Helsikes smerter, Raynauds...

Fjelljenta123

Blir kjent med forumet
Etter en trøblete ammestart med skjold, betennelser, sår osv trodde jeg endelig vi var i mål... så stolt av lille og meg selv, for vektøkningen gikk mye opp bare på en uke, med mindre og mindre bruk av skjold:) Så da trodde jeg vi var kvitt alle problemer. Men bare på noen dager nå så har det begynt å gjøre j*vlig helsikes vondt når jeg kobler han til. Det er så sykt vondt at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Føler jeg er tilbake på føden nesten...

Var nettopp på oppfølging hos ammeveilder. Hun mente jeg har Raynauds fenomen pga smerter og fordi brystvorten er delvis hvit etterpå. Hun sa også at sugetaket ikke er 100%, men at vi bare må fortsette å øve osv. Skjønner allikevel ikke hvordan det er mulig at det går fra litt ubehag til så vondt. Har ikke sår. Jeg begynner å lure på om det er sopp. I dag måtte jeg bare koble han fra, det var så vondt at jeg hylgrein.

Legen så etter sopp i munnen på baby på 6 ukerskontroll på mandag og mente det så bra ut. I terioen kan man vi vel ha fått sopp etter dette...


Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget... sikkert flere som har opplved noe lignende ?... driver og prøver ut alle tips fra ammehjelpen, men er bare så redd dette gjør at ammingen går i vasken. Nå som jeg trodde vi endelig var i mål : ( er så drittlei ammetrøbbel, men vil så veldig gjerne gi lille morsmelk uten flasker osv <3
For behandling av sopp, MÅ man til lege for resept?
 
Sjekk for stramt tungebånd hos baby. Fins facebookside om dette og masse info på nett. Canesten kan du vel bruke bare du vasker av når baby skal amme.
 
Sjekk for stramt tungebånd hos baby. Fins facebookside om dette og masse info på nett. Canesten kan du vel bruke bare du vasker av når baby skal amme.
Har fått konstatert sopp og har fått medisin. Merker allerede mindre til raynauds og smerter :D gutten ser ut til å greie å hape høyere også, så det går fremover :) skal få sjekket tungebåndet, men brystvorten er nesten ikke klemt lenger når han er ferdig med å die i hvert fall:)
 
Back
Topp