Helsesøster

marutt

Glad i forumet
Er dere fornøyd med de/den dere har møtt? Vi har vært hos to forskjellige, og jeg syns de er så uproffe. Sitter å fører samtaler basert på et ark med spørsmål, har ingen oppfølgingsspørsmål og virker som de bare vil komme seg hjem :p Da jeg tok opp ammeproblemet mitt var løsningen mme, selv om jeg sa at jeg ønsket å fullamme.. Skulle ønske jordmora jeg gikk fast hos kunne følge opp videre som hs og :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Hehe. Har akkurat samme inntrykk av min hs som deg, og savner jordmoren min. Men når jeg smaker med hs utenfor kontroll var hun mye lettere å prate med.

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app

Er kjempe fornøyd med vår helsesøster og hele helsestasjonen her nede. Ho er den gamle "naboen" min og er kjempe koselig! Timene skal egentlig var 30 min eller en time, og vi sitter leeenge over timene og prater. Er kjempefornøyd med barselgruppa vi har fått også:-) ordentlig bra!

Såbra! :) Skal innom henne sånn utenfor time på torsdag, se om hun er litt mer avslappa da ;)

Jeg har dårlig erfaring med helsesøsterne, har vært hos to stykker. Begge mente at jenta mi hadde melkeallergi, og mente jeg måtte kutte ut alle melkeprodukter.. hvis jeg ikke klarte dette måtte jeg gå over på mme, som det selvfølgelig ble til da det er melk i nesten alt av matvarer. Ble litt for slitsomt.. Men siden ingen i familien min har hatt melkeallergi, så ville jeg ikke ta det helt for gitt at det var dette jenta mi hadde..tok et tur til fastlegen, hvor det ble tatt blodprøve som sa at hun ikke hadde dette,,,

Ble litt ekstra irritert når jeg fikk svaret på prøven, når 2 helsesøstre og 1 av legene på helsestasjonen var så sikre på at hun hadde melkeallergi. Og i tillegg nesten oppfordret meg til å begynne med mme. Nå stoler jeg kun på meg selv! Jeg kjenner jo barnet best, så fremover skal jeg gjøre det jeg selv føler er riktig:)

Så hvis det ikke hadde vært for jordmor, hadde jeg nok ammet litte grand lengre.

Ja, det er akkurat som de er redd for å bli stempla som ammenazier, så derfor er første løsningen mme! Blir oppgtt ass... Jeg har også tenkt til å lage mitt eget opplegg... :p Hva gjorde de i gamledaget a?? :p

Ja, før så ammet de vel! Hadde ikke mme da.. så man får ta det helsesøter sier med en klype salt, stol på hva kroppen DIN mener!:P

Det er skummelt hvor mye makt disse helsesøstrene har altså. Er man en usikker mor, så kan man lett bli overkjørt.

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app

Jeg har dårlig erfaring med helsesøsterne, har vært hos to stykker. Begge mente at jenta mi hadde melkeallergi, og mente jeg måtte kutte ut alle melkeprodukter.. hvis jeg ikke klarte dette måtte jeg gå over på mme, som det selvfølgelig ble til da det er melk i nesten alt av matvarer. Ble litt for slitsomt.. Men siden ingen i familien min har hatt melkeallergi, så ville jeg ikke ta det helt for gitt at det var dette jenta mi hadde..tok et tur til fastlegen, hvor det ble tatt blodprøve som sa at hun ikke hadde dette,,,

Ble litt ekstra irritert når jeg fikk svaret på prøven, når 2 helsesøstre og 1 av legene på helsestasjonen var så sikre på at hun hadde melkeallergi. Og i tillegg nesten oppfordret meg til å begynne med mme. Nå stoler jeg kun på meg selv! Jeg kjenner jo barnet best, så fremover skal jeg gjøre det jeg selv føler er riktig:)

Så hvis det ikke hadde vært for jordmor, hadde jeg nok ammet litte grand lengre.

Det var da godt gjort å prestere å si at du skulle kutte melkeprodukter og hvis ikke så begynne med mme.. har ikke helsesøster fått med seg at mme er laget av kumelk? De sier mye rart disse helsesøstrene gitt.. er ofte bedre å stole på seg selv,som du også gjorde og fikk jenta di sjekka ;)

Det var da godt gjort å prestere å si at du skulle kutte melkeprodukter og hvis ikke så begynne med mme.. har ikke helsesøster fått med seg at mme er laget av kumelk? De sier mye rart disse helsesøstrene gitt.. er ofte bedre å stole på seg selv,som du også gjorde og fikk jenta di sjekka ;)

Hun anbefalte althera mme, ikke vanlig mme som inneholder kumelk som du nevnte;) Anbefalte riktig produkt i det minste da:p Men å si at hun hadde allergi var jo helt på villspor!

Jeg syns helsesøstra mi er skikkelig klein. Hun virker så veldig usikker og vet liksom ikke helt hva hun skal si og jatter mye med. Er generelt usikker :P veldig merkelig dame :P

Jeg liker ikke helsesøstra mi, hun er veldig masete. Jeg er alene og det virker nesten som at hadde jeg hatt en mann hadde alt vært bedre. Hun gjør meg veldig usikker, men jeg prøver å tenke at jeg kjenner barnet mitt best og jeg MÅ ikke høre på alt hun sier.. :)

Back
Topp