helsestasjon - bilstol, med eller uten base?

MetteJ

Gift med forumet
Augustmødrene 2014
I dag har vi vært på helsestasjon, 8mnd kontroll som var litt sen. Hun var 8870g 72cm. Lang og slank. Hs var kjempe imponert over henne! Det var stas [:)]

Tok taxi, og taxisjåføren hadde et acta graco bilsete, helt likt vår i taxien. Men siden hun allerede var i stolen brukte hun sin egen. Hun brukte med base, det som stod der var uten. Etterpå viste han meg hvordan man fester uten base, og jeg fikk SJOKK! det stod mye mer fast enn det gjør med basen! Er det da sikrere uten base? Med basen vingler stolen veldig, selv om det er riktig festet. Mens uten stod det bomfast. Klarte så å si ikke å rikke det. Etter dette begynner jeg å lure på om vi skal bruke uten base... Vet dere hva som er sikrest? Og hva gjør dere?

Vi fant ut akkurat det samme som du når Jonathan var 3-4 mnd..[:)]  men det hadde og litt med setene i bilen vår, han kom liksom for høyt opp sånn at han ble sittende med hodet litt fremover når han ble sterk nok til det [&:] så vi sluttet å bruke den ganske kjapt! Jeg aner faktisk ikke hva som er mest sikkert, men i vår bil er det hvertfall best uten base med det setet som vi har. (vi prøvde ikke setet i bilen før vi kjøpte det, hadde ikke vi tenkt på[8|]) 

* EDIT: Perfekt str på jenta di som lillebebis sier!! Kjekt at helsesøsteren var imponert!! det er alltid stas[:D]

Jeg har acta graco sete og det står bom fast med basen..
Syns det virker mye mer vinglete uten basen..

Perfekt størrelse det ;D

Vi har Akta Graco med base, og synes det er like stødig med og uten :)

hadde acta graco til eldstemann, og vi endte også opp med å bruke det uten base faktisk[;)]

Acta Graco Logico S scorer faktisk bedre i test uten base. Dette gjorde jeg oppmerksom på mange ganger da det var snakk om bilseter mens vi var gravide. [;)]

Vi har base til vår stol, men bruker den ikke..
Syns det er like greit uten;)

ORIGINAL: klinkekulen

Vi har ikke brukt base. Kjøpte uten, og angrer ikke på valget. Føler det er litt oppskrytt egentlig.. Er trygt uten også, sitter som støpt og det tar 3 sekund å feste det! [:D] Vi valgte å ikke ha base til bilstol nr.2 også.

Jeg har alltid innbilt meg at det er tryggest med. Vet ikke hvorfor. Men nå syns jeg det virker tryggere uten.

ORIGINAL: Smoothiemamma

Vi fant ut akkurat det samme som du når Jonathan var 3-4 mnd..[:)]  men det hadde og litt med setene i bilen vår, han kom liksom for høyt opp sånn at han ble sittende med hodet litt fremover når han ble sterk nok til det [&:] så vi sluttet å bruke den ganske kjapt! Jeg aner faktisk ikke hva som er mest sikkert, men i vår bil er det hvertfall best uten base med det setet som vi har. (vi prøvde ikke setet i bilen før vi kjøpte det, hadde ikke vi tenkt på[8|]) 

* EDIT: Perfekt str på jenta di som lillebebis sier!! Kjekt at helsesøsteren var imponert!! det er alltid stas[:D]

Jeg har jo tenkt over før at når den står i basen vingler den litt. Men jeg var så sikker på at det var tryggest med base så har brukt den hver gang vi har kjørt. Vurderer virkelig å kutte den ut etter det jeg fant ut i dag.

Ja hun er helt perfekt! [:D] Veldig spent på om hun blir like lang som oss, vi er begge 182 [8D]

ORIGINAL: ToSmå2010

Jeg har acta graco sete og det står bom fast med basen..
Syns det virker mye mer vinglete uten basen..

Åja, uten basen så klarte jeg nesten ikke bevege på bilstolen. Mens med basen så kan man bikke den endel sidelengs [&:] Like rikke at den vingler så mye [&:]

ORIGINAL: Febbis

hadde acta graco til eldstemann, og vi endte også opp med å bruke det uten base faktisk[;)]

Lurer på å gjøre det samme nå ja. Tar jo litt lenger tid å feste det, men det gjør jo ingenting så lenge hun sitter best mulig [:)]

ORIGINAL: FrøkenH

Vi har base til vår stol, men bruker den ikke..
Syns det er like greit uten;)

Ja det tror jeg også [:)]

ORIGINAL: Mamapus

Jeg har dette setet - fjernet basen etter tre måneder fordi jeg fant ut at setet sto støtt som fjell uten basen. Oppi base følte jeg aldri at det var festet godt nok

Jeg har tenkt over det før. Men ble liksom vandt med å ha basen der. Og er ikke ofte vi kjører bil heller, jeg går for det meste så sant vi ikke skal langt eller det er dritvær. Tror jeg vil føle meg mye tryggere uten basen [:)]

Back
Topp