Helsesøster

MTDC

Forumet er livet
VIP
Var på helsestasjonen i dag og veide og da hadde hun bare gått opp 70 gram på en uke.. Har omtrent bare fått mme den tiden, så jeg håper hun går mere opp nå når kraftforet kommer;-) Gikk sikkert ikke opp noe i går siden det var så lite melk.. Men melken begynner å komme for fullt igjen nå, så hun drikker mer enn hun suger..

Helsesøster var ikke der, men hun skulle ringe iløpet av dagen, så da får jeg spurt henne om urolige ben, magesoving og smertestillende i samme slengen:-) Tenkte å prøve litt smertestillende om det blir veldig vondt å amme igjen, men foreløpig føler jeg det går greit:-)

Får håpe litt kraftfor hjelper ja! Supert at det er på vei :)

Kjempebra at helsesøster kan ringe når du ikke fikk snakka med ho når du var der da :) skal en tur nedover til helsestasjon å veie etterpå vi... To uker siden sist, så er litt spent altså!

Får håpe litt kraftfor hjelper ja! Supert at det er på vei :)

Kjempebra at helsesøster kan ringe når du ikke fikk snakka med ho når du var der da :) skal en tur nedover til helsestasjon å veie etterpå vi... To uker siden sist, så er litt spent altså!
Ja, blir godt å prate litt med ho.. Kjenner antydning til første melkesprengen på over en uke, så tydelig at melkemengden tar seg fort opp:-) Ho gikk opp 300 gram på tre dager da vi var på sykehuset og dagen etter vi kom hjem og da fikk hun jo bare pupp.. Så da håper jeg det kommer seg bare ved å kutte ut mme..

Lykke til med veiing:-)

Så godt å høre at melka er på vei tilbake! :)
Satser på at vekta fyker oppover når puppen er tilbake for fullt. :)

Så godt å høre at melka er på vei tilbake! :)
Satser på at vekta fyker oppover når puppen er tilbake for fullt. :)
Dumme meg måtte gi flaske nå før jeg turte å legge til.. Tok to paracet også for å ta brodden av smerten.. Faderullan så dust ammingen skal være.. Skal kjøpe bakteriedrepende salve i morgen i håp om at sårene skal gro..

Dumme meg måtte gi flaske nå før jeg turte å legge til.. Tok to paracet også for å ta brodden av smerten.. Faderullan så dust ammingen skal være.. Skal kjøpe bakteriedrepende salve i morgen i håp om at sårene skal gro..
Håper virkelig du finner noe som hjelper deg!!

Er nok ikke helt oppdatert på siste uka di med amming, mn hvor lenge ligger hun og suger av gangen, og hvor ofte vil hun ha mat?
Sliter litt her med at han stopper litt for tidlig og bare får i seg lettmelka. Lar han gjerne "sovne" på puppen så lenge han suger innimellom for å fylle på med feitmelka. Da tar det som regel 2-3 timer før han vil ha noe mer. Om ikke går det bare en time...

Er nok ikke helt oppdatert på siste uka di med amming, mn hvor lenge ligger hun og suger av gangen, og hvor ofte vil hun ha mat?
Sliter litt her med at han stopper litt for tidlig og bare får i seg lettmelka. Lar han gjerne "sovne" på puppen så lenge han suger innimellom for å fylle på med feitmelka. Da tar det som regel 2-3 timer før han vil ha noe mer. Om ikke går det bare en time...
Siste uka, altså den hun gikk opp bare 70 g fikk hun stort sett bare mme.. La henne til ca en gang om dagen for å sikre meg at melka ikke forsvant og så fikk hun mme etterpå.. Begynte å amme igjen på onsdag og nå ligger hun til i 30 min +. Merker at melka er på vei til å komme for fullt, men jeg har nok ikke nok til at hun blir stappmett selv om hun krever kun hver tredje time.. Prøver å unngå mme så hun får økt mengden hos meg..

Syns det høres kjempebra ut at hun bare krever hver tredje time! Da virker hun jo å være tilfreds med matmengden? Her ammer jeg langt oftere enn det, både natt og dag..

Syns det høres kjempebra ut at hun bare krever hver tredje time! Da virker hun jo å være tilfreds med matmengden? Her ammer jeg langt oftere enn det, både natt og dag..
Hun virker tilfreds, men får ikke i seg nok likevel :-( Virker nesten som hun prioriterer søvn foran mat:-P

Back
Topp