Helsekort for gravide

M+A=baby

Forumet er livet
Marsboerne
VIP
Sommerfuglene 2017
Hva skrev dere på tro og livssyn?

Synes det var litt tullete spørsmål.
 

Vedlegg

  • 1480073139031.jpg
    1480073139031.jpg
    36 KB · Visninger: 110
Har skrevet humanist på meg og kristen på mannen.
 
Skrev Den Norske Kirke da vi er medlem der, selv om vi ikke er noe spesielt kristne utover tradisjoner som dåp konfirmasjon osv :) Tenker det er relevant å ha det slik da noen religioner og livssyn ikke tillater blodoverføring osv.
 
Jeg fikk bare spm om vi var medlem i statskirken. Men jeg syns også det er ett helt tullete punkt i helsekortet.
 
Er dette de nye kortene de snakker om? Får alle de nå, eller er det fremdeles en overgangsfase?
Vet ikke, snakker om det jeg
fikk hos legen. Vet ikke om noe annet?
 
Vet ikke, snakker om det jeg
fikk hos legen. Vet ikke om noe annet?
Jeg vet de har fornyet dem, skal visst være mer informasjon på de nye? Et kort er grønt og et er lilla, men hva som er nytt og gammelt vet jeg ikke :p Men har bare fått med meg at det har vært litt debatt rundt dem.
 
Skrev Den Norske Kirke da vi er medlem der, selv om vi ikke er noe spesielt kristne utover tradisjoner som dåp konfirmasjon osv :) Tenker det er relevant å ha det slik da noen religioner og livssyn ikke tillater blodoverføring osv.
Ja, men om man tror på sånt tenker jeg at man plikter å opplyse om det selv når man kommer på sykehuset.
Litt urelevant informasjon på helsekortet.
 
Ja, men om man tror på sånt tenker jeg at man plikter å opplyse om det selv når man kommer på sykehuset.
Litt urelevant informasjon på helsekortet.

Jordmor sa iallefall til meg at helsekortet burde være med uansett hvor man skulle, og dersom man skulle komme ut for noe så kan det være en relevant opplysning tenker jeg :) Men skjønner hva du menera
 
Jeg skrev dnk. Ser ikke helt hva de trenger det til, men skader ikke å være ærlig.
 
Fylte dere ut selv? Her var det legen som skrev.. og han sa bare at jeg skulle ha det med på kontroller. Har dere fått beskjed om å ha det med hele tida? Da blir det jo helt krøllete, har sjelden med veske:p
 
Fylte dere ut selv? Her var det legen som skrev.. og han sa bare at jeg skulle ha det med på kontroller. Har dere fått beskjed om å ha det med hele tida? Da blir det jo helt krøllete, har sjelden med veske:p
Legen fylte ut. Fått tips om å lage kopi og legge den i lommeboken. Skal helst ha den lett tilgjengelig itillfelle noe skjer og noen trenger å se den.
 
Back
Topp