Helsefagarbeid!

Mamma-03-06-13-17

Forumet er livet
På tirsdag skal jeg begynne på helsefagarbeid. Voksenopplæring, deltid.
Gruer meg kjempemasse. Må kjøre helt til Måløy, det er 1t 15min herfra.
Har jo vært der mange ganger før, men syns det er skummelt helt alene. Huff...
Gi meg styrke[8D][8D]!!!!!!![8|] Problemet er vel at jeg ikke vet sikkert hvor jeg skal. Vet jo hvor skolen ligger osv. men resten..Jaja, det går nok bra.....
Trenger noen opp-psykende kommentarer jenter[:D][8D][&:]

ORIGINAL: Ihne

Det går nok bra skal du se[:D]

Når jeg ikke vet helt hvor jeg skal så sjekker jeg alltid opp på gulesider[8D][:D] Og så kan jeg jo ha med meg gpsen[8D]

haha, jeg vet jo hvor jeg skal - men ikke HVOR på skolen[8D]

så kjekt, og for en god mulighet til å få nye venner. dette er ikke noe problem for deg vettu [;)]

ORIGINAL: EmmaT

så kjekt, og for en god mulighet til å få nye venner. dette er ikke noe problem for deg vettu [;)]

Synes EmmaT sier det bra her![:D]

Og du kommer ikke til å være alene om å være alene. De fleste andre er nok der alene de også. Mange av dem er sikkert like spent som deg.

Hvis det kan være til noen trøst, jeg skal begynne på et bittelite deltidsstudium selv i mars, og jeg aner ikke hvor skolen ligger en gang. Jeg vet hvilken by, altså, men ikke mer enn det. Og tenk så lenge det er siden JEG gikk på skolen da![:o]

det går bra[:)]
og hvem vet, kanskje du finner noe kjøre-kompiser[;)]

ORIGINAL: Glad70

ORIGINAL: EmmaT

Synes EmmaT sier det bra her![:D]

Og du kommer ikke til å være alene om å være alene. De fleste andre er nok der alene de også. Mange av dem er sikkert like spent som deg.

Hvis det kan være til noen trøst, jeg skal begynne på et bittelite deltidsstudium selv i mars, og jeg aner ikke hvor skolen ligger en gang. Jeg vet hvilken by, altså, men ikke mer enn det. Og tenk så lenge det er siden JEG gikk på skolen da![:o]

hoho[8D]

har fått infobrev fra skolen nå, og der fulgte med et kart over skolen. så nå tror jeg det skal gå bra![:)]
Men det er ingen andre som jeg kjenner som skal gå på skole. Ingen herfra.
5 fra Stryn, 2 fra Sandane, 8 fra Eid, og en gjeng fra Måløy + + +
Jaja, det går vel bra, blir vel kjent med noen[:D]

Klart du blir kjent med noen![:D]

Er det på kveldstid? Hvor mye (ofte og antall timer) skal du gå på skolen?

Jeg ble litt inspirert av denne tråden, så jeg sjekket på gule sider hvor jeg skal i mars også. Fant ikke skolens navn når jeg gjorde kartsøk på adressen de hadde oppgitt på hjemmesidene, men fant andre virksomheter på samme adresse, så da vet jeg jo sånn ca hvor det er i hvertfall. Ca en time å kjøre for meg da, litt over tror jeg. Det er ikke så langt fra sykehuset der jentene er født, og jeg gikk til kontroll siste svangerskap + at jeg var der endel med vesla da hun var baby og ikke la på seg, så jeg skal nok finne frem.

ORIGINAL: Snuppe*mor

Jeg ble litt inspirert av denne tråden, så jeg sjekket på gule sider hvor jeg skal i mars også. Fant ikke skolens navn når jeg gjorde kartsøk på adressen de hadde oppgitt på hjemmesidene, men fant andre virksomheter på samme adresse, så da vet jeg jo sånn ca hvor det er i hvertfall. Ca en time å kjøre for meg da, litt over tror jeg. Det er ikke så langt fra sykehuset der jentene er født, og jeg gikk til kontroll siste svangerskap + at jeg var der endel med vesla da hun var baby og ikke la på seg, så jeg skal nok finne frem.

Ikke for å kuppe tråden din altså, 2barnsmor, men hva skal du ta av skole da Glad?

Det heter Veilederstudiet, og er spesialtilpasset for NAV-ansatte. Studiet omhandler bl.a. veiledning individuelt og i gruppe, etikk og etiske dilemmaer og kommunikasjon. Det er bare 10 studiepoeng, så altså ikke noen doktorgrad akkurat.[;)] De "lyste ut" 30 plasser på senhøsten, med skolepenger og bøker dekket, og mulighet til å søke studiepermisjon med lønn, så jeg sendte en søknad. Og fikk plass![:D] Det stod i bre

Det vil være 5 samlinger á 2 dager i løpet av året. Det "dumme" er for det første at dette er torsdager og fredager (jeg har jo fri på fredager), og for det andre at de to samlingene som er i vårsemesteret er torsdag og fredag i tilknytning til de helgene det vil være naturlig å feire bursdagene til jentene.[:-]

I utgangspunktet er det vel 2-3 tirsdager i mnd. 6,5t. Fra 9-15.30.
Er litt usikker på hvordan det blir, siden det ble litt forsinkelse. Men blir iallfall interessant[:)]

ORIGINAL: 2*barnsmor*25

I utgangspunktet er det vel 2-3 tirsdager i mnd. 6,5t. Fra 9-15.30.
Er litt usikker på hvordan det blir, siden det ble litt forsinkelse. Men blir iallfall interessant[:)]

Det blir det helt sikkert![:D]

Lykke til![:)]

Ja, da var det gjort. [:)]
Hadde tenkt litt feil jeg. Der var bare 1t 15min til Måløy[:D][:D] hadde visst beregnet 30min feil.
Snakka med en som jeg kjenner der ute i går, og da fant jeg ut at det ikke var SÅ langt[:)][:)]
Men det var jo interessant. Vi jobbet mest med Fronter i dag. Så skal ikke vi møtes igjen før om 1mnd ca. men da skal vi ha annenhver uke fram til midten av mai.
Det blir spennende.
Var LITT kjedelig i dag da, var enkelte som måtte ha inn aaaaalt med te-skje[8D][8D] Ikke alle som er like data-nerd som eg[&:][8|] haha...[:D]

Hadde tenkt litt feil jeg. Der var bare 1t 15min til Måløy[:D][:D] hadde visst beregnet 30min feil.
Snakka med en som jeg kjenner der ute i går, og da fant jeg ut at det ikke var SÅ langt[:)][:)]
Men det var jo interessant. Vi jobbet mest med Fronter i dag. Så skal ikke vi møtes igjen før om 1mnd ca. men da skal vi ha annenhver uke fram til midten av mai.
Det blir spennende.
Var LITT kjedelig i dag da, var enkelte som måtte ha inn aaaaalt med te-skje[8D][8D] Ikke alle som er like data-nerd som eg[&:][8|] haha...[:D]

Ehh.. ja, det var det du skrev i hovedinnlegget også?[8|]

Fint det virket interessant da, blir sikkert enda mer interessant når dere tar fatt på selve fagstoffet.[;)]

Hvordan gikk det sånn ellers da, gikk det greit selv om du ikke kjente noen?

Det blir spennende.

Ehh.. ja, det var det du skrev i hovedinnlegget også?[8|]

Fint det virket interessant da, blir sikkert enda mer interessant når dere tar fatt på selve fagstoffet.[;)]

Hvordan gikk det sånn ellers da, gikk det greit selv om du ikke kjente noen?en smule stressa og nervøs[8D]
Kjørte hjemmefra 7.30, leverte Eline i bhg. Så var jeg fremme kl 9.
20 min før tiden. Så det er jo typisk meg, beregne alt for god tid[8D] haha...
Jaja[:)]

ÅÅhh[8D][8D] jaja, men dagen før hadde jeg fått for meg at det var 1t 45 min[&:][8D]

Back
Topp