Helsestasjon

Inlovewiththedream<3

Forelsket i forumet
Noen av dere smarte damer som veit om det går ann å bytte helsestasjon uten å ha flyttet? Jeg har nemlig fått helsesøster til minsten helt I vrangstrupen, og vil helst ikke at han eller tvillingene (når de kommer) skal ha noe med de å gjøre.

Åh, takk å pris, ikke bare æ som ikke e fornøyd me helsesøsster, å ønske mæ ei ainnja [emoji33]

Ja, du kan bytte, eller bare gå til fastlegen for kontrollene i stedet. (Men de må ha plass til dere.)

Har byttet helsestasjon pga flytting. Pratet med helsesøster på ang når jeg skulle få ny time. Det var dårlig på både kommunikasjon og norsk. Idag hadde jeg time og kom til helsestasjonen, da var hun syk. Jeg har ikke fått beskjed [emoji849] Så kan si at jeg ikke har noe særlig bra inntrykk [emoji57]

Jeg sogner egentlig til en helsestasjon, også for jordmor-oppfølging, men ble spurt om jeg kunne dra til en annen pga kapasitet, så det har jeg gjort, og da spurte jeg hvordan det ville bli med lille i magen, om vi på en måte "tilhørte" den nye helsestasjonen nå, eller om babyen ville bli på den gamle. Og da sa jordmor at jeg kunne velge. Men mulig det er litt forskjell fra by til by og selvsagt kapasitet. Det er jo bare å prøve :)

Mener å ha lest at du kan bytte hs uten å måtte oppi grunn. Hvis det kun er en på helsestasjonen, så bør du kunne bytte helsestasjon og?

Så kjedelig når man ikke har kjemi med helsepersonell, håper dere får byttet til noen bedre. :)

Jeg sogner egentlig til en helsestasjon, også for jordmor-oppfølging, men ble spurt om jeg kunne dra til en annen pga kapasitet, så det har jeg gjort, og da spurte jeg hvordan det ville bli med lille i magen, om vi på en måte "tilhørte" den nye helsestasjonen nå, eller om babyen ville bli på den gamle. Og da sa jordmor at jeg kunne velge. Men mulig det er litt forskjell fra by til by og selvsagt kapasitet. Det er jo bare å prøve :)
Det er nok forskjell fra by til by, sted til sted. Her jeg bor er de ekstremt nazi på at man skal på den helsestasjonen som man sokner til. Men heldigvis så har de 2 eller 3 helsesøstere på hvert sted, så skulle jeg få et problem,så spør jeg om å bytte innad. Det er viktig med god kontakt og kommunikasjon.

Back
Topp