Helstestasjonen

supermom

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2020
Har fått beskjed flere ganger hos jordmor att jeg måtte kontakte helsestasjonen selv etter fødsel for å sette opp time selv for ellers visste de ikke att jeg hadde født. Fødte igår fikk melding idag att de hadde fått melding om jeg har født å hvilken dag det passer jeg kommer o_O Er det vanlig att sykehuset sender ut melding? Det gjorde de ikke med første for 7 år siden.

Sikkert dumt spm men skjønner ikke helt, er jo fritt valg mellom helstestasjon og fastlege :rolleyes:
 
Gratulerer så mye med nyfødt!

Sykehusene sender beskjed til helsestasjonen man tilhører.

Jeg fikk beskjed ved forrige fødsel at de ved mitt sykehus fremdeles sendte brev, så det kunne ta en uke. Så de anbefalte å ringe/ sende e-post selv i tillegg for litt fortgang.

Mange sykehus kommuniserer heldigvis digitalt med helsestasjoner og leger.
 
Jordmor ba meg ringe når jeg hadde født (ahus) for å avtale første time på helsestasjonen..
 
Jordmor ba meg ringe når jeg hadde født (ahus) for å avtale første time på helsestasjonen..
Det var Ahus som ba meg ringe selv også, fordi de er trege.
 
Ikke så rart, med et så gammeldags og umoderne sykehus :joyful: Hjelper ikke at det ser ut som et luksushotell når du kommer inn døra da :pJordmoren min er ikke spesielt imponert over ahus.. Hun sier også at de er trege..
 
Fikk også beskjed om å selv ta kontakt med helsestasjonen etter fødsel for sikkerhets skyld. Jordmor sa det var vanlig praksis her.

Får du hjemmebesøk?? Så heldig :)
Her har de ikke hjemmebesøk, enda (korona).
 
Jeg har fått beskjed om at sykehuset sender melding til kommunen. Men kommunen opplever at det kan skje glipper eller systemet går tregt, så på helsestasjonen er det en som ringer til KK hver morgen for og høre om noen av deres innbyggere har født :happy:
 
Ja - sykehusene skal sende beskjed til kommunen/helsestasjonen. Men det går ofte treigt og man ender opp med å be mødre ta kontakt selv for å avtale tid. Vi fikk beskjed om at vi kom til å bli kontaktet, men når vi hadde vært hjemme i 10 dager uten noe så tok vi kontakt selv. Da hadde de ikke fått beskjed enda ;-)
 
Takk for svar:) Sykehuset har sendt elektronisk , det er ikke hjemmebesøk men på helsestasjonen å far får bli med :) Det var enda godt da han gikk glipp av hele barsel opplevelsen.

Sykehuset har også sendt alt av papirer elektronisk som man fikk i papirform før når man reiser hjem,noen som vet hvor jeg finner disse ?:)
 
Takk for svar:) Sykehuset har sendt elektronisk , det er ikke hjemmebesøk men på helsestasjonen å far får bli med :) Det var enda godt da han gikk glipp av hele barsel opplevelsen.

Sykehuset har også sendt alt av papirer elektronisk som man fikk i papirform før når man reiser hjem,noen som vet hvor jeg finner disse ?:)

Logg deg inn på www.helsenorge.no og se om du finner det der :happy:
 
Her sender de beskjed (st.olavs). Med storesøster ble jeg oppringt ett par dager etter fødsel med spørsmål om når det passet med hjemmebesøk ☺️
 
Back
Topp