Helsekortspørsmål, hjelp

Jandia

Glad i forumet
Hei!
Leverte urinprøve og blodprøve på legekontoret forrige dagen. Nå lurer jeg litt på hva det egentlig bør stå under feltet Hb og Urin. Sykepleieren skriver som en kråke. Hva står/stod det hos dere?

(ble plutselig veldig redd for at det kanskje står at jeg ikke er gravid, men da hadde hun vel sagt noe?? Var en rar time hos legen nemlig).

HB en din bør vel være rundt 10-14.... Det er antall røde blodlegemer... Urinen bør være negativ... altså ikke utslag på leukocytter, nitritt , proteiner eller blod... Men selvfølgelig pos på hcg da... Hva ser det ut som det står da?

ÅÅÅ nå blei jeg letta kan du tro. TUUUUSEN takk, du har redda dagen min. Det står nemlig 13,3 på Hb og neg på urin. Står ikke noe mer. Trodde først et øyeblikk at neg stod for at jeg ikke var gravid. [:o] Men samtidig fikk jeg jo ultralydtime, så...

Ikke så lett dette her.

Takk for svar og det så kjapt også. :-)

Her får man ofte svar fort... Siden jeg ikke er gravid pleier jeg å svare på det jeg har peiling på siden jeg er sykepleier... Ser ut som om du er helt frisk da [:D] Hadde nok ikke sendt deg på ultralyd om du ikke var gravid... hvor langt er du på vei? Klem

Ja her gikk det fort. Lå våken i hele natt omtrent og lurte på den der neg (evnt rig eller rug, ikke lett å lese, men tror det står neg nå...). Tok faktisk en test i morrest, bare for å være sikker, og den var jo positiv. Er bare 9 uker på vei, og har liksom litt vanskelig med å tro at jeg er gravid, selv om at jeg har ALLE symptomer (kvalme, ømme pupper, trøtt osv). hehe.

Dessuten var det en horribel legetime, hvor jeg følte meg i veien omtrent. Første dag etter ferien for legen, så der var det kaos. Tror jeg var inne hos ham i 5 min. Jaja, neste gang skulle vi høre på hjertet og slikt, og da skal mannen være med. hehe...

Nok en gang, tusen takk!!! Flott at du svarer, det må jeg si.

du skal se det blir litt annerledes neste gang når du skal til lege\jordmor....når du har fått hørt hjertelyden så blir du gjerne mer beroliget....det ble jeg og selv om dette er min fjerde....lykke til[:)]jordmor er mye koseligere oxo....

Å tusen takk. Gleder meg veldig til å høre hjertet. Tror kanskje det går opp for meg da. hehe
Når begynner man forresten å gå til jordmor? Legen sa jeg skulle til ham en gang i mnd!?

jeg var til jordmor i uke 10...det er litt forskjellig, men som regel så er du en gang til legen først å så går du til jordmor...legekontoret her satte opp time til henne for meg....skal vel til lege en gang til i løpet av svangerskapet...men hovedsakelig jormor.....ikke sikkert det er likt alle steder?

sorry...jeg var til lege i uke 10...jordmor i uke 12...[:)]går litt i surr......

Ok, tror jeg må få snakka litt mer med legen. Var liksom ikke inne i så mange minuttene før jeg ble skuffet ut igjen til blodtapping. Seriøst mye blod hun tok!! hehehe...

Skal sjekke hjertet den 22. og da er jeg 11+3.

Min mor (som bor i nordnorge) kommer nedover helga før, lurer veldig på om jeg skal fortelle det til henne. Men bør jeg gjøre det før jeg har vært og sjekka hjertet??

(ouff, tusen spm.)

ja det ser jeg ingen grunn til at du ikke skal gjøre....dessuten så er du jo da snart over 12 ukers grensa i tillegg...[:)]da er man jo sikkrere på at den lille blir der.....hun blir sikkert super glad og spent på dine vegne....deilig og kunne dele den glade nyheten....selv tror jeg vi knapt visste det selv før nærmeste slekt fikk vite det....skulle liksom prøve å skjule det en stund...men jeg hold jo på å sprekke[:D]

Jeg har bare vært en gang hos lege. Det var heller ingen god opplevelse... Følte hundømmet meg og så ned på meg... Kryssforhørte meg nesten... men,men... har ny time den 17 hos en annen lege - håper det går bedre da!

ORIGINAL: Lena28

ja det ser jeg ingen grunn til at du ikke skal gjøre....dessuten så er du jo da snart over 12 ukers grensa i tillegg...[:)]da er man jo sikkrere på at den lille blir der.....hun blir sikkert super glad og spent på dine vegne....deilig og kunne dele den glade nyheten....selv tror jeg vi knapt visste det selv før nærmeste slekt fikk vite det....skulle liksom prøve å skjule det en stund...men jeg hold jo på å sprekke[:D]

Holder nesten på å sprekke jeg også. Har sååå lyst til å fortelle, og spes til mamma. Hun bare går og gleder seg hun. :-)
Foreløpig er det bare forlovern min og typen hennes som vet det, samt svigersøs og sjefen min.

Er så utrolig rart å tenke på at det er noe der inne... hehehe

ORIGINAL: Jorisk

Jeg har bare vært en gang hos lege. Det var heller ingen god opplevelse... Følte hundømmet meg og så ned på meg... Kryssforhørte meg nesten... men,men... har ny time den 17 hos en annen lege - håper det går bedre da!

Ouff, kjipe leger er ikke noe moro altså. Nå må jeg jo si at legen min egentlig er en utrolig flott og snill lege, var vel bare at han hadde venterommet fullt.

Lykke til hos den nye legen da. :-)

Takk for det! Håper det går greit!

Mi søster var nettopp blitt 18 når hun fant ut hun var gravid (var med andre ord ikke helt planlagt). Når hun var hos helsesøster for å finne ut med sikkerhet at hun var gravid så kom hun ut med tårer i øynene stakkars, for helsesøster hadde fått henne til å føle at abort var eneste utvei. Heldigvis beholdt hun barnet (som nå snart er 1 1/2 år), og alt går kjempe bra med dem og barnefaren.

Lykke til videre til deg [;)]
Tenk så greit sener å være ung mor med masse energi til å være med barnet sitt på forskjellige ting. [8D]

Back
Topp