helsestasjon i dag

Lehne

Gift med forumet
Januarskatter 2015
Fikk endelig tatt vaksinene idag, hu likte det ikke, men roa seg bra... [:)]

og så spurte jeg litt om dette med når en skal begynne med mer mat... og hun svarte ganske annerledes enn det jeg har hørt her inne...
"hadde hun kun fått morsmelk, og krevde mat en gang i timen, så kunnne en vurdere å gi mme med litt grøtpulver i"
"men siden hun kun får mme, og selv om hun har begynt å våkne om natta, så skal hun ikke ha annen føde så lenge du ikke overstiger 1 liter mme i døgnet..."
"barnet bør være minst 4 måneder, og helst vent så lenge som mulig med introduksjon av fast føde".
"det er en hard periode for mammaene, men det beste for barnet er å vente!"

hva sier dere, jenter? kommentarer?

min komentar er at alle helsesøstrene jeg har snakket med om dette sier litt forskjellig.....
og at det står ting her og der som heller ikke er enige...

så her har vi gjort det som passer best for oss.

jeg tror man må gjøre det man selv føler er rett... Tobias fikk grøt fra han var 3 mnd.. han la så lite på seg enda han fikk mm og mme... Sander har såvidt fått noen skjeer tynn grøt nå etter han ble 3.5 mnd, vekta hans har gått fint opp men han er mer survete og må ha litt ekstra utpumpa mm på kvelden... jeg har følt at mine barn har trengt det og har ikke spurt noen om lov før jeg har begynt.... alle sier så forskjellig alikevel, jeg ville heller begynne med litt grøt enn mme siden han kun har fått mm til nå.. dette for å forhindre puppenekt etterhvert (broren foretrakk flaske etterhvert og nekta ta puppen)

hadde han vært blid og fornøyd og lagt godt på seg av mm hadde jeg ikke begynt enda.... og de 4 nettene han har fått litt grøt på kvelden har han heller vært mer våken enn å sove lenger så sånnsett har det ingen virkning her enda

hs her sa at vi ikke måtte introdusere grøt på kvelden,men på ettermiddagen,så magen fikk tid til å roe seg før det var natta. og var helt fint å begynne ved 4mnd,sa ingenting om at jeg heller burde øke på med mme.

ORIGINAL: Lehne

Fikk endelig tatt vaksinene idag, hu likte det ikke, men roa seg bra... [:)]

og så spurte jeg litt om dette med når en skal begynne med mer mat... og hun svarte ganske annerledes enn det jeg har hørt her inne...
"hadde hun kun fått morsmelk, og krevde mat en gang i timen, så kunnne en vurdere å gi mme med litt grøtpulver i" Fikk beskjed at om man fullammet var det mer enn bra nok med mm i minst 6mnd dersom barnet var fornøyd.
"men siden hun kun får mme, og selv om hun har begynt å våkne om natta, så skal hun ikke ha annen føde så lenge du ikke overstiger 1 liter mme i døgnet..."Kunne begynne å prøve grøt fra 4mnd.
"barnet bør være minst 4 måneder, og helst vent så lenge som mulig med introduksjon av fast føde".Smaksprøver var ok dersom man var VELDIG forsiktige.
"det er en hard periode for mammaene, men det beste for barnet er å vente!"Barna regulerer dette med mat selv. enkelte må ha mer "soli" mat fra 3-4 mnd, andre greier seg fint med mm/mme til de er 7-8 mnd.

hva sier dere, jenter? kommentarer?
Dt min hs sa står i rødt... Forskjellige beskjeder riundt om i landet!!![:'(]

Forrige gang fikk jeg beskjed om at forsiktig introduksjon av grøt fram mot 4 måneder var ok, men fortrinnsvis ris eller maisgrøt...Stoler på det denne gangen også!

Jeg skal til hs på onsdag for å snakke om akkurat dette. Snuppa har kun fått mm frem til et par dager siden, da måtte jeg spe på med mme. Ved 3 mndkontrollen hadde hu lagt litt lite på seg og når hu ikke er fornøyd nå så sper jeg på litt. Det jeg er redd for er at hu vil nekte å ta puppen, derfor skal jeg høre hva hs mener [:)]

Grattis med vel overstått vaksine [:D][:D]

ORIGINAL: *Ønskebarnet*

Grattis med vel overstått vaksine [:D][:D]

takker [;)]

Skal på 3mnd kontroll på onsdag, så da blir det sikkert noe samtale om det. Men jeg har begynt å gi en flaske mme med en skje maisgrøt oppi (velling) til kvelds...Da sove rhna iallfall 1-2 timer ekstra når han blir lagt for kvelden..Ellers våkner han hver 2-3 time om natten og krever pupp, så det er slitsomt! Noe må jeg gjøre anderledes snart, så jeg snart får litt mer søvn og han virker litt mer tilfreds

Back
Topp