Helsekort

Ja, syns det var dålig info överlag.. var mest vad jag ska äta och inte och tobak och alkoholvanor i princip ..
men jag är evigt tacksam för såna som dig som hjälper och förklarar :Heartred

Nå husker jeg ikke hvordan det var i første svangerskap veldig godt, men da fikk jeg time tidlig (type, uke 7) og neste time før uke 12 en gang. Mener første time var mest informasjon om mat osv. De hjalp meg også å få tatt de blodprøvene jeg skulle få tatt.. så ja, det synes jeg er for dårlig...!!
 
Nå husker jeg ikke hvordan det var i første svangerskap veldig godt, men da fikk jeg time tidlig (type, uke 7) og neste time før uke 12 en gang. Mener første time var mest informasjon om mat osv. De hjalp meg også å få tatt de blodprøvene jeg skulle få tatt.. så ja, det synes jeg er for dårlig...!!
Ja, mannen min ringde dagen efter vi fick positiv test, alltså 2 november och fick inte timme för 15 december så det är nog mycket vi har missat ..
 
Ja, mannen min ringde dagen efter vi fick positiv test, alltså 2 november och fick inte timme för 15 december så det är nog mycket vi har missat ..

Ja, tenker at man i første svangerskap trenger litt mer informasjon. Fikk dere ikke beskjed om å ringe legekontoret i det hele tatt? :/
 
Ja, mannen min ringde dagen efter vi fick positiv test, alltså 2 november och fick inte timme för 15 december så det är nog mycket vi har missat ..
Du har krav på time innen én uke av positiv test, så hadde ABSOLUTT klaget til legekontoret. Alle legekontor har pålagte krav om akuttimer (noe som gjelder for graviditet), vanlig sykdom er kravet helst i løpet av samme dag, ringer du når de åpner på morgenen med en akutt sykdom skal du få time den dagen, men for gravide som ikke er «syke» skal du få time innen en uke
 
Ja, tenker at man i første svangerskap trenger litt mer informasjon. Fikk dere ikke beskjed om å ringe legekontoret i det hele tatt? :/
Ja, är enig i det. Egentligen inte, fick bara besked om att jag skulle ordna mig fastlege eftersom jag precis blivit skriven i Norge, men inte att jag skulle ha timme hos fastlege och att det var där jag skulle ta blodprov och såna ting :/
 
Du har krav på time innen én uke av positiv test, så hadde ABSOLUTT klaget til legekontoret. Alle legekontor har pålagte krav om akuttimer (noe som gjelder for graviditet), vanlig sykdom er kravet helst i løpet av samme dag, ringer du når de åpner på morgenen med en akutt sykdom skal du få time den dagen, men for gravide som ikke er «syke» skal du få time innen en uke
Ja, det är lite spänstig ja .. vi ringde rätt till jordmor och fick inte besked om att jag skulle ordna timme hos fastlege eller nånting sånt, bara att det var Greit att jag ordnade mig det eftersom jag precis flyttat hit så jag hade en :bag: Men det är sånt som är fint att veta till en annan gång ! Fick däremot veta idag av jordmor på ahus att jag kunde bruka mannen min sin tills jag fått egen fastlege .. är å rart jag inte fått den beskeden innan.
 
Ja, är enig i det. Egentligen inte, fick bara besked om att jag skulle ordna mig fastlege eftersom jag precis blivit skriven i Norge, men inte att jag skulle ha timme hos fastlege och att det var där jag skulle ta blodprov och såna ting :/
Alt for dårlig.. :/
 
Ikke sant :hilarious:
Jeg synes faktisk de skulle klart å komme opp med en elektronisk løsning, fordi jeg tipper at 1) det er lettere å svare ærlig når ingen ser deg dypt inn i øynene og spør
2) man føler det blir mer "generelt" når det er elektronisk, i forhold til når noen spør deg sånn.

(Og dessuten, vi er i 2023, det er ikke helt uhørt med elektronisk løsning koblet mot f.eks helsenorge)
Helt enig, og jeg klarer knapt å huske meg selv når jeg skal på kontroll… glemt urinprøve og helsekort sist… ja til elektronisk helsekort!
 
Back
Topp