Helsekort for gravide

Jeg fikk den nye, lilla ark og lilla plastlomme :) Er alltid med meg uansett hvor jeg er ;)
 
Legen gav meg grønt og sa jeg må kjøpe pladtlomme selv ?????
Det er bare ett gammelt skjema, tror de skal over på nye :) så bruker vel opp de de har, de er nesten helt like, bare at det er ett ark ;) så legen min skrev på det jeg fikk og ett annet som han beholder sikkert ;)
 
Jeg fikk det nye, men ingen plastlomme :p å ifht livssyn så skrev vi statskirken.. bryr meg fint lite om hva som står akkurat der :p
 
Legen da de skrev kristen om man er medlem i den norske kirke.

Jeg fikk bare et hvitt ark, en kopi, uten plastlomme.
 
Jeg har orginal arket + 3 kopier bak ?????
Og det første er grønt? Det er den gamle versjonen. Mange bruker de opp før de begynner med nye skjemaer :) Det nye har et annet symfyseutmåling blandt annet.
 
Når de måler magen :) På det grønne skjema brukes en utdatert måling mens på det nye lilla brukes en ny metode som skal gi bedre indikasjon etter nyere forsking. Jeg ser ikke sånn kjemprfotskjell selv, men jeg er ikke helse personell [emoji14]
Gammel
ff8603923b5998e83ee31ff89e546b47.jpg

Ny
4c3d517b9ed6bfd9c2697335b04c2e99.jpg
 
Skriver nok ateist der da
 
Jeg er ikke medlem i DnK, så jordmor satte bare er minustegn på meg. Mannen er medlem så på han står det DnK.

Men mener jeg ble spurt om det på det grønne helsekortet også? Denne gangen fikk jeg det lilla.
 
Jeg er ikke medlem i DnK, så jordmor satte bare er minustegn på meg. Mannen er medlem så på han står det DnK.

Men mener jeg ble spurt om det på det grønne helsekortet også? Denne gangen fikk jeg det lilla.
Ble spurt om det på det grønne og ja:)
 
Tydeligvis forskjellig hva de gjør, jeg fikk plastlomme med helsekort + blad (BAM?) og en hel del brosjyrer inni også:p måtte gå gjennom det lokale kjøpesenteret (legen har kontor der) med den greia der, flaks at jeg ikke møtte kjentfolk på veien:p
 
Jeg fikk det lilla, og en konvolutt å ha det i :) legen skrev bare DnK(?) på livssyn, men akkurat det tenker jeg ikke noe på :p
 
Legen spurte hva hun skulle skrive, så lo jeg litt av hele spørsmålet, så sa hun at vi setter bare en strek her :)

Jeg fikk ikke med meg pairene, legen ville vente på svar på blodprøvene før jeg fikk det.
 
Hos meg står det kristen, men jeg er jo ikke akkuratt spesielt gudelig av meg ;) men det er vel for at muslimer f.eks. sikkert skal ha en litt annerledes fødsel med tanke på hvem som ser huden dems, og kanskje blodoverføring også..?

Jeg har det lilla, men har ikke fått noe mappe å ha det i nei :p har med veske på kontroller, så ingen ser det ;)
 
Spør legen så blir det vel antiteist på oss begge. :)
 
Hehe morsomt tema. (Tidsfordriv). Jeg tenker at man må bruke energien sin på annet enn å henge seg opp spørsmålene på helsekortet. Blir religion relevant vil den det gjelder helt sikkert si noe om det, tenker jeg. Det er et poeng som ble nevnt tidligere f.eks blodoverføring etc. Bruk tid på å glede dere:)
 
Det er totalt likegyldig for meg om det er et punkt eller ikke, så svarte statskirke da begge foreldre er medlem der.
 
Back
Topp