Helse kost Produkter.....

Dorothy_1

Gift med forumet
Jeg har lest på denne debatten at noen har hørt at Gravide skal holde seg unna helsekost produkter.
Jeg har hatt litt spying og rar I magen di siste dagene, Såh mora mi anbefalte noen tabletter som hun hadde kjøpt på helsekost butikk.
Vi tok di med til legen og viste henne di, Og hun sah at det gikk helt greit og bruke di for en Stund.....

De aller fleste naturlegemidlene er ikke forsket på i forhold til skadevirkninger ved graviditet, det er derfor man generelt fraråder bruk av slike preparater. Men hvis legen din har sagt at det er greit å bruke det som du hadde, så er det sikkert det.

Til dere alle: les pakningsvedleggene hvis dere er usikre! Ett eksempel: bakpå noen av Repsils-pakkene står det at gravide ikke skal bruke dem.

Syntes Jeg hadde hørt det derre med Repsils, Jeg spiste en her en dag, Men sjekka pakken og stos I vært fall Ikkje noe på den.... [:D]

Jeg kjøpte meg Repsils i god tro, mot forkjølelsen... og der sto det at de anbefaler ingen bruk av disse hvis du var gravid.
Min lege sa at det ikke var lurt å bruke helsekostprodukter, siden man aldri visste hva som egentlig var i dem, og mengden av de forskjellige ingrediensene. Jeg hadde ikke tatt sjangsen.......... [8|]

Spørs vel litt hva slags helsekostprodukter det gjelder. Vanlige Vitaminer er ikke farlige f.eks, mange av te'ene de har er helt ufarlige og består av krydderier som man kan ta mens man er gravid, og probiotika er ufarlig (det anbefales å ta det dersom man har magetrøbbel/uvi til og med mens man går gravid)..osv.. Så det er mye som ikke er farlig. Jeg tok noni juice de første månedene av svangerskapet, da det skulle være så sunt og det ga forsteret alle de næringsstoffene det trengte, og det er vel også et helsekost produkt.
Men selvfølgelig, les innholds og bruksanvisning, og spør på helsekost dersom man lurer på noe. Ikke alt er like bra, og noe skal man ikke ha i det hele tatt.

Vitaminer trenger man egentlig ikke å ta etter de 3 første månedene dersom man ikke bruker medisiner og har et variert sunt kosthold.
Bringebærkapsler er fint mot slutten av svangerskapet for å mykgjøre vev til fødselen, var det ikke noe sånt? Ei venninne av meg tok det de siste ukene vet jeg, men om det hadde noen effekt vet jeg ikke.

Jeg kjøpte ingefærtabletter, men brukte dem ikke for på pakken sto det at hvis en var gravid så skulle en være forsiktig med dem, var visst bedre å drikke teen.
Jeg har kjøpt og brukt repsils, har ikke tenkt på å lese på den heller og jeg har kjøpt dem på apoteket og ingen som har sagt noe til meg der, hmf!!

Det er bare noen av Repsils-typene man ikke skal ta. Original Repsilsen (den med rød skrift) står det ingenting på, mens på den med solhatt og c-vitamin (lilla skrift) f.eks. står det at gravide ikke skal bruke den. Det er nok på grunn av solhatten, det skal man ikke ta om man er gravid.

Back
Topp