Helsekortet

:Twinni

Elsker forumet
Julibarna 2019
JuniJubel2021
Må bare spørre dere. Har dere fått helsekort med farge på, altså originalen eller et stusselig grått kopiark? Jeg synes legen i dag hadde litt hasteverk. Skrev feil termindato (termin juli 2018...) og det var en del hun ikke har skrevet på helsekortet. I tillegg fikk jeg bare en utskrift som ser ut som kopi. Forrige svskap fikk jeg sånn fint grønt helsekort-ark som er litt tykkere, og jeg hadde gledet meg til å få sånt i dag. Er det blitt vanlig med a4ark-kopi? Kjente det irriterte meg litt, men det er vel hormonene :hilarious::rolleyes:

Fikk også bare sånn kopi sist jeg var gravid, mens alle de andre i barselgruppa hadde original. Og han fylte heller ikke ordentlig ut første gang, så jordmora la til masse ekstra.

Sniker litt :) Har bare et stusselig grått kopi-papirark jeg også. Hadde sett for meg at det var et kort og ikke et ark.

Har og A4- ark skreve ut. Hadde det sist å. Fått hos jordmor då så fylt grundig ut

Jeg fikk original, lilla type av litt tykkere papir :)

Godt å høre at det ikke bare er jeg som har sånn kjedelig grått ark :hilarious: jeg får vel klare meg med det :)

Kjedelig og grått ;)

Her er det bare utskrift fra pc’en. Men fikk gult første gang i 2010... noen år siden :joyful:

Skal til jordmor i morra, spent på hva jeg får. 2014 hadde jeg grønt, 2016 hadde jeg lilla ;)
Grønt i 2014 på meg óg, så endret de kortene nasjonalt, men jeg fikk grønt i 2016 også, for de ville «bruke opp» de gamle før de begynte på de nye:hilarious: sparetiltak i helse-Norge :hilarious::hilarious:

Må bare spørre dere. Har dere fått helsekort med farge på, altså originalen eller et stusselig grått kopiark? Jeg synes legen i dag hadde litt hasteverk. Skrev feil termindato (termin juli 2018...) og det var en del hun ikke har skrevet på helsekortet. I tillegg fikk jeg bare en utskrift som ser ut som kopi. Forrige svskap fikk jeg sånn fint grønt helsekort-ark som er litt tykkere, og jeg hadde gledet meg til å få sånt i dag. Er det blitt vanlig med a4ark-kopi? Kjente det irriterte meg litt, men det er vel hormonene :hilarious::rolleyes:
Jeg fikk en original, mener å huske at det er lilla i fargen denne gangen. Måtte skrive alt selv da jeg fikk det da. Fastlegen hadde ikke tid ;)

Grønt i 2014 på meg óg, så endret de kortene nasjonalt, men jeg fikk grønt i 2016 også, for de ville «bruke opp» de gamle før de begynte på de nye:hilarious: sparetiltak i helse-Norge :hilarious::hilarious:
Typisk det, husker jeg hadde lilla men flere hadde grønt. Jeg savna det grønne :hilarious: men i dag fikk jeg blått! :rolleyes:

Back
Topp