Helsikens halsbrann!!!!!

Allea

Forelsket i forumet
Juli13-jentene
Det er så vondt med den halsbrannen!! Har nesten ikke hatt det hittil i sv.skapet-men nå! Verst om natten,nesten sånn at jeg brekker meg og må spy..reneste infernoet... Tygger Gaviscon til den store gullmedaljen,drikker melk,spiser mandler,holder meg unna brus og juice og det som gjør halsbrannen verre. MEN det hjelper lite..
Er dere plaget med halsbrann?? Hva gjør dere? Har dere noen tips?

*desperat*

Jeg kan trøste deg med at jeg har det på samme måte som deg... jeg tygger også gaviscon for harde livet, sitter ofte på sengekanten på natta med bøtta mellom beina... Hurra for halsbrann!! :angryfire

Er det ikke love hearts de sier skal hjelpe?

Garvison banan og melk;) og tre puter under hodet;)

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Jeg er fryktelig plaget også. Bruker ikke Gaviscon men en som jeg synes er litt bedre. Galieve. Den tar litt av magesyren og jeg synes den holder litt lenger. Ellers så har melk ganske god effekt på meg. Å ligge på venstre side skal visst også hjelpe.

Sniker litt:-) melk gir bare en umiddelbar virkning. Man produserer mer syre for å fordøye melken så man kommer inn i en ond sirkel.. mandler hjalp meg mye.det og link tyggegummi.. føler med dere etter ni mnd med den halsbrannen..

♡♥snart mor til to♥♡

Love hearts funker IKKE på meg i alle fall! Prøvde i helgen... What a joke.

Melk kan hjelpe bittelitt men er du som meg - plaget hele natten så fungerer ikke melken lenger enn 1 times tid om du er heldig. Prøv å bygg deg opp med puter i sengen sånn at du ikke ligger flatt med brystkassen.
I tillegg er det beste å ligge på venstre side (da trykker det minst på magesekken).
Hender jeg bælmer lunken cola, da får jeg hvertfall rape litt og det føles bedre enn den brannen. :P

Jeg bruker flytende gaviscone, bruker opp ei stor flaske på 4-5 dager :p Gleder meg til jeg kan kaste den flaska så langt jeg får den! Melk hjalp en periode, men ikke nå lenger :/

Har hørt rykter om at Link fungerer bedre hvis ikke gaviscon gjør nytten ordentlig, men har ikke prøvd selv. Fikk tips fra en venninne. :)

Jeg har vært veldig fornøyd med link denne gangen, har ikke klart å ta noe gaviscon. Og har jeg tatt noe så har jeg brekt meg så at halsbrannen er blitt mye værre.
Men på de værste dagene så lindrer link bare litt akkurat mens jeg tygger, og så like ille igjen når jeg er ferdig.
Men noen dager kan jeg tygge en i noen timer også merker ingenting mer den kvelden. :)

Jeg er veldig plaget også!! Er så slitsomt.. Jeg spiser ikke noe etter klokken 20.00 på kvelden, for da blir det mye værre.. Får det uansett da... nå har jeg kutta ut brus og kaffe. Litt innimellom selfølgelig..

Jeg tar flytende Gaviscon, hjelper noe... Jeg har brukt det i et par mnd nå.. Gleder meg til å slippe denne halsbrannen.. huff

Heldigvis godt å tenke på at det forsvinner når magen forsvinner ;) da skal jeg prøve noen tips her-har nå stablet meg opp med puter i sengen for å se om det kan hjelpe :) kanskje prøve link? Hvor får man kjøpt den?

Back
Topp