HELP HELP!!!

Sinderella

Glad i forumet
Sliter MAAAX med leggingen av lillegutt for tiden altså! han er 2,5 år! han vil IKKE legge seg! han skriiiiiiker og skriiiiiiker helt til han spyr lissom! d er helt grusomt! hva skjer? fler som opplever lignende?
han er jo seg selv m en gang vi kommer inn til han, men m en gang vi går ut, så er det hyyyyyl!!

Sitt sammen med han til han sovner. Kose ryggen/magen, synge og nynne. "Fortelle en historie om en liten gutt som........."
Og plutselig så.....zzzzzzzzzzzzzzzz[:)]

Vist det ellers har gått greit å legge han så virka det som litt trass, at han ska l prøve korr lenge han kan strekke dåkker. Så trur at det enaste måten å komme sæ gjennom det her på e å vær bestemt å vis han kæm det e som bestemme. Har ei på samme alder å ho tester ut alt for tiden men vi e bestemt å forklare kaffør ting må vær som det e, men ho prøve sæ fremdeles[&:]. Men ikkje gje dåkker, bare vær bestemt. Veit at det e tung men veit å at vist man gir etter så e det bare enda værre.

ORIGINAL: opus dei

Sitt sammen med han til han sovner. Kose ryggen/magen, synge og nynne. "Fortelle en historie om en liten gutt som........."
Og plutselig så.....zzzzzzzzzzzzzzzz[:)]

skal vel neppe være nødvendig å sitte inne hos en gutt på over 2 år helt til han sovner???

ORIGINAL: 3 stars

Vist det ellers har gått greit å legge han så virka det som litt trass, at han ska l prøve korr lenge han kan strekke dåkker. Så trur at det enaste måten å komme sæ gjennom det her på e å vær bestemt å vis han kæm det e som bestemme. Har ei på samme alder å ho tester ut alt for tiden men vi e bestemt å forklare kaffør ting må vær som det e, men ho prøve sæ fremdeles[&:]. Men ikkje gje dåkker, bare vær bestemt. Veit at det e tung men veit å at vist man gir etter så e det bare enda værre.

ja altså leggingen han gått veldig greit den altså, helt frem til for noen uker siden! da slo han seg helt vrang! så ja d er vel sikkert litt trass! men altså jeg klarer bare IKKE å høre på den skrikingen jeg, så sambo må bare stå for det der! jeg sitter å gråter i et annet rom[;)] huff......

Det spørs hva du legger i "nødvendig". Er vel ungen din?
Du vil nok sikkert ikke måtte gjøre det hver kveld framover.

Hvorfor ikke sitte ved siden av han, holde hånden, vugge eller bare være i nærheten av han?

Kanskje han føler seg utrygg - disse små drømmer jo mye om nettene i perioder og mulig han er redd for å sove.. ?

Hvis han er skikkelig trøtt, ikke har sovet noe på dagtid vil jeg aldri tru at slik atferd som gråting ved leggesituasjoner ikke er ensbetydende med at de vil/ønsker å trasse.. heller at de føler seg utrygge.

Hva med å gå rundt soveromsdøren, slik at han ser deg, for å gjøre rydde/vaske og snakke rolig til han si at du er i nærheten og har litt ryddeoppgaver.. Lag litt "bråk" slik at han kan se og høre deg når han ligger i sengen sin..
Sover han i samme etasje som du oppholder deg når han er i senga? Hvis ikke har jeg opplevd at barn føler seg ensomme og redde i en annen etasje enn der foreldrene oppholder seg.

Back
Topp