Helsekort for gravide

Hvor lang tid tok det før dere fikk svar på blodprøvene og om fødeplass? Var på 1. kontroll for en uke siden og har ikke hørt noe enda.

Vi søker ikke om fødeplass her jeg bor, så det kan jeg ikke svare på.. men blodprøvene.. jeg tok blodprøver 16. Mars. Legen hadde fått svarene 31. Mars, og jeg fikk den i forrige uke. :P
Ingenting kritisk der da. 'littegranne under på jern'.

Vi søker ikke om fødeplass her jeg bor, så det kan jeg ikke svare på.. men blodprøvene.. jeg tok blodprøver 16. Mars. Legen hadde fått svarene 31. Mars, og jeg fikk den i forrige uke. :p
Ingenting kritisk der da. 'littegranne under på jern'.

Skjønner :happy: må anta at det kan ta litt tid da. Håper egentlig jeg får "jernmangel" siden jeg er så utmattet hele tiden hehe.

Skjønner :happy: må anta at det kan ta litt tid da. Håper egentlig jeg får "jernmangel" siden jeg er så utmattet hele tiden hehe.

Enkelt å fikse i alle fall! :)

Hvor lang tid tok det før dere fikk svar på blodprøvene og om fødeplass? Var på 1. kontroll for en uke siden og har ikke hørt noe enda.
Blodprøvene sendte fastlegen til meg på innboks på helsenorge etter noen dager, han sa jeg kunne skrive de ut selv :bored: Fødeplass søkte han på i uke 6, jeg er nå uke 15 og har enda ikke fått time til oul! Fikk brev et par uker etter om at de regnet med å gi meg time innen uke 18, så fødeplass er nok i orden sånn sett :rolleyes:

Jeg har ikke fått helsekort ennå så får bare håpe de kan fikse det på oul. Jeg risikerer ikke en ekstra tur til fastlegen i koronarøde kommunen vår bare for å fikse det. Haddd kontroll på sykehuset i uke 12, men fikk ikke helsekort da.

Oppdatering: nå har jeg fått komme til hos jordmor, men to uker etter OUL. Da jeg spurte om det gikk an å få time før oul, svarte de at det ikke var timer tidligere, og avlyste timen de hadde satt opp :wacky: Jaja, det høres ut som jordmor på sykehuset kan gi meg helsekort ihvertfall ;)

Jeg har ikke fått helsekort ennå så får bare håpe de kan fikse det på oul. Jeg risikerer ikke en ekstra tur til fastlegen i koronarøde kommunen vår bare for å fikse det. Haddd kontroll på sykehuset i uke 12, men fikk ikke helsekort da.
Det forstår jeg godt! Tenker de ordner det på OUL :happy:

Oppdatering: nå har jeg fått komme til hos jordmor, men to uker etter OUL. Da jeg spurte om det gikk an å få time før oul, svarte de at det ikke var timer tidligere, og avlyste timen de hadde satt opp :wacky: Jaja, det høres ut som jordmor på sykehuset kan gi meg helsekort ihvertfall ;)

Avlyste de timen? Fordi du spurte??

Avlyste de timen? Fordi du spurte??
Ja, jeg spurte om time tidligere, og fikk så melding om at timen var avlyst, og påfølgende melding om at jeg ikke kunne få time før. Telefonlinjen var det ingen som svarte på. Jeg skrev og sa jeg selvfølgelig ville ha timen, og spurte om ikke jeg skulle få videre oppfølging der. Jeg skrev og at jeg hadde fått svært mangelfull i formasjon om tjenesten og bare visste et de fortalte meg. Da fikk jeg et hyggeligere svar der de sa de ønsket å gi meg bedre oppfølging. Jeg fikk og telefon fra sekretær på fastlegekontoret som beklaget at rutinene svikter og jeg ikke hadde fått helsekort. Kan se ut som at ting ordner seg nå :happy:

Ja, jeg spurte om time tidligere, og fikk så melding om at timen var avlyst, og påfølgende melding om at jeg ikke kunne få time før. Telefonlinjen var det ingen som svarte på. Jeg skrev og sa jeg selvfølgelig ville ha timen, og spurte om ikke jeg skulle få videre oppfølging der. Jeg skrev og at jeg hadde fått svært mangelfull i formasjon om tjenesten og bare visste et de fortalte meg. Da fikk jeg et hyggeligere svar der de sa de ønsket å gi meg bedre oppfølging. Jeg fikk og telefon fra sekretær på fastlegekontoret som beklaget at rutinene svikter og jeg ikke hadde fått helsekort. Kan se ut som at ting ordner seg nå :happy:

Utrolig :/ men godt der ordner seg ♥️

Sniker litt fra november gruppa her, har hørt det er veldig forskjellig fra plass til plass nor man får helsekort og time til OUL. Selv fikk jeg helsekort av legen min da jeg var 7+4. Var på torsdag på TUL og fikk da OUL time av gynekologen. Og fikk også med meg er ark om innmelding til fødeavdelingen som jeg skulle gi til jordmor nor jeg skulle ta blodprøvene i uke 12. Da skulle hun sende det inn på fødeavdelingen. Så tenker det er veldig forskjellig fra plass til plass. Nå bor jeg på landet så di har veldig godt tid og er som oftest ledig time. Så kanskje det er mer travelt i byer og større kommuner.

Regner med jeg får det på første svangerskapskontroll nå på torsdag hos fastlegen:)

Alltid fått det tidlig hos lege. Stod på min innkalling til OUL at man måtte huske å ta det med.

Har du tatt alle blodprøver etc?

Du kan sikkert få det hos jordmor også.

trodde jeg hadde fått blodprøven i uke 9 i forbindelse med fosterdiagnostikk men fikk telefon fra fastlegen i dag for time neste uke og ny blodprøve. Det var bra jeg spurte :happy:

Måtte dere fylle ut svarene på blodprøvene selv på helsekortet?

det lurer egentlig jeg også på. Etter alt styret så ikke jordmor på OUL på helsekortet engang :dead: og resultatene fra blodprøve står der ikke. Jaja... kanskje er alt elektronisk her?

Back
Topp