hellu damer;)

Turkisdilla

Elsker forumet
Junibarna 2019
Da tar jeg plass her jeg.

Tatt det endelige triste valge om å flytte fra hverandre. Og TUSEN spørsmål dukker selvsagt opp...

Har sniklest litt hos dere, og syns dere er veldig flinke til å gi hverandre råd og vink på veien..

Er snart 28år fra Oslo, og har en liten jente på 1 år om få dager og så venter jeg en til om 3 mnd.

I morgen skal vi til banken, håper på å bli kjøpt ut, med en gevinst på 100tusen. (Han skal ha tilbake det han har lagt ut av oppussing og egenkapital, ca 600tusen) Så får vi se hva banken sier, har gått ned 15000kr mnd i lønn ved å skifte yrke:(

Så første spørsmål fra meg er; Hvor mye har dere i huslån og hva betaler dere da i mnd??

Ble langt dette. Ha en fin dag!

jeg føler ikke helt jeg kan svare fordi mamma står som hovedlåntaker da jeg ikke fikk selv.

har 1,2 igjen nå og betaler kun renter. 3800 ca. hadde jeg betalt avdrag og ville det blitt ca 9000 i mnd. tok opp 1,5 i lån

Hei og velkommen til oss!
Fikk lån med pappa som medlånetaker (alene ville jeg ikke hatt råd til en ettroms i Oslo).
Har 1,2 mill i lån og betaler nesten 6000 for det, fordelt på et hovedlån og et topplån - betaler avdrag på topplånet og bare renter på hovedlånet til topplånet er nedbetalt.

Med nesten 3500 i husleie i tillegg har jeg boutgifter på ca. 9500 i måneden.

ORIGINAL: Minerva

Fikk lån med pappa som medlånetaker (alene ville jeg ikke hatt råd til en ettroms i Oslo).
Har 1,2 mill i lån og betaler nesten 6000 for det, fordelt på et hovedlån og et topplån - betaler avdrag på topplånet og bare renter på hovedlånet til topplånet er nedbetalt.

takk for det;)

huff, begynner å få "angst".. har 200tusen i egenkapital, og skal smiske med BF å høre om han kan stille leiligheten som sikkerthet..

alle de leilighetene jeg har på lista mi, har takst på 1 990 000 ca.. Ser mørkt ut..

ORIGINAL: Turkisdilla

ORIGINAL: Minerva

takk for det;)

huff, begynner å få "angst".. har 200tusen i egenkapital, og skal smiske med BF å høre om han kan stille leiligheten som sikkerthet..

alle de leilighetene jeg har på lista mi, har takst på 1 990 000 ca.. Ser mørkt ut..

Jeg hadde også 200 K i egenkapital, og en årslønn på rett under 400K. Med studielån på under 200K kunne jeg få rundt en million i lån...
Du har ingen foreldre som kan stille som kausjonister/medlånetakere?
I tillegg lønner det seg å satse på bolig et stykke utenfor sentrum - vet jo ikke hvor du bor, men jeg fikk en 3-roms (eller 2 1/2, da) på 75 kvm på Holmlia for det jeg ville betalt for en liten 2-roms på Tøyen.[:)]

15 000kr mindre i mnd? [&:] går det ann eller la du på en 0 for mye? [8|]

Jeg eier ikke, men leier.. ikke sjangs for å klare boliglån nå... betaler 6500 i mnd i leie + strøm (som jeg holder av 1500 i mnd til)

ORIGINAL: Legokloss

15 000kr mindre i mnd? [&:] går det ann eller la du på en 0 for mye? [8|]

Jeg eier ikke, men leier.. ikke sjangs for å klare boliglån nå... betaler 6500 i mnd i leie + strøm (som jeg holder av 1500 i mnd til)

Nope, før: 32tusen kr i mnd ca, nå 15/16 tusen. ikke fått lønn enda så litt usikker.

Velkommen hit da :)
Kan dessverre ikke hjelpe deg med spørsmålet ditt, jeg leier..
Betaler 9200kr i mnd da, så hadde vel egentlig lønnet seg for meg å kjøpe... menmen...

Jeg har lån på nesten 1,2. Jeg fikk lån uten medlånetaker eller kausjonist.

Det er fellesgjeld på 3700 per mnd (boligbyggelag), så betaler jeg ca 6500 på lånet.

Back
Topp