lenge jeg skal holde på.
Hva hjelper timian-te og peppermynte-te på? :)[/QUOTE

Bedring her også. Kommer til å fortsette å amme annen hvert bryst så lenge han er fornøyd tenker jeg.
Begge deler skal visst senke overproduksjon. Prøver meg på to kopper timian te ila dagen nå i første omgang.

Tester intervallamming nå, da venstre overproduserer. Men hvilken innvirkning vil det ha på høyre mon tro?

Back
Topp