Hellas

Splmamma

Flørter med forumet
Heisann!
Nå reiser jeg til Hellas om en drøy uke - er det noen som har vært gravide før og har reist dit og kan komme med tips ang mat og andre ting det er greit å huske på?
Regner med det blir mye pasta/pizza på meg :laughing002 men skal ha inkludert frokost på hotellet! Hvordan er det med frukt f eks - kan jeg spise hvis det er oppkuttet frukt uten skall? Kan man spise vanlig gulost i frokostbuffeten? Hva med ferskpresset appelsinjuice? Tar imot alle tips!
 
Jeg var i Hellas da jeg var gravid med nr. 2. Holdt meg unna alt av mat som hadde stått fremme (typ buffet o.l.) samt ost og kjøtt som ikke var varmebehandlet. Drakk mest drikke fra flaske, så hvordan det er med appelsinjuice etc vet jeg faktisk ikke. Styr unna isbiter i drikke! Smør med HØY faktor (sunblock). Min mor er i Hellas nå og det et nesten umenneskelig varmt...
 
Var i hellas forrige uke, holdt meg unna salat osv som ikke var blitt varmebehandlet!
Spiste ost fra frokostbuffen :) ble mye pizza, pasta og pomfri! Holdt meg også unna isbiter store deler av turen, glemte meg ut et åae ganger :knegg:

Det ironiske var at jeg var eneste personen i reisefølge (av 5) som ikke ble matforgifta!
 
Jeg er i Spania nå, og holder meg unna frukt, grønnsaker, ost og egg (alle typer), isbiter.. ikke så mye utvalg igjen da… men jeg tar bare ikke den sjansen når jeg ikke må
 
Heisann!
Nå reiser jeg til Hellas om en drøy uke - er det noen som har vært gravide før og har reist dit og kan komme med tips ang mat og andre ting det er greit å huske på?
Regner med det blir mye pasta/pizza på meg :laughing002 men skal ha inkludert frokost på hotellet! Hvordan er det med frukt f eks - kan jeg spise hvis det er oppkuttet frukt uten skall? Kan man spise vanlig gulost i frokostbuffeten? Hva med ferskpresset appelsinjuice? Tar imot alle tips!
Tar du med bekreftelse fra lege eller bare bilde av helsekortet? Skal til Albania om to uker og lurer på hva jeg må/burde ha med.
 
Hei! Hva er fastlegen skal skrive, en fit to fly erklæring? Jeg reiser selv bort neste uke og fikk en terminbekreftelse på engelsk fra jordmor. Ellers har verken fastlege eller jordmor nevnt noe annet enn helsekort som jeg burde ha med
 
De fleste flyselskaper nekter mor å reise fra og med uke 38. Ganske sikker på at både SAS og Norwegian opererer med uke 38.

Vi reiser om 2 uker til Kypros. Jeg har fått skriv fra lege som konstaterer hvor langt jeg er på vei samt at jeg ikke har diagnoser per tidspunkt erklæringen er skrevet som gir forhøyet risiko for tidlig fødsel. Det skal egentlig ikke være behov for det, men venninne av meg ble stoppet i uke 32 for flyverten i skranken mente hun så sprekkeklar ut og nektet henne å gå ombord om ikke hun kunne bevise hvor langt hun var på vei. Jeg tar mine forbehold, så skader ikke med den legeerklæringen.
 
Back
Topp