helsefagarbeider

Annicken

Forumet er livet
hva synes dere om d, dere som er d, kjenner noen som er d, vet du om noe ? jobber m folk som er d ?

jeg har selv års studium i spes ped, halvtår sos ped og noen psykologi fag på høyskole nivå

så alle vgs fagene, dvs generell studiekompetanse er i boks =)

men kikker på dette, og himla praktisk at skolen kan jeg evt bare gå til ;P =)

Helsefagarbeider er jo den nye betegnelsen på hjelpepleier.. Videregående utdanning og betyr hardt turnusarbeid i helsesektoren for lav lønn....

men hvor mye ansvar har en ?
og hvordan er lønnen da ?

vurderer sykepleie, men d vil si noe pendling, og m små barn, så frister d ikke mest =( d vil og si ingen jobb v siden av, så jeg vet jammne ikke hva som er lønnsomt

ORIGINAL: Pearl

Helsefagarbeider er jo den nye betegnelsen på hjelpepleier.. Videregående utdanning og betyr hardt turnusarbeid i helsesektoren for lav lønn....

ikke helt rett... helsefagarbeider er den nye betegnelsen for hjelpepleier OG omsorgsarbeider.
Begge disse yrkene "faller bort" og man blir helsefagarbeider.
Er videregående utdannelse.
Altså ikke avhengig av å ha tatt generell studiekompetanse for å bli det.
Men grunnkurs helse og sosialfag, VK1 helsefagarbeider, og så 2 år som lærling.

er en kombinasjon av hjelpepleier og omsorgasrbeider

Det er den nye betegnelsen på omsorgsarbeider og hjelpepleier.
Disse to studiene er slått sammen til helsefagarbeider[:)]
Jeg er utdannet omsorgsarbeider, jobber i hjemmesykepleien og trives veldig godt med det[:)]
Derimot kunne jeg aldri jobbet fast på et sykehjem eller på en bolig med de samme brukerne og rutinene hver dag, da dette blir for kjedelig og for lite utfordrende for meg, men det er jo smak og behag[:)]

lurer på om eg kan få den betegnelsen[8|]

er utdanna omsorgsarbeider, tok fagbrev i 2000,

ORIGINAL: *Hot mama*

Da er det noe ekstra du må ta i så fall[:)]

ORIGINAL: Jelin

ORIGINAL: *Hot mama*

Da er det noe ekstra du må ta i så fall[:)]

noken som vet hab eg må ta ekstra

Her står det litt om helsefagarbeider http://utdanning.no/yrker/beskrivelse/helsefagarbeider

Hvis du vurdere sykepleie ville jeg nok heller valgt det. Asvarsområdet vil da bli mye større og lønna ihvertfall 100.000 kr mer i året etter det jeg har forstått.

ORIGINAL: Krølla82

Her står det litt om helsefagarbeider http://utdanning.no/yrker/beskrivelse/helsefagarbeider

Hvis du vurdere sykepleie ville jeg nok heller valgt det. Asvarsområdet vil da bli mye større og lønna ihvertfall 100.000 kr mer i året etter det jeg har forstått.

er usikker på om jeg vil ha mye ansvar , etter Ulykken, (har hatt en ulykke som har fått en del effekt på livet mitt, uten å gå videre inn på det) - men lønn på 100 000 mindre i året hørtes selvsagt ikke fristende ut

Hvis du har ork så ville jeg valgt sykepleien! Er ikke så langt mellom Arendal og Grimstad? Jeg pendler en time med tog hver vei til Kristiansand, studerer til sykepleier, så alt går! :) [:)]

Back
Topp