Helsetjenester og frikort

BølleBella

Elsker forumet
Er fysioterapibehandling noe man kan få frikort på? Eller er det kun legetjenester?
Hvis man overskrider en viss grense?

Fysioterapi går under egenandelstak 2[:)]

Hva er frikort for egenandelstak 2?
Her inngår godkjente egenandeler ved behandling hos fysioterapeut, enkelte former for tannsykdommer, opphold ved godkjente opptreningsinstitusjoner og behandlingsreiser til utlandet i regi av Oslo universitetssykehus - Rikshospitalet HF.

I frikortordningen for egenandelstak 2 inngår godkjente egenandeler for følgende behandling og helsetjenester:

undersøkelse og behandling hos fysioterapeut
enkelte former for tannsykdommer
opphold ved offentlig godkjent opptreningsinstitusjon
behandlingsreiser til utlandet i regi av Oslo universitetssykehus - Rikshospitalet HF
Når du har fått frikort, må du vise det fram for å slippe å betale egenandeler resten av kalenderåret.

Kan jeg få frikort?
Betaler du mer enn kroner 2 560,- i godkjente egenandeler for slik behandling i løpet av 2011, har du krav på frikort for egenandelstak 2.

Da sender du søknad og kvitteringer til det av HELFOs regionkontor som har ansvar for ditt fylke.

ORIGINAL: BølleBella

Er fysioterapibehandling noe man kan få frikort på? Eller er det kun legetjenester?
Hvis man overskrider en viss grense?

VISSE SLITASJER får man behandlet gratis hos fysio, mener å huske at det er slitasjer grunnet forklakning i kne- revma lidelser av ymse slag,da får man "gratis" beh. og oppfølging mht til trening [;)]

Okei, det skjønte jeg ikke en dritt. Jeg er ikke så smart [8D][8D]

Jeg går til fysio pga ryggsmerter. Har belasta ryggen feil i 10år og den er nå skeiv. Musklene har festet seg på steder de ikke skal og ryggbladene stikker ut på en rar måte.

Er det god nok grunn til å få frikort?
Uansett om fysioterapeuten ikke får sånn kommunetilskudd? (Er ikke sikker på om det heter det men....)

Jeg går til fysio pga ryggsmerter. Har belasta ryggen feil i 10år og den er nå skeiv. Musklene har festet seg på steder de ikke skal og ryggbladene stikker ut på en rar måte.

Uansett om fysioterapeuten ikke får sånn kommunetilskudd? (Er ikke sikker på om det heter det men....)

Jeg vil tro du må ha en fysioterapeut med refusjonsavtale. Går man privat uten avtale betaler man jo mye mer og ville i såfall ha tjent opp rett til frikort raskere enn andre og det er jo blodig urettferdig...
Du må uansett betale opp til egenandelstaket på 2500 og litt før du får frikort for beløpet over der..

for å få frikort så må fysioterapeuten ha en avtale med kommunen, driftstilskudd. ellers betaler du alt selv og ikke bare egenandel opp til du kan få frikort. Fysipterapeuten vet om du har rett på gratis behandling. Du må følge med selv når du er kommet opp i beløpet som gir rett på frikort videre. Dette kan også fysioterapeuten gi informasjon om.

nei, det jeg skriver om har ikke noe som helst m frikort og gjøre, det er bare en type spesiell henvisning du får av legen,slik skjøøner fysioen det,og fakturerer trygdekontoret/nav ..og du betaler ikke et øre, selvom du ikke har frikort[;)]

Hu dama jeg går til har ikke sånn drifttilskudd! F*** i helvete!
Aaaargh....
Da må jeg si i fra til henne i morra at jeg må slutte å gå til henne. Det blir helt forferdelig! Jeg er så kjerring at jeg synes sånne ting er fælt [8D]
Da må jeg altså finne en annen fysioterapeut i samme bygget som har sånn tilskudd. Gaad..

Back
Topp