helsekortet

vevina

Forumet er livet
da jeg var hos jordmor i går tok hun alle arkene på helse kortet utenom det grønne arket, det skulle jeg ha.
sist mener jeg jordmor bare tok ett av arkene, jeg hadde det grønne pluss noe nark til helt til jeg kom på sykehuset.

hva har dere av helsekortet?

Jeg har alle delene, ingen som ble tatt bort. Nå er jeg første gangs, men trodde ikke de skulle fjerne noen før fødsel...

Shiry skrev:
Jeg har alle delene, ingen som ble tatt bort. Nå er jeg første gangs, men trodde ikke de skulle fjerne noen før fødsel...

Jeg har også alle delene og ingenting ble tatt før jeg kom på sykehuset sist.
Jordmor jeg har tatt ul hos har bare tatt kopi av helsekortet mitt..

Jeg har alle!

Jeg har alle mine jeg også. Men hun har kopi av helsekortet mitt som hun har hos seg..

Fru H skrev:
Jeg har alle!

Man skal vel ha alle delene, også får dem det når man kommer på sykehuset. Hvis jeg ikke husker feil fra sist. Har ihvertfall alle delene. Lurer på om jordmor kopierer etter hver gang, men husker egentlig ikke..

Man skal vel ha alle delene, også får dem det når man kommer på sykehuset. Hvis jeg ikke husker feil fra sist. Har ihvertfall alle delene. Lurer på om jordmor kopierer etter hver gang, men husker egentlig ikke..

Har alle delene.
Her er det hvertfall sånn at man leverer fra seg helsekortet når man kommer inn for fødsel.
Får tilbake helsekortet igjen etter fødsel, men uten førstesiden (det grønne)..

Er jo fryktelig dumt at jm tok alle arkene da, for det er jo overføringsark. Er jo meninga at det som står på det grønne skal stå på de andre også...

*TryllTryll* skrev:
Jeg har alle mine jeg også. Men hun har kopi av helsekortet mitt som hun har hos seg..

sign

*fortryllende* skrev:
Har alle delene.
Her er det hvertfall sånn at man leverer fra seg helsekortet når man kommer inn for fødsel.
Får tilbake helsekortet igjen etter fødsel, men uten førstesiden (det grønne)..

Er jo fryktelig dumt at jm tok alle arkene da, for det er jo overføringsark. Er jo meninga at det som står på det grønne skal stå på de andre også...

Kommer vel an på kommunen man bor i tror jeg. Noen bruker ikke de grønne helsekortene i papirformat i det hele tatt. Kun PC. Forrige jordmor jeg gikk til gjorde det samme som din og beholdt alle selv med unntak av fremsiden. Fikk de tilbake når det nærmet seg termin.

ikke samme jordmor jeg gikk til sist så kanskje derfor de gjør ulikt.
bare hun husker å sende søknaden for fødeplass:P

hva står egentlig på de andre arkene, ett rødt og ett gult?det står vel på hvem det er til

Fikk faktisk ikke med meg helsekortet mitt jeg..
Legen tok mitt... :S

vevina skrev:
ikke samme jordmor jeg gikk til sist så kanskje derfor de gjør ulikt.
bare hun husker å sende søknaden for fødeplass:P

hva står egentlig på de andre arkene, ett rødt og ett gult?det står vel på hvem det er til

Dette står på de forskjellige arkene:

Grønt: "Den gravides eksemplar, leveres fødeavdelingen ved fødselen."
Gult: "Den gravides eksemplar, leveres fødeavdelingen ved fødselen."
Hvitt (halvt ark): "Brukes som søknad om fødeplass."
Rosa: "Beholdes av kontrollstedet."

Back
Topp