Helsparkling av stuevegger

LSB

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Påskekyllingene 2020
Noen her som har erfaring med helsparkling av stuevegger? Har dere gjort det selv, eller fått noen til å gjøre det for dere? Hva har det kostet - og hvor lang tid brukte dere? :-)

Helsparkla barnerom, rullesparkel anbefales på det varmeste! Lurt å google det først og se en instruksjonsvideo. Lykke til!

• Liker
Reactions: LSB
Har gjort det selv. Jeg lærte en del av å helsparklet veggene i to soverom før jeg gikk løs på stuen. Jeg er glad for at det ikke var stuen jeg startet med. Jeg hadde aldri sparklet før, og strevde en del første gangen.

Hvis dere skal gjøre det selv, så anbefaler jeg rullesparkel og at to personer gjør det - en som ruller på sparkel på veggen og en som drar sparkelspaden. Det er lurt å prøve seg fram med litt ulike sparkelspader, og finne en du synes du jobber godt med. Forlengerskaft er fornuftig - det kan du bruke både når du ruller på sparkel og når du pusser veggen etter at den har tørket. Jeg synes pussingen var den verste jobben.

• Liker
Jeg forsøkte meg på helsparkling av stue. Syns det gikk greit å påføre og var fornøyd i første omgang. Så begynte sparkelet å reagere på den gamle malingen under og det ble masse masse luftbobler. Pusset ned å kjørte en runde til med samme resultat. Endte med at jeg la på veggfornyer i hele rommet og sparklet skjøtene. Ble da fint tilslutt og er veldig fornøyd med slette vegger

• Liker
Jeg forsøkte meg på helsparkling av stue. Syns det gikk greit å påføre og var fornøyd i første omgang. Så begynte sparkelet å reagere på den gamle malingen under og det ble masse masse luftbobler. Pusset ned å kjørte en runde til med samme resultat. Endte med at jeg la på veggfornyer i hele rommet og sparklet skjøtene. Ble da fint tilslutt og er veldig fornøyd med slette vegger

Samme skjedde hos oss... så mye jobb, ikke bra resultat....

• Liker
Har du sjekket ut den nye malingen til Jotun? Lady minerals revive. Da slipper man sparkling :)

Jotun Lady Minerals Revive er bare en annen type sparkel :p men den kan heldigvis tilføres farge så man slipper å male i tillegg.
Kunder som har vært innom butikken og kjøpt minerals Revive har gjennomsnittlig vært fornøyd med produktet, men de sier stort sett at de bruker mer enn det som er beskrevet per kvadratmeter og at det tar litt lenger tid enn de opprinnelig trodde ;)
Vil også anbefale at man legger til farge, selv om man er ute etter gråfarge, fordi det kan være fargeforskjell fra spann til spann.

• Liker
Takk for gode tips! :D Spørs om ikke vi setter bort jobben til profesjonelle.. :P Så får vi et pent og skikkelig resultat på kort tid :)

Back
Topp